PanzerNews - 1MediaInvest: wywiad ze Slawą Makarowem

1MediaInvest: wywiad ze Slawą Makarowem

Streszczenie ekskluzywnego wywiadu dla 1MediaInvest, przeprowadzonego ze Slawą Makarowem, dyrektorem produktu World of Tanks.

0

- w World of Warships gra więcej graczy, niż w World of Warplanes; Makarow podaje mocną konkurencję jako główny powód małej popularności samolotów od WG, ale również fakt, że WoWp nie pojawiło się na rynku jako pierwsze nie jest obojętny; "Pierwszego wrażenia nie da się zmienić" - liczba graczy zainteresowanych samolotami jest mniejsza niż liczba graczy zainteresowanych statkami, dlatego WoWs ma się dobrze - jedną z najtrudniejszych rzeczy podczas tworzenia WoT jest rekonstrukcja historycznego wyglądu czołgów - najwięcej problemów było z dostępem do chińskich archiwów i do tej pory dział historyczny wydał na niego najwięcej; angielska firma Vickers również niechętnie udostępnia swoje archiwa - fakt, że udało się uzyskać informacje o chińskich maszynach to efekt szczęścia i tego, że w Chinach znajdują się ludzie, którzy interesują się tym tematem - według statystyk w WoT regularnie gra około 10 mln graczy (ze wszystkich regionów) - w przypadku regionu RU, największe dochody pochodzą - wbrew oczekiwaniom - nie z dużych i bogatych miast jak Moskwa, czy St. Petersburg, ale z miast północy - największa konkurencja dla WoT to butelka wódki i ciepły letni wieczór - WoT jest popularny wszędzie tam, gdzie dom jest głównym miejscem rozrywki - "Mamy dziwnych fanów. Król Jordanii aktywnie gra w czołgi. Zaprosił mnie nawet do odwiedzenia muzeum czołgów" - Makarow nie zdradził ile WG zarabia w Rosji; średnie wydatki na grę wśród graczy są liczone różnymi metodami w zależności od regionów - szczyt popularności WoT jest już dawno za nami, był to rok 2015, kiedy jednocześnie na serwerach mógł się znaleźć nawet 1 mln graczy - mimo iż popularność WOT osłabła, tak gra nadal trzyma się dobrze; nie przeszkadza to jednak WG, by próbować swoich sił z innymi tytułami, np. Caliber, czy Master of Orion - od 2019 WG zaprzestało wspierania e-sportu "Utrzymanie drużyn 15 osobowych jest trudne i kosztowne" - WG wydało miliony dolarów na turnieje i pieniądze te nie zwróciły się - wg Makarowa ciężko przewidzieć rozwój rynku gier wideo, bo bardzo szybko zachodzą w nim zmiany - docelowym graczem WoT jest mężczyzna po trzydziestce, który lubi wieczorami rozerwać się grając w gry - młodzież raczej nie gra w WoT - koszt promocji WoT jest niższy niż koszt produkcji; WG musi utrzymywać zainteresowanie grą, wprowadzając nowe mechaniki itd.

ź: udm-info

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...