PanzerNews - 1.14: mapa Bezpieczna Przystań

1.14: mapa Bezpieczna Przystań

Aktualizacja 1.14 wprowadzi do World of Tanks mapę Bezpieczna przystań. Ta lokacja umiejscowiona w Japonii z okresu, gdy kraj ten cieszył się ogromnym wzrostem gospodarczym, przynosi nowości związane zarówno z rozgrywką (która może stać się „dwupoziomowa” w jednym miejscu), jak i oprawą graficzną. Przyjrzyjmy się bliżej Bezpiecznej przystani!

Popatrzcie i poczujcie to

Skąpana w promieniach letniego poranka Bezpieczna przystań zawiera wiele elementów, które wielu z Was od razu skojarzy z Japonią. Co prawda nie istnieje żaden rzeczywisty odpowiednik tej lokacji, ale jego topografia oparta jest na regionie Chūgoku w południowo-zachodnim Honshu—konkretnie, na obszarze nad Morzem Wewnętrznym, Seto. Obszar ten jest wyraźnie zaludniony, z niezliczonymi połaciami ziemi uprawnej, z wioską rybacką poza obszarem gry oraz charakterystycznym miejscem na szczycie wzgórza, które stanowi ucieleśnienie ducha całej lokacji. To miejsce jest niezniszczalne i niedostępne dla graczy.

Safe Haven (1) Safe Haven (2) Safe Haven (3) Safe Haven (4) Safe Haven (5) Safe Haven (6) Safe Haven (7) Safe Haven (8) Safe Haven (9) Safe Haven (10) Safe Haven (11) Safe Haven (12) Safe Haven (13) Safe Haven (14) Safe Haven (15) Safe Haven (16) Safe Haven (17)

Czasy współczesne na mapie są reprezentowane przez masywne struktury w porcie. Rozległy kompleks, składający się z dwóch zadaszonych suchych doków i bunkrów obronnych wybrzeża, niegdyś był placówką marynarki wojennej. Obecnie jest terenem zdemilitaryzowanym, z dwiema dużymi barkami zacumowanymi na długich głębokowodnych nabrzeżach, w gotowości do załadowania towarów. Nad okolicą góruje wysoki dźwig o tradycyjnej japońskiej konstrukcji, czekający na kolejne zadanie. Kolejną kultową japońską budowlą epoki przemysłowej jest most kratowy na wzgórzach.

Mniejsze unikalne elementy zaprojektowane specjalnie dla Bezpiecznej przystani obejmują samochody, oznaczenia dróg w języku japońskim i tradycyjne domy w starej wiosce na wybrzeżu, znajdujące się już poza obszarem rozgrywki. Niestety, nie znajdziemy tu idealnej harmonii pomiędzy starym a nowym, ponieważ komercyjna infrastruktura portowa wdziera się w tę pełną spokoju idyllę.

Rozgrywka

Bezpieczna przystań jest przestronna mapą (1000x1000 metrów) i dostępna będzie wyłącznie dla bitew standardowych pojazdami poziomów IV–X. Pod względem rozrywki lokacje można podzielić na dwie większe strefy. Pokryty betonem port jest odpowiedni dla dobrze opancerzonych czołgów ciężkich i szturmowych niszczycieli czołgów, zapewniając im dobrą (a w niektórych miejscach prawie całkowitą) ochronę przed ostrzałem artyleryjskim, a także szereg przesmyków, o które warto będzie zawalczyć. Niskie wzgórza w głębi lądu tworzą rozległy i malowniczy teren zielony, sprzyjający szybszym i słabiej opancerzonym pojazdom. Niszczyciele czołgów lubiące zasadzki i działa samobieżne również znajdą dla siebie jakieś przytulne pozycje.

Map Bg.022acd

Muzyka

Ścieżka dźwiękowa do Bezpiecznej przytani jest owocem współpracy zespołu dźwiękowców World of Tanks i znanego kompozytora Akiry Yamaoka, sławnego twórcy ścieżek dźwiękowych do gier serii Silent Hill. Ciekawym zbiegiem okoliczności jest to, że Pan Yamaoka dostarczył suitę o pancernej tematyce o japońskim zabarwieniu na długo przed tym, nim mapa nabrała kształtu. Można więc powiedzieć, że duch lokacji narodził się i przez pewien czas istniał wyłącznie w czysto muzycznej formie (jak w wielu mitach kosmogonicznych), by później całkowicie rozwinąć się w miejsce, w którym można wykazać się swoją bojową walecznością w pięknej scenerii.

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...