hello
Do najważniejszych zmian balansu, które wejdą w Aktualizacji 0.28, zalicza się przeróbka wielu przeciwpancernych kierowanych pocisków rakietowych, zwłaszcza tych na wyższych poziomach. Dzisiaj chcemy rozwinąć ten temat.
Przyczyny zmian przewidzianych w tej aktualizacji tkwią w ogólnych osiągach ppk po ulepszeniach mechanizmu SOA w sezonie Black Sea Incursion. Ulepszenia SOA miały rozwiązać zaistniały w grze problem ekstremalnie potężnych pojazdów, strzelających ppk. W związku z ową przeróbką oraz kilkoma innymi czynnikami (w tym pojawieniem się nowych pojazdów ze środkami zwalczającymi ppk) osiągi pojazdów z ppk, zwłaszcza w PvP, znacznie spadły.
Teraz mamy taką sytuację, że do gry wchodzi tryb rywalizacji batalionów w PvP dla wysokich poziomów i jednocześnie najbardziej popularne pojazdy wysokich poziomów, zdające się na kierowane pociski rakietowe (Kornet-EM, T-15 Armata i Sphinx) należą do najgorzej sprawujących się pojazdów wysokich poziomów w grze. I to pomimo reputacji przeraźliwych maszyn, którą wyrobiły sobie po większości w przeszłości (przed przeróbką SOA). Również osiągi innych strzelających ppk pojazdów, takich jak Swingfire, które nie są zwalczane przez SOA w takim stopniu jak wysokie poziomy, znacznie się pogorszyły.
Dla przykładu podajemy przeciętne obrażenia w bitwie w PvP najbardziej popularnych pojazdów:
Zgodnie z naszym wyobrażeniem tego typu pojazdy (nie będące czołgami podstawowymi i zadające obrażenia głównie ppk – ppk wystrzeliwane z armat są wykluczone z tej przeróbki) odznaczają się wieloma zdolnościami i zgarniają spore nagrody. Trafienie celu ppk to kwestia dużej wprawy w związku z wieloma czynnikami:
W przypadku trafienia chcemy, aby pocisk rakietowy nie tylko przebił pojazd, lecz wyrządził duże szkody. To dlatego wprowadzamy kilka zmian. Największa ogólna zmiana to zwiększenie obrażeń zadawanych przez ppk, które nie zostały odpalone z lufy.
Zadane obrażenia będą zależały od kalibru rakiety, w związku z czym na przykład wszystkie pociski rakietowe kalibru 152 mm (takie jak TOW) o takim samym rodzaju głowicy będą zadawały takie same obrażenia. Oprócz tego obrażenia te wzrosną, na przykład:
Nie odpalane z armat ppk będą zadawać przeciętnie o około 30 procent więcej obrażeń od wystrzeliwanych z armaty rakiet, ale w porównaniu do wszystkich pocisków obrażenia te wzrosną jedynie o około 10 procent. Należy pamiętać, że nawet jeśli niektórym zmianom będą towarzyszyć korekty czasu przeładowania (żeby pojazdy nie stały się za bardzo mocne), doprowadzi to do zwiększenia wartości netto obrażeń na minutę takich pojazdów. Jednocześnie w przypadku niektórych pojazdów (takich jak VBL) obrażenia na minutę wzrosną nieznacznie, ponieważ są już spore. Pozostałe pojazdy zyskają oprócz tego różne wzmocnienia:
Choć poprawa obrażeń może brzmieć jak znaczne zwiększenie ogólnych osiągów ppk, trzeba wiedzieć, że ogólne osiągi pocisków rakietowych nie będą za dobre jak to miało miejsce przed wyżej wspomnianą przeróbką SOA. Gracze dalej będą ostrzegani przed zbliżającymi się rakietami i SOA też będą po większości działać jak działają teraz.
I spokojna głowa – nie zapomnieliśmy o PvE. Obecnie badamy kwestię osiągów pojazdów AI z ppk, jako że absolutnie nie chcemy, aby przeciwnicy AI miażdżyli wszystko salwami strasznie celnych i potwornie potężnych rakiet.
Pamiętajcie też, że zmianom tym towarzyszy duża liczba zmian dotyczących balansu w Aktualizacji 0.28. Więcej na ich temat dowiecie się w chwili ich wydania na PST. Obejmować będą one:
Itd.
Wasze spostrzeżenia, odnoszące się do zmian na publicznym serwerze testowym, dokładnie zanalizujemy i jak zawsze z niecierpliwością czekamy na wasze opinie. ź: AW