Lepsza różnorodność klas
Wprowadzimy mocniejsze ograniczenia, dopuszczając maksymalnie 5* niszczycieli czołgów i 3* czołgi lekkie na drużynę. Będzie to współpracować z balansowaniem na podstawie roli. Na przykład, pomoże to rozwiązać sytuacje, w których jedna drużyna ma pięć snajperskich niszczycieli czołgów, a inna ma pięć szturmowych niszczycieli czołgów.
Stworzy to bardziej dynamiczne i oparte na taktyce bitwy, w których różne typy czołgów mogą skutecznie realizować przewidziane dla nich role.
*W przyszłości być może dopracujemy te limity dla każdej klasy indywidualnie.
Więcej bitew ±1-poziom
W nowych konfiguracjach systemu doboru skoncentrujemy się na podniesieniu częstotliwości pojawiania się bitew ±1-poziom jako wygodniejszej opcji. Utrzymamy jednakże bitwy ±2-poziomy, gdyż pozostaną one podstawowym formatem, który zapewnia pełną różnorodność bitew. Oznacza to, że będziecie natrafiać więcej zbalansowanych zestawień, przy zwiększonej różnorodności i udziale pojazdów z szerokiego wachlarza możliwości.
Sprytniejszy rozkład pojazdów
Bardzo popularne czołgi często stanowią większość w kolejce, co prowadzi do bitew, w których obie drużyny są pełne takich samych pojazdów. O ile w niektórych przypadkach to może być zabawne, może też zmniejszać różnorodność.
Nowy system doboru:
- ograniczy liczbę identycznych czołgów w drużynie,
- rozprowadzi je równomiernie tak, by zapewnić bardziej zróżnicowane doświadczenia i zestawienia drużyn.
Sprytniejsze i szybsze dynamiczne zarządzanie kolejką
Nowy system wprowadzi dynamiczne zarządzanie kolejkami, co pozwoli na dopasowywanie zasad w czasie rzeczywistym. Zamiast polegać na ustalonych parametrach, będzie analizował rozkład graczy i dostępność pojazdów, na bieżąco zmieniając parametry.
Wynik? Jeśli testy potwierdzą nasze oczekiwania, osiągniemy zdecydowanie lepszą jakość bitew – bez względu na porę dnia.
Testowanie nowego systemu
Liczba tych niesamowitych zmian i stopień złożoności systemu doboru wymaga od nas przeprowadzenie dokładnych testów tak, by zapewnić odpowiednią jakość i skuteczność wprowadzanych rozwiązań. Przez kolejne kilka miesięcy przeprowadzimy serię testów na serwerze EU1, eksperymentując z różnymi konfiguracjami i bez przerwy poprawiając ustawienia na podstawie zebranych danych.
Naszym głównym celem w tych testach jest upewnienie się, że proponowane ulepszenia poprawiają jakość bitew i gwarantują stabilność wszystkich podsystemów doboru drużyn. Ten proces z pewnością zabierze trochę czasu, ale gdy będziemy pewni, że cele testu zostały osiągnięte, będziemy się starali jak najszybciej wprowadzić te zmiany na stałe.