Pola bitew w World of Tanks wciąż się zmieniają. Aktualizacja 1.28.1 wprowadza zmiany i poprawki w czterech mapach: Ensku, Lotnisku, Paryżu i Kopalniach.
W tych dobrze znanych lokacjach możecie teraz spodziewać się strategicznych zmian, ulepszonych tras oskrzydlających i lepszych potyczek. Przyjrzyjmy się z bliska tym poprawkom i temu, jak wpłyną na Wasze bitwy.
Ensk: długo oczekiwana rozbudowa
Walka o Ensk zmieniła się na zawsze – przynajmniej w przypadku bitew wysokiego poziomu!
Mapa została poszerzona z 600×600 metrów do 1000×1000 metrów, co daje nowe możliwości taktyczne i bardziej dynamiczne pole bitwy z poprawioną mobilnością i różnorodnością strategiczną. O ile klasyczne, mniejsze pole bitwy pozostaje w grze dla pojazdów poziomów I–VII, poszerzony Region Enski będzie gościł bitwy, gdzie pojazd najwyższego poziomu będzie z poziomu VIII i wyżej.
Główne zmiany:
Zwiększona odległość między punktami odradzania. Pozycje startowe zostały oddalone od siebie, co zmniejszyło ryzyko otrzymania uszkodzeń na początku meczu i ułatwiło przeprowadzanie manewrów oskrzydlających.
Nowy teren dla czołgów średnich i lekkich. Nowe wzgórze (E8-G8, E9-G9) z opuszczonymi budynkami służy jako kluczowy strategiczny punkt w poszerzonym obszarze zielonym. Mała wyspa (E0–G0) umieszczona wzdłuż rzeki daje możliwości do skrytych manewrów, ale wymagana jest przy tym uważna nawigacja.
Wzmocniona obrona skrzydeł. Poszerzony region zielony ma teraz dodatkowe pozycje obronne w C7 i H7, rozmieszczone strategicznie tak, by powstrzymywały agresywne przełamania przeciwnika i dawały lepszą kontrolę nad głównymi strefami potyczek.
Poprawione możliwości walki miejskiej. Główne strefy walk dla czołgów ciężkich zostały ulepszone, mają teraz różne nowe pozycje,a obszar jest większy, co zmniejsza możliwości wczesnego brawlowania i lepiej synchronizuje walki w mieście z innymi skrzydłami.
Lepsza ochrona bazy. Obrońcy mają teraz poprawione pozycje obronne za bazami, by móc przeciwdziałać agresywnym natarciom.
Lotnisko: całkowita przeróbka
Lotnisko przeszło sporą przebudowę, mającą na celu poprawienie płynności rozgrywki i zmniejszenie liczby irytujących sytuacji. W środkowych i południowych częściach możecie się spodziewać bardziej zróżnicowanych bitew i lepszych obszarów spotkań dla czołgów średnich i ciężkich. Dodatkowo czerwona linia została przesunięta o jeden kwadrat niżej, w wyniku czego powiększył się obszar mapy przeznaczony do gry.
Główne zmiany:
Różnorodne trasy dla mobilnych pojazdów. Główna ścieżka dla zwrotnych pojazdów przebiega wzdłuż linii F–J, która teraz posiada sporo różnych pozycji do ukrywania kadłuba i drapania boków na różnych dystansach, pozwalając na większą elastyczność taktyczną i strategiczne starcia.
Przerobione trasy czołgów ciężkich. Środkowa linia C–E ma teraz dwa różne podkierunki: jaskinię i przyległe wzgórze.
Dodatkowe pozycje niszczycieli czołgów. Nowe gniazda snajperskie na długim dystansie w rogach w E2 i E9 pozwalają na większą kontrolę nad obroną bazy i pomogą odpierać agresywne ataki.
Ulepszone możliwości ruchu. Szybsze pojazdy mają teraz więcej możliwości wzdłuż lini A–B i 5–6.
Paryż: przerobiona strefa północna
Północny sektor pola bitwy „Paryż” został przebudowany tak, by dostarczał lepszych możliwości bojowych dla czołgów średnich, lekkich i niszczycieli czołgów. Dodano nowe pozycje do strzelania na dużym dystansie i bliższych potyczek w zwarciu, pogłębiając możliwości taktyczne bitwy w środkowej części obszaru północnego.
Główne zmiany:
Poprawki w obszarze schodów (D4-D7). Dodano nowe schronienie i alternatywne drogi dostępu do górnej platformy.
Całkowicie przerobiony obszar fontanny. Centrum nieopodal fontanny również zyskało dodatkowe możliwości schronienia i zróżnicowania terenu, by zachęcać do bardziej dynamicznej rozgrywki i różnorodnych potyczek.
Pośrednie schronienie na wzgórzu. Pozycje D4 i D7 zostały poprawione tak, by ułatwiały ruchy po kierunku północnym w stronę środka mapy.
Kopalnie: pomniejsze poprawki w równowadze
W Kopalniach wprowadzono celowane zmiany mające na celu poprawienie linii obserwacyjnych, ulepszenie dynamiki walki i zwielokrotnienie okazji do starć.
Jest teraz trudniej drużynie południowej strzelać z wyspy H1–H2 w kierunku centralnego wzgórza. Czołgi ciężkie drużyny północnej mają teraz nową pozycję na E3, co zwiększa ich możliwości walki w kierunku wody i wspierania ataków sojuszników.
Główne zmiany:
Nowa pozycja zbocza klifu. Nowy kierunek ostrzału w stronę wyspy na H1–H2, typowo zajmowany przez drużynę południową, daje drużynie północnej nowe możliwości starcia.
Zmniejszone możliwości ukrywania w zaroślach na południu. Pozycja snajperska na H1–H2 jest teraz mniej dominująca, co utrudnia prowadzenie ostrzału w stronę miejsca głównych starć czołgów ciężkich nieopodal stoku wzgórza.
Wszystkie te aktualizacje map mają na celu poprawę równowagi, dodanie głębi taktycznej i stworzenie bardziej wciągającego doświadczenia bojowego. Wskakujcie do bitwy, by samemu przetestować nowe możliwości i dajcie nam znać, co o nich myślicie.