PanzerNews - 2. sezon Bitew Rankingowych: dołączcie do batalii

2. sezon Bitew Rankingowych: dołączcie do batalii

Czy jesteście gotowi na otwarcie nowego rozdziału w Waszej pełnej wyzwań wędrówce przez jeden z najbardziej konkurencyjnych trybów w World of Tanks?

2 sezon bitew rankingowych wystartuje 28 października i zdecydowanie będzie się różnił od poprzedniego. Poprzedni sezon okazał się zbyt dużym wyzwaniem nawet dla doświadczonych graczy, więc powzięliśmy środki by wprowadzić poprawki w oparciu o Wasze sugestie i nasze statystyki. Do boju!

Daty sezonu 28 października, 2019 o 08:00 UTC – 18 listopada, 2019 o 08:00 UTC

Okna czasowe Dni powszednie: 12:00 UTC do 00:00 UTC (serwer EU1) Weekendy: 08:00 UTC do 00:00 UTC (serwer EU1)

Przewodnik po bitwach rankingowych

Tak jak poprzednio, będzie to 21 dni epickich starć w pojazdach X poziomu. Waszą wyprawę wojenną rozpoczną kwalifikacje i przejście z dywizji do lig, które przyniosą Wam tony cennych przedmiotów w grze i utorują drogę do ostatecznej nagrody za wszystkie trzy sezony: unikalnego niemieckiego czołgu IX poziomu Kampfpanzer 50 t, dostępnego wyłącznie w ramach bitew rankingowych. Odrobinę przerobiliśmy system postępów, dzięki czemu jest teraz bardziej przejrzysty i łatwiejszy do osiągnięcia, a zmagania o główną nagrodę mniej żmudne i wyczerpujące. Przyjrzyjmy się temu z bliska.

Kwalifikacje i bitwy bonusowe

W poprzednim sezonie kwalifikacje przypominały pełnoprawne dywizje i nie zawierały bitew bonusowych. By dostać się do 3. dywizji, musieliście zarobić co najmniej 39 szewronów. W nowym sezonie, kwalifikacje będą się składać ze stałej liczby bitew, w sumie z 20. Zarówno zwycięstwa jak i porażki będą wliczane do Waszych osobistych pozycji.

System bonusowych bitew nie ulegnie zmianom. Jednakże, będziecie mieli sposobność na zdobycie dodatkowych bitew bonusowych za zarobione szewrony. Otrzymacie je przy każdym przejściu do kolejnej dywizji. Spójrzcie sami:

Kwalifikacje

Efektywność* w kwalifikacji, diwizje 2. i 3. Szewrony zdobyte w kwalifikacjach** Efektywność dla dywizji 1.
1. Mniejsza niż 10% — 2 bitwy bonusowe 2. 10–20% — 3 bitwy bonusowe 3. 20–40% — 4 bitwy bonusowe 4. 40–60% — 5 bitew bonusowych 5. 60–90% — 6 bitew bonusowych 6. 90–120% — 7 bitew bonusowych 7. 120–160% — 8 bitew bonusowych 8. 160–250% — 9 bitew bonusowych 9. 250–400% — 10 bitew bonusowych 1. 3–5 szewronów — 1 bitwa bonusowa 2. 6–10 szewronów — 2 bitwy bonusowe 3. 11–20 szewronów — 3 bitwy bonusowe 4. 21–30 szewronów — 4 bitwy bonusowe 5. 31–40 szewronów — 5 bitew bonusowych 1. Mniej niż 10% — 5 bitew bonusowych 2. 10–20% — 8 bitew bonusowych 3. 20–40% — 10 bitew bonusowych 4. 40–60% — 13 bitew bonusowych 5. 60–90% — 15 bitew bonusowych 6. 90–120% — 18 bitew bonusowych 7. 120–160% — 20 bitew bonusowych 8. 160–250% — 23 bitwy bonusowe 9. 250% i więcej — 25 bitew bonusowych

Jest to główny parametr wskazujący Waszą efektywność w bitwach rankingowych. Im mniej przegranych bitew, tym więcej szewronów otrzymacie za każdą stoczoną bitwę, co z kolei skutkuje wyższą wartością efektywności.

** Bitwy bonusowe zostaną dodane na początku każdej dywizji.

Poprawiony system postępów

Zmieniliśmy również liczbę szewronów w dywizjach. Zeszłego sezonu, ich liczba była identyczna dla każdej z dywizji. Obecnie, im niższa dywizja, tym mniejszy przyrost szewronów.

Włączyliśmy też poniższe stopnie stałe do środkowych etapów każdej z dywizji:

  • Stopień piąty, dziewiąty i dwunasty w trzeciej dywizji
  • Siódmy i jedenasty w drugiej dywizji
  • Dziewiąty w pierwszej dywizji

Stopień dwunasty w pierwszej dywizji oraz trzynasty w drugiej otrzyma status Ochrony stopnia. Oznacza to, że na tych stopniach zatrzymujecie szewrony, nawet gdy nie znaleźliście się w piątce najlepszych graczy drużyny przegranych pod względem zdobytego doświadczenia. Spójrzcie sami:

Wszystkie wprowadzone zmiany do postępów uproszczą Wasze bojowe trudy i pozwolą na szybsze dotarcie do szczytu drabiny.

Rebalansowanie doświadczenia roli

System doświadczenia roli również uległ zmianom prowadzącym do jego zrównoważenia. W poprzednim sezonie, poszczególne pojazdy wypełniały role, które nie były dla nich przeznaczone. Dla przykładu: FV 4005 był często osadzany w roli ciężkiego czołgu szturmowego, zdobywając w ten sposób doświadczenia roli za blokowanie uszkodzeń. Obecnie, ten niszczyciel czołgów posiada słaby pancerz i długi czas przeładowania, co czyni z niego mało odpowiedniego kandydata do roli frontowego zawadiaki. W nowym sezonie bardziej kalkuluje się gra tym pojazdem zgodnie z jego przeznaczeniem. Odpłaci się to większą ilością doświadczenia roli.

Dowiedzcie się więcej o dalszych zmianach w systemie doświadczania roli z poniższej tabeli.

Obrońca

Główną rolą czołgów ciężkich jest przesuwanie frontu oraz trzymanie na odległość niebezpiecznych przeciwników. Te powolne i generalnie dobrze opancerzone pojazdy mogą zablokować sporo uszkodzeń przy odpowiednim zastosowaniu ich mocnego pancerza.

Działania typowe dla roli:
  • Blokowanie oraz wymiana uszkodzeń
  • Zadawanie uszkodzeń z odległości mniejszej niż 300 metrów
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
ZSRR IS-4, Object 705A
Niemcy Maus, E100, PzKpfw VII, VK 72.01 (k)
Francja AMX M4 mle. 54
Japonia Type 5 Heavy
Polska 60TP Lewandowskiego
Czołg przełamujący

Rola odpowiednia dla uniwersalnych czołgów ciężkich. Choć tego typu pojazdy mają zazwyczaj mocny pancerz przedni i są w stanie poprowadzić atak na flankę, to są one również dość mobilne, więc mogą szybko zmieniać kierunek jazdy i wspierać drużynę.

Działania typowe dla roli:

  • Blokowanie oraz wymiana uszkodzeń
  • Zadawanie uszkodzeń z odległości mniejszej niż 300 metrów

Typowi przedstawiciele:

Nacja pojazdu Pojazdy
ZSRR  IS-7, Object 277, Object 279, Object 260
U.S.A. T110E5
Wielka Brytania Super Conqueror, FV215b, T95/FV4201 Chieftain
Chiny 113, WZ-111 model 5A
Osłona ogniowa

Rola odpowiednia dla czołgów średnich z przeciętnym pancerzem, lecz mobilnych i posiadających skuteczne działo. Pojazdy te są skuteczne jako wsparcie w drugiej linii ataku. Angażują się one w walkę na bliskim dystansie z odosobnionymi celami, gdy jest możliwe zaatakowanie ich z flanki, często udaje im się przeprowadzić skuteczny atak dzięki swojej mobilności i stosunkowo dobremu maskowaniu.

Działania typowe dla roli:

  • Zadawanie uszkodzeń pojazdom w ich zasięgu widzenia (po samodzielnym wykryciu)
  • Wykonywanie pierwszego wykrycia przeciwnika
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
ZSRR К-91
Niemcy Leopard 1
Francja AMX 30 B, Bat.-Chatillon 25 t
Czechosłowacja TVP T 50/51
Włochy Progetto M40 mod. 65
Lekki pojazd szturmowy

Rola odpowiednia dla uniwersalnych czołgów średnich, posiadających przyzwoicie opancerzony przód i wieżę, oraz dla powolnych i mocno opancerzonych czołgów średnich. Pojazdy te są w stanie skutecznie osłaniać Obrońców w pierwszej i drugiej linii.

Działania typowe dla roli:

  • Zadawanie uszkodzeń pojazdom w ich zasięgu widzenia (po samodzielnym wykryciu)
  • Blokowanie uszkodzeń
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
ZSRR Object 907, Т-22 medium, Т-62А, Object 140, Object 430U
Niemcy E 50 M
U.S.A. M48A5 Patton, M60, T95E6
Wielka Brytania Centurion AX
Japonia STB-1
Chiny 121, 121B
Szwecja UDES 15/16
Ciężki niszczyciel

Rola dla niszczycieli czołgów lub czołgów ciężkich z przeładowywanym magazynkiem. Pomimo niskiego komfortu strzelania pojazdy te mają dużą siłę ognia i mogą być niezwykle dobrym wsparciem dla Obrońców przy odpieraniu przeciwników i forsowaniu frontu.

Działania typowe dla roli:

  • Zadawanie uszkodzeń pojazdom w ich zasięgu widzenia (po samodzielnym wykryciu)
  • blokowanie oraz wymiana uszkodzeń
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
ZSRR Object 268, Object 268/4
Niemcy Jagdpanzer E 100
U.S.A. T57 Heavy Tank, T110E4, T110E3
Francja AMX 50 B, AMX 50 Foch (155), AMX 50 Foch B
Wielka Brytania FV217 Badger
Chiny WZ-113G FT
Szwecja Kranvagn
Wysokokalibrowe wsparcie

Rola odpowiednia dla niszczycieli czołgów z potężnym działem, wyposażonych w pociski HESH. Ich działa są wolne i nie na tyle celne, aby zadawać stałe uszkodzenia ze sporych odległości, a ich przeciętny pancerz zmusza je do zajmowania pozycji za swoimi lepiej opancerzonymi sojusznikami.

Działania typowe dla roli:

  • Zadawanie uszkodzeń z bliskich i średnich odległości
Ilość zdobytego doświadczenia dla tej roli zależy od odległości pomiędzy Wami a przeciwnikiem. Im mniejsza odległość tym więcej doświadczenia zdobędziecie za zadawanie uszkodzeń. Nie zdobędziecie doświadczenia roli za uszkadzanie przeciwników z odległości 445 metrów lub większej.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
Wielka Brytania FV215b (183), FV4005 Stage II
Snajper

Rola dla dobrych w urządzaniu zasadzek, lekko opancerzonych niszczycieli czołgów, które mają świetne maskowanie i działa wystarczająco celne, aby trafiać z dalekich odległości.

Działania typowe dla roli:

  • Zadawanie uszkodzeń ze średnich i długich dystansów
Ilość zdobytego doświadczenia dla tej roli zależy od odległości pomiędzy Wami a przeciwnikiem. Im większa odległość tym więcej doświadczenia zdobędziecie za zadawanie uszkodzeń. Nie zdobędziecie doświadczenia roli za uszkadzanie przeciwników z odległości 100 metrów lub mniejszej.
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
Niemcy Grille 15
Szwecja Strv 103B
Zwiadowca gąsienicowy

Rola dla typowych czołgów lekkich – pojazdów z świetnymi maskowaniem i zasięgiem widzenia, ich główne zadania to wykrywanie przeciwnika i polowanie na osamotnione cele. Zwiadowcy gąsienicowi z powodzeniem wspierają sojuszników z ukrycia.

Działania typowe dla roli:

  • Wykonywanie pierwszego wykrycia przeciwnika
  • Wspieranie sojuszników w prowadzeniu ostrzału na wykryte pojazdy przeciwnika, pozostając jednocześnie w ukryciu
  • Zadawanie uszkodzeń pojazdom w ich zasięgu widzenia (po samodzielnym wykryciu)
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
ZSRR Т-100 LT
Niemcy Rheinmetall Panzerwagen
U.S.A. XM551 Sheridan
Francja AMX 13 105
Chiny WZ-132-1
Zwiadowca kołowy

Rola dla kołowych czołgów lekkich. Pojazdy te są niezwykle mobilne, ale nie mają dużego zasięgu wykrywania. Ich maskowanie oraz koła, których nie można zniszczyć w ten sam sposób co gąsienic, pozwala tym zwiadowcom poruszać się po polu bitwy bardziej dynamicznie i udzielać odpowiedniego wsparcia sojusznikom.

Działania typowe dla roli:

  • Wykonywanie pierwszego wykrycia przeciwnika
  • Udzielanie wsparcia przy niszczeniu pojazdów przeciwnika po wykryciu i niszczenie gąsienic
  • Zadawanie uszkodzeń pojazdom w ich zasięgu widzenia (po samodzielnym wykryciu)
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
Francja Panhard EBR 105
Artyleria

Rola dla dział samobieżnych, które są w stanie zadać ogromne uszkodzenia i ogłuszyć przeciwnika swoimi pociskami OB przy użyciu trybu artyleryjskiego.

Działania typowe dla roli:

  • Wspieranie sojuszników w zadawaniu uszkodzeń poprzez ogłuszanie pojazdów przeciwnika.
  • Zadawanie uszkodzeń działom samobieżnym przeciwnika
  • Ogłuszanie dwóch lub więcej pojazdów przeciwnika jednocześnie
Typowi przedstawiciele:
Nacja pojazdu Pojazdy
ZSRR Object 261
Niemcy G.W. E 100
U.S.A. T92 HMC
Francja Bat.-Châtillon 155 58
Wielka Brytania ConquerorGC

Żetony stopnia i nagrody

Nagrody za stopnie

Teraz pomówmy o nagrodach! W tym sezonie będziecie mieli sposobność zdobycia:

  • Kredytów
  • Obligacji
  • Złota
  • Unikatowych odznak
  • Dni konta premium WoT
  • Innych cennych przedmiotów w grze

Nadchodzący sezon również będzie zawierał nagrodę dla Sprinterów — graczy, którzy ukończyli rozgrywkę jako pierwsi w lidze. Tak jak poprzednim razem, pierwsza setka sprinterów otrzyma nagrodę złotej ligi, bez względu na to w której będą lidze.

W zależności od Waszych osiągnięć w okresie trzech sezonów, możecie zdobyć ostateczną nagrodę: Kampfpanzer 50 t — unikalny niemiecki czołg średni IX poziomu, dostępny wyłącznie w ramach bitew rankingowych. Zwrotny pojazd z korzystnym nachyleniem pancerza, wspaniałą dynamiką i dobrą kombinacją uszkodzeń alfa oraz uszkodzeń na minutę. Jego cechą wyróżniającą jest ekstrawagancki wygląd, dość nietypowy wśród czołgów niemieckich. Spójrzcie sami:

Nagrody roczne

Zmieniliśmy też ilość żetonów stopnia za przejście do kolejnej dywizji i przydzielenia do ligi. Ilość punktów za cały rok potrzebnych do otrzymania ostatecznych nagród również odbiega od tej którą znacie.

Dywizja / Liga Żetony stopnia dla sezonu 2
Trzecia dywizja 1
Druga dywizja 3
Pierwsza dywizja 4
Ligi srebrna i brązowa 5
Złota liga 6
Wszystkie żetony, które zarobiliście w poprzednim sezonie zostaną zachowane!

Im więcej żetonów zbierzecie tym lepszą otrzymacie nagrodę roczną:

  • Mała nagroda za 4 żetony stopnia. Zawiera małą ilość cennych przedmiotów w grze.
  • Standardowa nagroda za 7 żetonów stopnia. Zawiera większą ilość cennych przedmiotów w grze.
  • Zaawansowana nagroda za 10 żetonów stopnia. Zawiera unikalny pojazd premium IX poziomu oraz dużą ilość cennych przedmiotów w grze.
  • Maksymalna nagroda za 17 żetonów stopnia Zawiera unikalny pojazd premium IX poziomu i maksymalną ilość cennych przedmiotów w grze.

Naruszenie zasad gry i kary

Zasady obowiązujące w bitwach losowych mają zastosowanie w przypadku bitew rankingowych. Wszystkie kary są nakładane zgodnie z Zasadami gry i Umową licencyjną użytkownika końcowego. Jeśli gracz naruszy Zasady Gry lub Umowę licencyjną użytkownika końcowego, zostanie wykluczony z klasyfikacji podczas sezonu, po zakończeniu sezonu lub przed otrzymaniem nagród sezonu.

Przygotujcie się na nowy poziom ekscytacji w nadchodzącym 2. sezonie! Powróćcie do batalii, przygotujcie się na wbijanie wyższych stopni, i wskoczcie do wyścigu o Kampfpanzer 50 t i mnóstwo innych nagród!

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...