PanzerNews - Bitwy rankingowe sezon X: wypróbujcie nowy format!

Bitwy rankingowe sezon X: wypróbujcie nowy format!

Nowy testowy sezon — Sezon X — nadchodzi do bitew rankingowych z premierą 28 czerwca

Pracując nad przyszłością tego kompetytywnego trybu, będziecie mieli okazję wypróbować kilka ważnych zmian, których celem jest uczynienie bitew rankingowych jeszcze lepszymi i przyjemniejszymi. Bardzo chcielibyśmy poznać Wasze opinie, które pomogą nam zdecydować, w jakim formacie zaprezentujemy bitwy rankingowe 2021–2022.

Przed Wami zaktualizowany format bitwy i inne ulepszenia, więc przygotujcie się na żywiołowe starcia w pojazdach X poziomu! Będziecie mieli sposobność zdobycia zupełnie nowego, ulepszonego wyposażenia oraz dyrektyw i innych przydatnych w grze rozwiązań — obligacji, dni konta premium WoT, kredytów i nie tylko. Test jest niezwykle istotny, a Wasza pomoc kluczowa, więc dołączcie do tego eksperymentu i podzielcie się swoimi opiniami!

Bitwy rankingowe sezon X

Daty sezonu

28 czerwca, 2021, 10:00 CEST do 12 lipca, 2021, 10:00 CEST (UTC+2)

Okna czasowe

Dni robocze: 14:00–02:00 CEST (UTC+2) (serwer EU)

Weekendy: 10:00–02:00 CEST (UTC+2) (serwer EU)

Bitwy rankingowe sezon X: zarys ogólny

Sezon X stanowi autonomiczne wydarzenie w grze, które odbędzie się w formacie testowym niepowiązanym z przyszłym cyklem bitew rankingowych 2021–2022. Nie zdobędziecie żetonów stopnia ani nagród rocznych, ale będziecie mieli szansę udziału i przekazania opinii, przyczyniając się w ten sposób do konkretnych decyzji odnośnie przyszłości bitew rankingowych, zdobywając jednocześnie wspaniałe nagrody w sezonie X. Dołączcie i aktywnie włączcie się w to eksperymentalne wydarzenie oraz dajcie nam znać, co o nim myślicie, wypełniając dedykowane formularze. Wasze zdanie jest dla nas ważne!

W sezonie testowym po każdej ze stron dostępnych będzie 10 zamiast 15 pojazdów. By podkreślić szczególny charakter bitew rankingowych, oparty na duchu ostrego współzawodnictwa, zmniejszyliśmy liczbę graczy na drużynę. Podniesie to znaczenie Waszych indywidualnych umiejętności i zapewni większy udział w wyniku każdej z bitew. Dodatkowo, ograniczenie liczebności graczy:

  • zapewni drużynom więcej pola do manewrów i zastosowania różnych taktyk.
  • zmniejszy zagęszczenie jednostek w bitwie, a wydłuży średni czas bitwy.
  • podniesie wagę pracy zespołowej.

Sezon testowy potrwa dwa tygodnie, a nie, jak zwykle, trzy i zakończy się 12 lipca. Jego skrócenie spowoduje, że intensywność starć sięgnie zenitu. Znaczenie każdego zwycięstwa wzrośnie, co będzie dodatkową motywacją, by wycisnąć z siebie siódme poty i walczyć do końca w każdej bitwie!

Zmiany te wpłyną również na system doboru. W czasie trwania wydarzenia do walki można wysłać nie więcej niż 1 działo samobieżne i 2 czołgi lekkie na drużynę.

Wszystkie przedstawione zmiany uwydatnią ducha rywalizacji, który zawsze był fundamentem bitew rankingowych. Wasz wkład w zwycięstwo zespołu stanie się bardziej znaczący i wartościowy.

W sezonie X nadal możecie zdobywać punkty przepustki bitewnej.

POZYCJA W RANKINGU POBITEWNYM ZWYCIĘSTWO PORAŻKA/REMIS
Najlepsza 3 pod względem zdobytych PD
Najlepsza 7 pod względem zdobytych PD

System postępów

W sezonie X zaadaptujemy system postępów do nowego formatu i sprawimy, że będzie łatwiejszy do zrealizowania. Zredukujemy liczbę szewronów potrzebnych, by awansować po stopniach, by zakwalifikować się do lig z 102 do 94. Teraz zdobywanie nowych stopni i docieranie do nowych lig będzie przysparzało mniej problemów.

Rozkład szewronów również został dostosowany do zmienionego formatu trybu. Szewrony będą przyznawane zgodnie z poniższymi zasadami:

Do klasyfikacji sezonowej wprowadziliśmy nowe filtry, dzięki czemu teraz będziecie mogli wyszukać Waszych kolegów oraz klanowiczów, by porównywać ich wyniki z własnymi osiągami bitewnymi.

Przeprojektowany system doświadczenia roli

Zaktualizowaliśmy również system doświadczenia roli. Wszystkim rolom pojazdów nadano nowe, bardziej precyzyjne nazwy, a ich działania są teraz bardziej dopasowane do cech pojazdów i ich przeznaczenia w bitwie. Na przykład, ciężkie niszczyciele czołgów (Jagdpanzer E 100 oraz inne niszczyciele czołgów) będą musiały nie tylko blokować uszkodzenia i walczyć na wymianę PW, ale również zadawać uszkodzenia z krótkiego dystansu. Szturmowe czołgi średnie (Object 430U i inne czołgi średnie) zyskają teraz PD roli za blokowanie uszkodzeń i starć na wymianę PW.

Sezon X wprowadza również nową rolę — wszechstronnego czołgu ciężkiego. Tę rolę odegrają pojazdy takie jak Super Conqueror lub T110E5. Aby skutecznie spełniać swoją rolę, czołgi te muszą blokować, wymieniać i zadawać uszkodzenia pojazdom w ich zasięgu widzenia, po tym jak zostaną wykryte.

Ciężki czołg szturmowy Mocno opancerzone pojazdy, które mogą skutecznie wymieniać punkty wytrzymałości i powstrzymać natarcie wroga, pozostając na granicy linii ofensywy. Działania typowe dla roli:
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
  • Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
Niemcy Pz.Kpfw. VII Maus E 100
Japonia Type 5 Heavy
ZSRR ST-II IS-4 Object 705A
Ciężki czołg przełamujący Pojazdy o dobrej mobilności i solidnym pancerzu, które czynią je skutecznymi zarówno na pierwszej linii ataku w walce pozycyjnej na bliskim dystansie, jak i w czasie manewrów oskrzydlających. Działania typowe dla roli:
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
  • Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR IS-7 Object 277
Chiny WZ-111 model 5A 113
Polska 60TP Lewandowskiego
Wszechstronny czołg ciężki Wielozadaniowe czołgi, które można łatwo dostosować do każdej sytuacji bojowej. Działania typowe dla roli:
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
  • Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
USA T110E5
Francja AMX M4 mle. 54
Wielka Brytania Super Conqueror
Wspierający czołg ciężki Pojazdy ze świetnymi działami, których skuteczne zastosowanie wymaga spełnienia określonych warunków. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia. Działania typowe dla roli:
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
  • Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
USA T57 Heavy Tank
Francja AMX 50 B
Szwecja Kranvagn
Włochy Rinoceronte
Średni czołg szturmowy Pojazdy z przyzwoitym pancerzem, który sprawia, że ​​najlepiej nadają się do walki w zwarciu i z ciężkimi czołgami. Działania typowe dla roli:
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
  • Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR Object 430U
Niemcy E 50 Ausf. M
Wszechstronny czołg średni Zbalansowane pojazdy zdolne do wykonywania szerokiej gamy zadań bojowych. Z łatwością dostosowują się do specyfiki mapy i sytuacji taktycznej. Działania typowe dla roli:
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
  • Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR Object 140 T-62A
USA M48A5 Patton
Wielka Brytania Centurion Action X
Chiny 121
Japonia STB-1
Szwecja UDES 15/16
Średni czołg snajperski Pojazdy z doskonałymi działami oraz słabym pancerzem, które wykazują skuteczne działanie na długich dystansach. Działania typowe dla roli:
  • Zadawanie uszkodzeń z dalekiego zasięgu.
  • Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR K-91
Niemcy Leopard 1
Francja AMX 30 B
Polska CS-63
Wspierający czołg średni Pojazdy ze świetnymi działami, których skuteczne zastosowanie wymaga spełnienia określonych warunków. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia. Działania typowe dla roli:
  • Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
  • Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
Francja Bat.-Châtillon 25 t
Czechosłowacja TVP T 50/51
Włochy Progetto M40 mod. 65
Szturmowy niszczyciel czołgów Pojazdy o niskiej mobilności, ale solidnym przednim pancerzu. Wykazują się wysoką wydajnością, walcząc na liniach frontu. Działania typowe dla roli:
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
  • Zadawanie uszkodzeń z bliskiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR Object 268 Version 4
Niemcy Jagdpanzer E 100
USA T110E3 T110E4
Wielka Brytania FV217 Badger
Chiny WZ-113G FT
Wszechstronny niszczyciel czołgów Niszczyciele czołgów z uśrednionymi charakterystykami, które są równie skuteczne z każdej odległości. Działania typowe dla roli:
  • Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
  • Wymiana PW i blokowanie uszkodzeń.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR Object 268
Snajperski niszczyciel czołgów Pojazdy ze słabym pancerzem, ale przyzwoitymi działami, które w większości sytuacji bojowych sprawdzą się w taktykach polegających na zasadzkach. Działania typowe dla roli:
  • Zadawanie uszkodzeń z dalekiego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
Niemcy Grille 15
Szwecja Strv 103B
Wspierający niszczyciel czołgów Pojazdy ze świetnymi działami, których skuteczne zastosowanie wymaga spełnienia określonych warunków. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia. Działania typowe dla roli:
  • Zadawanie uszkodzeń z bliskiego i średniego zasięgu.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
Francja AMX 50 Foch B
Wielka Brytania FV4005 Stage II
Wszechstronny czołg lekki Szybkie i zwrotne pojazdy, które mogą zarówno wykrywać, jak i powodować uszkodzenia podczas wykonywania manewrów oskrzydlających. Działania typowe dla roli:
  • Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
  • Wykrywanie pojazdów przeciwnika, przy pozostaniu niewykrytym.
  • Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR T-100 LT
Niemcy Rheinmetall Panzerwagen
USA XM551 Sheridan
Francja AMX 13 105
Wielka Brytania Manticore
Chiny WZ-132-1
Lekki czołg kołowy Pojazdy o wybitnej dynamice, których skuteczne zastosowanie zależy od mapy lub sytuacji taktycznej. Działania typowe dla roli:
  • Wykrywanie pojazdów przeciwnika.
  • Zadawanie uszkodzeń po samodzielnym wykryciu.
  • Asystowanie w niszczeniu pojazdów nieprzyjaciela.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
Francja Panhard EBR 105
Działo samobieżne Wsparcie ataków sojuszników z dużego dystansu. Pojazdy pomocnicze, których skuteczność zwykle zależy od sytuacji bojowej i działań drużyn. Działania typowe dla roli:
  • Wspieranie w zadawaniu uszkodzeń poprzez ogłuszanie pojazdów przeciwnika.
  • Ogłuszenie dwóch lub więcej pojazdów przeciwnika jednym strzałem.
  • Uszkadzanie dział samobieżnych.
Typowi przedstawiciele:
NACJA POJAZDU POJAZDY
ZSRR Object 261
Niemcy G.W. E 100
USA T92 HMC
Francja Bat.-Châtillon 155 58
Wielka Brytania Conqueror Gun Carriage

Wykonywanie czynności związanych z rolą Waszego pojazdu będzie pomocne w zdobywaniu szewronów i awansowaniu do nagród sezonu. Każde skuteczne działanie, które jest zgodne z rolą, zostanie oznaczone specjalną ikoną na Waszym panelu wydarzeń ekranu bitwy.

Dokładna liczba otrzymanego doświadczenia roli jest wyświetlana w zakładce raportu szczegółowego w oknie wyników bitwy.

Misje dzienne dla różnych ról pojazdów będą dostępne zaraz po zakwalifikowaniu się do ligi. Łącznie dostępne będą trzy misje. Te specjalne misje nagrodzą Was obligacjami i dziennymi bitwami bonusowymi.

1 2 3

Dajcie świadectwo swojego mistrzostwa i zdobądźcie ekskluzywne nagrody!

Sezon X wyłączono z corocznego cyklu bitew rankingowych. Nie jest on powiązany z nagrodami rocznymi ani żetonami stopnia, ale oferuje inne wyjątkowe nagrody dostępne wyłącznie w tym samodzielnym wydarzeniu.

Główną nagrodę stanowi nowe ulepszone wyposażenie — ulepszona sprężarka. Jest to ulepszona wersja turbosprężarki, która sprawi, że Wasz pojazd będzie jeszcze mocniejszy. Dodatkowo, będziecie mogli zdobyć zupełnie nowe dyrektywy —zamiennik filtra paliwa. Te unikalne przedmioty są obecnie dostępne tylko w ramach nagród za ligi dla sezonu X bitew rankingowych. Oczywiście, będziecie mieć możliwość zdobycia standardowych nagród, takich jak dni konta premium WoT, dyrektywy, obligacje, kredyty oraz rezerwy osobiste.

4 5 6 7 8 9 10

W sezonie X nie będzie można gromadzić nowej kumulacyjnej zniżki. Natomiast będziecie mieli szansę wykorzystania Waszych wcześniejszych skumulowanych zniżek osobistych, kupując obligacje. Będziecie mogli użyć obligacji, by uzyskać przedstawione poniżej przedmioty, gdy dotrzecie już do drugiej dywizji.

PRZEDMIOT KOSZT W OBLIGACJACH
VIIŠkoda T 45 12 500 
IXKampfpanzer 50 t 20 000 
 Ekskluzywny styl 3D Aquilifer dla Progetto M40 mod. 65 10 000 
 Ekskluzywny styl 3D Żmija lewantyńska dla T-100 LT 10 000 

Spróbujcie swoich sił w nowym formacie i podzielcie się opinią!

Przygotujcie swoje pojazdy X poziomu, wypróbujcie wszystkie wprowadzone zmiany i podzielcie się opiniami używając specjalnych kwestionariuszy! Będą on pomocne w zrozumieniu, czy kierunek w którym podążamy jest właściwy i zadecydowaniu o tym, jaki format przybiorą bitwy rankingowe w nadchodzących sezonach. Sprawmy, by ten bazujący na rywalizacji tryb sprawiał jeszcze więcej przyjemności, więc wskakujcie do gry, oddajcie się bitwom 10 na 10 i wykorzystajcie swoją szansę na zdobycie ekskluzywnych nagród!

Życzymy powodzenia w sezonie X, Dowódcy!

ź: WoT
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...