PanzerNews - AE Phase I: Straszliwy Łowca

AE Phase I: Straszliwy Łowca

Projekt tego czołgu może i nigdy nie wyszedł poza etap pracy nad schematami, ale nie oznacza to, że pojazd nie sprawdziłby się na polu bitwy. Przejęliśmy pomysł rozwinięty przez Associated Engineers Inc. i stworzyliśmy AE Phase I – budzący grozę amerykański czołg ciężki IX poziomu.

AE Phase I jest jednym z trzech czołgów-nagród IX poziomu, które możecie zdobyć za darmo, jeśli zbierzecie 12 żetonów Ekspedycji w trybach Linii frontu i Stalowego łowcy. Grajcie w obu wydarzeniach, a będziecie mieli szansę zdobyć 2 z 3 czołgów. Nie jesteście pewni, który czołg-nagroda najlepiej będzie pasował do Waszego stylu gry? Przeczytajcie poniższy przewodnik!

Zarys ogólny

Rozpocznijmy od bliższego przyjrzenia się atrybutom zewnętrznym AE Phase I: dobrze pochylona płyta pancerza, pieczołowicie wykończone szczegóły na wieży oraz niespotykane podwozie. Mimo, że jego cztery segmentowe gąsienice nie wpływają na rozgrywkę, z pewnością wyróżniają tę maszynę na polu bitwy!

Entuzjaści amerykańskich czołgów lub każdy, kto chciałby dodać świetnego wszechstronniaka do swojej kolekcji, powinni teraz uważać. Jest on świetnym wyborem zarówno dla nowicjuszy jak i dla doświadczonych graczy, a jego styl gry przypomina ten, który stosuje się w przypadku AMX M4 51 lub Conqueror.

Kolejna zaleta: AE Phase I jest czołgiem-nagrodą, ale tak jak w przypadku innych czołgów premium, możecie bez problemu przenieść do niego członków załogi z dowolnego amerykańskiego ciężarka bez konieczności ich przeszkolenia.

I oczywiście, byłoby to z naszej strony zaniedbaniem, gdybyśmy nie wspomnieli o jego najbardziej nietypowej cesze — o wbudowanym materiale eksploatacyjnym Duży zestaw naprawczy, który dodaje stałą premię +15% do prędkości naprawy modułów, w miejsce zwyczajowych 10%. To przyspieszenie może zdecydować o życiu lub śmierci na polu bitwy!

Wbudowany Duży zestaw naprawczy może być zainstalowany na dowolnym miejscu na materiały eksploatacyjne w pojeździe, ale nie może zostać usunięty.

Pancerz

Gracze darzący uznaniem amerykańskie czołgi ciężkie znajdą dużo podobieństw pomiędzy AE Phase I, a M103 lub T110E5, szczególnie w kwestii pancerza. Jednakże, nasz przerażający wojownik posiada większą i lepiej chronioną wieżę niż jego krajanie — przedni pancerz wieży czołgu ma 292 mm grubości, a jego jedyna słabość, to mała wieżyczka dowódcy. Dla porównania, przedni pancerz wieży T57 Heavy Tank ma grubość tylko 152 mm, a u T110E5 oraz M103 wynosi ona odpowiednio 203 mm i 254 mm.

Dodatkowo, doskonałe kąty opuszczenia działa (–10°/15°), w połączeniu z tymi robiącymi wrażenie statystykami, nasuwają już pomysły, co do stylu rozgrywki tą maszyną. Zgadza się, teren będzie Waszym najlepszym przyjacielem.

Będziecie woleli trzymać boki wieży odwrócone od przeciwnika, jako że mają one tylko 101 mm grubości, ale bez obaw! AE Phase I odznacza się jedną z najlepszych prędkości obrotu wieży pośród czołgów ciężkich IX poziomu: 32 st./s.

W kwestii opancerzenia kadłuba, sprawy nie mają się już tak dobrze. Na szczęście 120 mm przedniego pancerza AE Phase I, zapewnia dobre kąty, pomocne w odbijaniu pocisków, podczas gdy jego pancerz boczny — dzięki niespotykanemu kształtowi kadłuba — ma w przybliżeniu grubość 88 mm.

Biorąc te liczby pod uwagę, warto porozglądać się za miejscem na mapie, gdzie dobrze ukryjecie kadłub, lub które pozwoli na walkę z drugiej linii, skąd będziecie mogli oddać się snajperce zza pleców Waszych lepiej uzbrojonych towarzyszy. Warto o tym pamiętać, w szczególności w przypadku bitew z poziomem X, jako że AE Phase I posiada tylko 1800 PW, dlatego też rozważnie jest unikać ryzyka.

Mobilność

Jak już wspominaliśmy, AE Phase I nie może poszczycić się niezawodnym pancerzem kadłuba, z tego też powodu, w przypadku przyparcia do muru, obmyślenie dróg ucieczki jest sprawą nadrzędną. Koniec końców, na co komu tak potężne działo, jeżeli dacie się zawrócić do garażu na samym początku bitwy?

Silnik o mocy 900 KM wystarczy, by zapewnić prędkość maksymalną rzędu 35 km/h, lecz jego prędkość cofania równa 12 km/h pozostawia wiele do życzenia. 16 KM/t mocy na tonę daje do zrozumienia, że robienie nagłych i ostrych zakrętów może nie być do końca możliwe. W kwestii zasięgu, 390 m to standardowa wartość dla czołgu ciężkiego jego poziomu.

Siła ognia

W połączeniu z jego działem 120 mm M58A, pociski przeciwpancerne mogą uporać się z 258 mm stali, kumulacyjne poradzą sobie z 340 mm, a odłamkowo–burzące przebiją 60 mm. AE Phase I nie jest też ofermą w kwestii uszkodzeń alfa - zadając przeciwnikom odpowiednio 400/400/515 PW uszkodzeń.

AE Phase I jest w stanie wystrzelić 5,45 strzałów/min z rozrzutem na 100 m równym 0,38, a do wycelowania potrzebuje 2,5 sekundy. Jak widzicie, to działo zdolne jest do oddania strzału, uzyskania trafień, a co najważniejsze, zadawania bólu. Nawet w kwestii uszkodzeń na minutę, nie ma się o co martwić przy wartości 2182, z którą da się wiele zdziałać.

Jak grać AE Phase I

AE1 AE2 AE3 AE4

Może brzmieć to jak coś oczywistego, ale gra przeciwko poziomom IX i X, wymagać będzie więcej rozwagi: wybierzcie swoje pozycje rozsądnie, z głową wykorzystajcie teren, by oddać strzały i pozostańcie raczej na drugiej linii, niż na pierwszej. Powinniście również uważać na potencjalnych adwersarzy, których możecie napotkać: niszczyciele czołgów pokroju Strv 103B lub Jagdpanzer E 100 poradzą sobie z Waszym pancerzem dość szybko.

Jak zwykle nie zapomnijcie wykorzystywać swoich atutów: pewnego działa z doskonałymi uszkodzeniami na minutę, dobrego pancerza przedniego wieży i świetnych kątów opuszczenia działa.

Wyposażenie

ZALECANA KONFIGURACJA

Sprawdźcie powyższą konfigurację, by zapewnić działu pełną skuteczność. Zwiększona szybkostrzelność, lepsze wartości rozrzutu i ogólne wzmocnienie wielu parametrów maksymalnie podniesie Wasze średnie wartości uszkodzeń, by zdejmować przeciwników z mapy nawet szybciej.

Umiejętności załogi

DOWÓDCA
CELOWNICZY
KIEROWCA
ŁADOWNICZY

„Naprawa” będzie bezwzględnie najistotniejszą umiejętnością, niezbędną do pozostania w grze na dłużej - nawet jeśli nie prowadzicie natarcia i nie walczycie na pierwszej linii, to również będąc na drugiej możecie stracić gąsienice, a nie chcielibyście zostać zaskoczeni bez nich. Zawsze bądźcie przygotowani na szybki odwrót lub objęcie dogodniejszej pozycji. Dodatkowe umiejętności podnoszą charakterystyki działa i ogólne osiągi w bitwie, a w szczególności „Braterstwo broni”.

Za jedyne 12 żetonów Ekspedycji staniecie się prawdziwym koszmarem dla Waszych przeciwników!

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...