Zarys ogólny
Prace nad wprowadzeniem Object 777 Version II do gry rozpoczęły się już w 2015 roku, kiedy to byliśmy jeszcze w wersji 0.9.9. Wówczas czołg miał być pojazdem X poziomu. Jednak z wielu powodów wprowadzenie tego pojazdu pancernego do World of Tanks opóźniło się o 5 lat. Dziś Object 777 jest gotowy do walki i czeka, aż pierwsi uczestnicy ekspedycji zgromadzą wystarczającą liczbę żetonów, aby móc sobie sprawić ten radziecki czołg ciężki IX poziomu.
Załoga czołgu składa się z 4 członków: dowódcy (który obsługuje radio), celowniczego, kierowcy i ładowniczego. Należy pamiętać, że Object 777 Version II jest pojazdem specjalnym. Można przenieść do tego pojazdu załogę z dowolnego radzieckiego czołgu ciężkiego bez żadnych kar.
Pancerz i żywotność
Przed sprawdzeniem pancerza chcemy zwrócić Waszą uwagę na wymiary tego pojazdu. Jego długość i szerokość sprawią, że nie będziecie się rzucać w oczy. Rozmiarem pojazd ten przypomina jednostki T-10 czy Object 277. Kolejna ważna cecha to jego wysokość! Kadłub tego pojazdu jest niższy niż kadłub T-54! Oznacza to, że pojazd może skorzystać z mniejszej osłony, aby ukryć swoją dolną, a czasem nawet górną płytę przednią.
Przyglądając się bliżej kadłubowi, możemy stwierdzić, że Object 777 Version II ma pancerz przedni o grubości 132 mm i o dobrym nachyleniu, szczególnie w przypadku górnej płyty. Pancerz boczny ma grubość 115 mm, a tylny – 45 mm. Jednak przy tak niskim profilu pancerz wieży staje się jeszcze ważniejszy, ponieważ będzie zwykle otrzymywać główną siłę uderzenia. Wartości są tu całkiem przyzwoite: przedni pancerz wieży ma 258 mm grubości, właz dowódcy jest niewielki, a przeciwlotnicze karabiny maszynowe kalibru 14,5 mm z tyłu wieży służą jako ekran grubości 15 mm. Solidne boki wieży zadowolą każdego dowódcę czołgu, a to dzięki grubości 225 mm, co stanowi rekord tego poziomu! Połączenie niewielkich rozmiarów i dobrego pancerza pomoże zrekompensować wiele błędów w czasie bitwy.
Wytrzymałość tego pojazdu wynosi 1850 PW, co jest wartością przeciętną dla czołgu ciężkiego IX poziomu. Niektóre wozy mają więcej punktów, inne mniej.
Mobilność i maskowanie
Czołgi ciężkie rzadko mają duże wartości zasięgu widzenia. Object 777 Version II nie jest wyjątkiem, ponieważ ma zasięg widzenia na 380 metrów i zasięg sygnału na 850 metrów. Pojazd ten nie może pochwalić się najlepszymi wartościami maskowania – wynoszą one 3,48 w czasie ruchu i 6,9 w czasie postoju. Wartości te są raczej normalne dla czołgu ciężkiego tych gabarytów.
Stosunek mocy do masy silnika wynosi 15,08 KM/t, a prędkość maksymalna to 40 km/h. Jeśli chodzi o dynamikę, parametry są bardzo podobne do tych w pojazdach Object 257 czy M103. Przy miernej prędkości obrotu o wartości 22,6 st./s i prędkości obrotu wieży o wartości 26 st./s szybki przeciwnik może łatwo okrążyć ten pojazd, jeśli wystarczająco się do niego zbliży. Podejmijcie środki ostrożności, aby zapobiec takim sytuacjom, a Wasz pojazd przetrwa na polu bitwy znacznie dłużej.
Raczej nie będziecie wykrywać czy doganiać wroga ani się przed nim chować, ale Object 777 Version II odgrywa w czasie walki inną rolę.
Siła ognia
Pora sprawdzić działo. Wielu graczy rozpozna to działo kal. 122 mm, a to dzięki innym czołgom ciężkim, takim jak IS-4 lub T-10. Istnieją tu jednak pewne różnice.
Object 777 Version II wykorzystuje jako standardową amunicję pociski przeciwpancerne, które mogą przebić 258 mm pancerza i zadać 440 PW uszkodzeń. Jako amunicję specjalną pojazd stosuje pociski kumulacyjne, które penetrują 340 mm pancerza i powodują 440 PW uszkodzeń. Trzecim dostępnym rodzajem amunicji są pociski odłamkowo-burzące o penetracji pancerza na 68 mm i obrażeniach o wartości 530 PW.
Granie w roli snajpera to raczej kiepski pomysł, ponieważ czas celowania wynosi 2,9 sekundy, a rozrzut na 100 metrach – 0,42. Co więcej, szybkostrzelność wynosi 4,32 strzału na minutę.