Zbiór najważniejszych informacji z tegorocznego Q&A, przeprowadzanego na Gamescom 2019.
Wpis będzie aktualizowany w miarę pojawiania się kolejnych nowin.
deweloperzy są na razie zadowoleni z działania MM, jednak są świadomi kluczowych problemów, jak na przykład występowanie "dziwnych" bitew (duża ilość LT, lub zero LT na trzy artylerie);
ograniczenia czołgów lekkich? - możliwe, ale najpierw trzeba poddać to testom;
obecnie wszystko jest stabilne i kluczową rzeczą jest, by tego nie zniszczyć;
MM +/-1? - nie wchodzi to w grę;
MM oparty na umiejętnościach? - również nie wchodzi to w grę, bitwy rankingowe są czymś w tym rodzaju i powodują dużo negatywnych emocji, oraz nie cieszą się aż tak dużą popularnością (FL również dobiera ludzi na podstawie osiągnięć); random ma pozostać randomem;
dlaczego Friendly Fire został wyłączony? - "Bo możemy!" FF był jednym ze sposobów na powiedzenie "cześć", zwrócenie czyjejś uwagi itp., co mogło eskalować konflikty; druga kwestia to zakłócanie rozgrywki innym graczom; wyłączenie FF powinno zniechęcić graczy do "trollowania" (teraz potrzeba więcej wysiłku by zrzucić z klifu, czy uprzykrzyć grę innym);
"Homefront" - wnioski? - przetestowano wiele mechanik, przede wszystkim AI, które może zostać wykorzystane w innych trybach PvE - "Boty są dobre, są bardzo dobre, to posłuży do ulepszeń."; test super-plutonów (5 osób), ludziom podobało się PvE, spędzili w tym trybie dużo czasu, gracze wykorzystywali całe paliwo, jakie mieli, a to zielone światełko dla deweloperów, by to wykorzystać w przyszłości;
być może niedługo devsi ogłoszą kolejne wersje PvE, może nawet fabularne?
Rebalans:
Type 5 - popularność pomiędzy działami HE i AP zrównoważyła się, wygląda to dobrze, a devsi są zadowoleni, ogólnie rzecz biorąc konkurencyjność armat jest ok;
FV4005 - deweloperzy również są zadowoleni z osiągniętych rezultatów, czołg jest tak samo popularny, gdyż nerf nie był zbyt duży; devsi chcieli zmniejszyć przeżywalność pojazdu i pozostawić wysoki DMG, co udało im się osiągnąć;
zmiany w charakterystykach pojazdów w tym roku? - testujemy rebalans amunicji i jest to ogromna sprawa, wszyscy są na tym skupieni; devsi nie chcą robić małych zmian w charakterystykach (Slava nakazał zaprzestanie cięcia na kawałki);
rebalans Kranvagn'a, Leo itd. jest w porządku; rebalans E100, IS4 itd. został wstrzymany do czasu zakończenia rebalansu amunicji
kiedy kolejny Sandbox i co na nim? - W październiku, będzie zawierał zmiany w mechanice HE, pociski podstawowe i specjalne są testowane w ramach rebalansu amunicji, devsi chcą zbadać pociski HE na sandboxie, by móc je odpowiednio przerobić; zachęcają do udziału w testach, gdyż w ten sposób zdobywają więcej informacji; każdy będzie mógł uczestniczyć w Sandboxie;
brytyjskie LT - czemu są takie słabe i czy dostaną buffa? - Wypuściliśmy kilka linii i pojazdów, chcemy, aby nowe linie były unikalne, miały w sobie coś specjalnego (a nie były kopią pojazdów z inną flagą); chcieliśmy, aby brytyjskie LT były pojazdami wsparcia, skierowanymi do konkretnej grupy zainteresowanych graczy (nie na zasadzie "to popularna linia, wszyscy będziemy grali"); brytyjskie LT są dość popularne, gracze potrafią nimi grać i spisują się dobrze (są w "topce");
dlaczego został zatrzymany rebalans dla 430U? - devsi nie byli pewni czy chcą to zrobić, reakcja graczy była na "nie", więc wycofano się z tego pomysłu; na razie nie wiadomo, czy i kiedy takowy będzie;
"Stalowe Łowy":
tryb implementuje typowe mechaniki z Battle Royale (lootowanie)
ma na celu zaoferowanie czegoś nowego, tryb może być sezonowy jak Front Line; jest łatwiejszy dla nowych graczy, ponieważ nie jest wymagana znajomość wszystkich mechanik (umożliwia do przyciągnięcie graczy, czy zyskanie nowych widzów, przykładowo na Youtube), devsi chcą, by ludzie polubili ten tryb;