PanzerNews - 2.1 Aktualizacja

Miniatura: 2.1 Aktualizacja

2.1 Aktualizacja

Dodane: Autor: RadishKa 0

Dołączcie do testu publicznego!

Test publiczny aktualizacji 2.1 rozpoczęty! Wskakujcie na pokład, by poznać spektakularne nowe zdarzenia losowe na trzech kolejnych mapach, skorzystać z ulepszeń interfejsu, które sprawiają, że interakcja z World of Tanks jest jeszcze łatwiejsza, i wypróbować rozbudowany system dźwięku, pozwalający lepiej słyszeć i nawigować przez pole bitwy.

Wszystkie funkcjonalności testu publicznego są obecnie aktywnie rozwijane. Wszelkie wartości, nagrody, charakterystyki techniczne i inne ustawienia funkcjonalności, które mają znaczenie w teście publicznym, nie są ostateczne i mogą nie być takie same jak te, które znajdą się w wersji wprowadzonej na serwer główny.

Nowe zdarzenia losowe

W aktualizacji 2.1 World of Tanks poszerza zestawienie dynamicznych zdarzeń losowych na kolejne trzy mapy: Przełęcz, Autostradę i Miasto duchów. Oto czego możecie się spodziewać:

  • Przełęcz: Most zostaje zbombardowany i zawala się, tworząc nowe wyniesione szlaki po obu stronach kanionu.PrzełęczPrzełęcz
  • Autostrada: Poza miastem w nalocie lotniczym zostaje trafiony pociąg, który się wykoleja, rozbijając się w obszarze miasta. Pojawia się nowe schronienie, a niektóre linie ostrzału zostają zablokowane, zachęcając do bardziej taktycznych manewrów.AutostradaAutostradaAutostradaAutostrada
  • Miasto duchów: Centralna dzielnica jest bombardowana. Kilka budynków zostaje zniszczonych, co tworzy nowe możliwości i pozycje strzeleckie.Miasto duchówMiasto duchówMiasto duchów

Krótkie omówienie wydarzeń specjalnych

  • Zdarzenia losowe występują w określonych momentach i znacznie wpływają na rozległe obszary map. Otwierają nowe ścieżki dla pojazdów, mogą zamykać już istniejące i tworzą nowe osłony i pozycje ogniowe.
  • Strefa wydarzenia losowego zostanie oznaczona czerwonym dymem. Gdy zbliżycie się do jej granicy, pojawi się komunikat ostrzegawczy. Gdy wjedziecie do strefy, rozpocznie się odliczanie do początku wydarzenia. Wykorzystajcie ten czas, by zająć jak najlepsze pozycje wewnątrz strefy lub poza nią. Bierzcie pod uwagę możliwość zderzenia z dużymi obiektami powstałymi w wyniku wydarzenia, gdyż mogą one zniszczyć Wasz pojazd.

Ulepszenia interfejsu

Przyjrzeliśmy się Waszym uwagom i poprawiliśmy kilka elementów interfejsu garażu, by korzystanie z niego było wygodniejsze. Zobaczcie sami.

Wróciło wyświetlanie załogi.

Oglądając swoje pojazdy, możecie teraz łatwo przełączyć się między zakładkami Załoga i Parametry pojazdu. Widok załogi z powrotem jasno pokazuje wszystkie wyuczone atuty i postęp – nie trzeba najeżdżać myszą każdego załoganta.Wyświetlanie załogiWyświetlanie załogiWyświetlanie załogiWyświetlanie załogi

Bitwa!

Prosiliście – i zrobiliśmy to! Przycisk Bitwa! jest teraz dostępny bezpośrednio na ekranie wyników po bitwie. Jeśli koniecznie chcecie od razu zabrać się do kolejnej rozgrywki, po prostu kliknijcie go i ruszajcie do boju – nie trzeba najpierw wracać do garażu.

Skróty klawiszowe szybkiego dostępu

Nowe skróty klawiszowe pozwalają Wam natychmiast otwierać kluczowe opcje menu, takie jak Załoga, Personalizacja i Porównanie pojazdów. Teraz szybciej traficie tam, gdzie chcecie, bez niepotrzebnego klikania.

Skróty klawiszowe szybkiego dostępuSkróty klawiszowe szybkiego dostępuSkróty klawiszowe szybkiego dostępu

Symulacja fizyki dźwięku

Kolejną funkcjonalnością debiutującą w teście publicznym jest bazująca na geometrii mapy symulacja fizyki dźwięku w bitwach losowych. Ta technologia poprawia interakcję dźwięków z otoczeniem. Pojazd swój i inne pojazdy będziecie teraz słyszeć inaczej, w zależności od ich i Waszej pozycji względem obiektów na mapie.

Rozchodzenie się dźwięku na mapach z geometrią audio jest teraz kształtowane przez kilka rodzajów symulacji:

  • Przenikanie: symuluje jak nieodległy strzał z działa jest blokowany przez przeszkody, takie jak ściany, sufity czy góry.
  • Dyfrakcja: symuluje jak dźwięki silnika i gąsienic zaginają się na rogach budynków i dużych obiektów.
  • Odbicia: symuluje wczesne odbicia dźwięków Waszego czołgu od okolicznych powierzchni.

Te zmiany sprawiają, że krajobraz dźwięków pola bitwy staje się bardziej imersyjny i niesie więcej informacji, pomagając Wam dokładniej zlokalizować przeciwników i sojuszników dzięki ich odgłosom.

Co więcej, dostępne są nowe domyślne konfiguracje dźwięku w ustawieniach gry, automatycznie dostosowujące się do Waszej konfiguracji graficznej, by zapewnić optymalną wydajność i jakość.

Ta funkcjonalność może nieznacznie zwiększyć obciążenie komputera, ale poprawa w jakości i dokładności przestrzennej jest tego warta!

Symulacja fizyki dźwięku jest dostępna na następujących mapach bitew losowych:

  • Lakeville
  • Himmelsdorf
  • Ruinberg
  • Berlin
  • Paryż
  • Bezpieczna przystań
  • Fiordy
  • Ensk
  • Pilzno
  • Linia Zygfryda
  • Przedmieście
  • Dębina
  • Malinowka
  • Zatoka małży
  • Lotnisko
  • Zatoka rybacka
  • Karelia
  • Murowanka
  • Urwisko
  • Redshire
 

Kalendarz adwentowy

Kalendarz adwentowy w 1. teście publicznym będzie dostępny 7 listopada 2025 roku. Aby go wypróbować, zajrzyjcie tu znowu!

Wszystkie nagrody kalendarza adwentowego są przeznaczone tylko do testów i zostaną zastąpione innymi przedmiotami po wprowadzeniu tej funkcjonalności.

Kalendarz adwentowy jest dostępny do wstępnych testów. Aby mieć do niego dostęp, kliknijcie interaktywny obiekt 3D (gablotkę) w swoich garażach.

Mechanika tej funkcjonalności jest prosta: otwierajcie drzwi codziennie, by otrzymać darmowe przedmioty w grze. Jeśli przegapicie dzień, nie ma powodu do obaw – przy następnym logowaniu dalej możecie odebrać nagrodę z dnia poprzedniego wraz z nagrodą za bieżący dzień.

Jak dołączyć do testu publicznego World of Tanks

Test publiczny to rzut oka na nadchodzącą wersję gry przed jej oficjalnym opublikowaniem. Bardzo zależy nam na Waszych wstępnych opiniach na temat nadchodzących funkcjonalności, nowych trybów gry, pojazdów, zmian w grze i innych. Pomoże to nam zrozumieć nastroje społeczności dotyczące kolejnej aktualizacji i wyłapać problemy, zanim naprawdę się pojawią.

 
Szybki start
Podzielcie się swoimi opiniami
Pierwszy raz w testach?
  1. Wymagania: Upewnijcie się, że macie Wargaming.net Game Center (WGC), najnowszego klienta testu publicznego i aktywne konto World of Tanks. Postępy na Waszym głównym koncie zostały sklonowane na serwer testu publicznego 27 października 2025 o 23:00 (CET) i nie uwzględnią zmian wprowadzonych po tej dacie.
  2. Zainstalujcie klienta testu:

    • Uruchomcie instalator i wybierzcie inny katalog niż ten zawierający główne pliki gry.
    • Wybierzcie klienta testu w rozwijanym menu WGC.
  3. Dajcie się porwać: Testujcie nowe funkcjonalności przy zwiększonych zasobach. Wasze opinie są nieocenione!

Więcej szczegółów znajdziecie w przewodniku po Wargaming.net Game Center.

POBIERZ KLIENTA TESTU

Wasz głos ma znaczenie! Podzielcie się przemyśleniami i opiniami na temat najnowszej iteracji testu publicznego i wprowadzanych funkcjonalności na naszym Discordzie, na poświęconym temu tematowi kanale.

DISCORD

Wasze opinie bezpośrednio wpływają na proces tworzenia gry i pomagają nam ją kształtować i ulepszać dla całej społeczności. Dołączcie do dyskusji już dziś i stańcie się przyszłością World of Tanks!

Zapoznajcie się z tym przydatnym przewodnikiem, w którym znajdziecie wszystkie szczegóły dotyczące testów publicznych, testów Piaskownicy i supertestów.

PRZEWODNIK PO TESTACH

Główne zmiany

Kalendarz Adwentowy

Dodano zasoby dla Kalendarza Adwentowego do testów. Będzie on dostępny w pierwszym  Teście od 7 listopada.


Ulepszenia interfejsu

Ekran „Moje pojazdy”

  • Dodano przełączniki nad listą pojazdów, umożliwiające wyświetlanie członków załogi z wyszkolonymi atutami po lewej stronie ekranu.

  • Opcja ukrycia panelu charakterystyk pojazdu po prawej stronie ekranu.

  • Możliwość jednoczesnego włączenia lub wyłączenia obu paneli.

Ekran wyników bitwy

  • Wszystkie zakładki na ekranie statystyk po bitwie mają teraz przycisk do rozpoczęcia nowej bitwy lub potwierdzenia/wycofania gotowości w plutonie.

  • Wybrany tryb i pojazd do następnej bitwy są teraz wyświetlane poniżej przycisku.

Menu pojazdu

  • Dodano skróty klawiszowe umożliwiające szybkie przejście do kluczowych ekranów, takich jak „O pojeździe”, „Załoga” i „Personalizacja”, a także do powiązanych z nimi akcji.

Filtr pojazdów

  • Przycisk filtra w garażu i na ekranie „Moje pojazdy” pokazuje teraz liczbę wybranych pojazdów względem ich całkowitej liczby na koncie podczas korzystania z playlisty utworzonej lub zaimportowanej przez gracza.


Losowe wydarzenia

Ta aktualizacja wprowadza nowe Losowe wydarzenia, które rozszerzają możliwości taktyczne na trzech mapach:

  • Przełęcz: Niemiecki myśliwiec rozbija się o podporę mostu w sektorze D6, otwierając nową drogę z wąwozu na górne poziomy.

  • Autostrada: Japoński nalot wykoleja pociąg towarowy w sektorze K9–0, dodając nowe osłony i blokując linie ostrzału na daleki dystans.

  • Miasto Duchów: Dwa myśliwce MiG-21 atakują obszar E6–F7, przekształcając centrum mapy w nowe trasy i podwyższone platformy do walki ciężkich pojazdów.


Symulacja fizyki dźwięku

Dodano nowy system fizyki dźwięku oparty na geometrii mapy dla bitew losowych, który zmienia sposób, w jaki brzmią pojazdy w zależności od ich położenia względem obiektów.

  • Transmisja: Symuluje, jak pobliski ostrzał jest blokowany przez przeszkody, takie jak ściany czy góry.

  • Dyfrakcja: Symuluje, jak dźwięki silnika i gąsienic załamują się wokół narożników i dużych obiektów.

  • Odbicia: Symuluje wczesne odbicia dźwięku od pobliskich powierzchni.

Dodano nowe presety dźwięku, które automatycznie dostosowują się do ustawień graficznych w celu uzyskania optymalnej jakości i wydajności.

Funkcja ta pomaga graczom lepiej lokalizować przeciwników i sojuszników na podstawie wskazówek dźwiękowych i jest dostępna na następujących mapach:

  • Lakeville

  • Himmelsdorf

  • Ruinberg

  • Berlin

  • Paryż

  • Bezpieczna Przystań 

  • Fiordy

  • Ensk

  • Pilzno

  • Linia Zygfryda

  • Przedmieście

  • Dębina

  • Malinowka

  • Zatoka Małży

  • Lotnisko

  • Zatoka Rybacka

  • Karelia

  • Murowanka

  • Klif

  • Redshire


Pojazdy

ZSRR

  • T-115 — czołg średni V poziomu

Niemcy

  • Rheinmetall Begleitwagen — czołg średni III poziomu

Francja

  • Renault R35/FCM 36 — czołg lekki II poziomu

Wielka Brytania

  • Taurus CAT — niszczyciel czołgów wsparcia VIII poziomu

  • Cromwell Applique — czołg średni V poziomu

Japonia

  • Saryuda — uniwersalny niszczyciel czołgów IX poziomu

Czechosłowacja

  • Škoda T 15A — czołg lekki IV poziomu

  • Jezevec — czołg średni wsparcia VIII poziomu

Szwecja

  • Strv m/31 — czołg lekki III poziomu

ź: WoT

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...