hello
Jakiś czas temu zapowiedzieliśmy serię testów w Piaskownicy, które dotyczyć będą zmian wpływających na całą grę, a także na wszystkich dowódców.
edit: Właśnie trwają testy serwera piaskownicy na Twitch u Chudego! edit2: stream offline
Razem zdecydujemy o bardzo istotnych zmianach, które zasadniczo wpłyną na World of Tanks i dalszy rozwój tej gry.
Piaskownica: Test rebalansu pocisków OB
Od 8 lutego, 14:00 CET do 15 lutego, 10:00 CET (UTC+1)
Poprzednie testy pocisków OB w Piaskownicy okazały się bardzo pomocne. Uwidoczniły one znaczenie pocisków OB i wskazały nam kierunek dalszych zmian dla tego typu pocisków. Wyniki ankiety, opinie i statystyki dostarczyły nam niezbędnych informacji dotyczących zmian mechaniki zadawania uszkodzeń przez pociski OB. Testy jasno pokazały także, że sugerowane zmiany nie spełniły Waszych oczekiwań, szczególnie, jeśli mowa o tych z Was, którzy często używali pocisków OB i grali pojazdami wyposażonymi w haubice.
Dziś zapraszamy Was do przetestowania uaktualnionych pocisków OB i zadecydowania, czy usatysfakcjonują one w takiej formie społeczność WoT. Zwróćcie uwagę, że w tej wersji pociski OB mogą przebić pancerz, ale zmieniły się uszkodzenia od niepenetrujących trafień. Prosimy Was o ocenę i przyjrzenie się temu z kilku punków widzenia, wypełnienie ankiety i podzielenie się opinią.
Naszym głównym celem jest zachowanie cech pocisków OB, za które najbardziej je lubimy:
Jednak, z drugiej strony, pragniemy poprawić działanie pocisków OB w następujących niekorzystnych sytuacjach:
1. Przejście z uszkodzeń w promieniu rażenia odłamków na uszkodzenia w punkcie trafienia.
Najpierw przedstawmy przegląd obecnej mechaniki pocisków OB dla strzałów penetrujących i niepenetrujących.
Przy obecnej mechanice, każdy pocisk OB zadaje uszkodzenia wewnątrz określonego dla niego promieniu rażenia (ub eksplozji). Ten promień zależy od kalibru działa. Przy penetracji pocisk wybucha wewnątrz pojazdu, rozpryskując odłamki, powodując maksymalne uszkodzenia oraz niszcząc moduły wewnętrzne i załogę znajdującą się w promieniu rażenia.
Jeśli pocisk nie przebije się, OB wybucha w punkcie, w którym uderzył. W tym miejscu, w obszarze kuli odpowiadającej promieniowi rażenia, pocisk zadaje uszkodzenia najsłabszemu punktowi pancerza, (który otrzyma największe uszkodzenia). Ponieważ najsłabszy punkt może znajdować się poza miejscem, w które początkowo uderzy pocisk OB, trudno przewidzieć efekty takiego trafienia .
Spójrzmy na przykład działania tej mechaniki.
FV 4005 wystrzeliwuje pocisk OB w bok przednich „policzków” Mausa, (które mają grubość 260 mm). Nie zdoławszy przebić pancerza, pocisk eksploduje i zadaje uszkodzenia od wybuchu. Mechanika szuka najsłabszego miejsca w promieniu wybuchu, by tam zadać uszkodzenia. Znajduje osłonę kadłuba, która ma 50 mm grubości. W rezultacie, to trafienie, nawet bez przebicia, może spowodować 570–850 PW uszkodzeń dobrze opancerzonemu Mausowi.
W nowym systemie pociski OB nadal będą mogły przebić pancerz, ale zadadzą uszkodzenia jedynie w miejscu uderzenia, a nie wewnątrz promienia wybuchu.
Dlatego też pociski OB staną się mniej skuteczne, gdy uderzą w dobrze opancerzony obszar; nie zdołają już wywołać tak wysokich uszkodzeń jak poprzednio. Podobnie jak w przypadku pocisków przeciwpancernych (PP), będziecie musieli celować w słabe punkty i czekać na dobry moment na zadanie dużych uszkodzeń.
Po przebiciu pancerza nic się nie zmieni—jeśli pocisk dostanie się do wnętrza pojazdu, nadal będzie mógł zadać maksymalne uszkodzenia. Jednak jeśli strzał nie jest penetrujący, sytuacja się zmieni.
Po uderzeniu w pancerz pocisk OB nadal będzie próbował się przebić, ale jeśli nie ma wystarczającej siły przebicia, jego uszkodzenia będą obliczane w punkcie zetknięcia się z pancerzem. Jednocześnie, po eksplozji, wewnątrz pojazdu utworzą się małe kawałki szrapnelu (odłamki). Rozprzestrzeniając się wewnątrz pojazdu, te odłamki zadadzą uszkodzenia modułom i załogantom, a także samemu pancerzowi. Promień rozprysku będzie taki sam jak promień wybuchu w obecnym systemie.
Teraz uszkodzenia pancerza zależeć będą od jego grubości* w miejscu uderzenia; inne miejsca nie będą brane pod uwagę. Im grubszy pancerz w miejscu uderzenia, tym mniejsze uszkodzenia spowoduje pocisk, jeśli nie spenetruje i na odwrót: im cieńszy pancerz i jego wartość nominalna, tym większe uszkodzenia. *W nowej mechanice efektywny pancerz będzie brany pod uwagę podczas obliczania przebicia pociskami OB (tak jak w przypadku pozostałych typów pocisków). Podczas obliczania uderzeń, pod uwagę będzie brana rzeczywista (nominalna) wartość pancerza.
Zobaczmy, jak to zadziała, ponownie na przykładzie FV 4005 i Mausa.
W nowej mechanice FV 4005 wystrzeliwuje pocisk OB w bok przednich „policzków” Mausa (grubych na 260 mm). Pocisk uderza w pancerz, ale ponieważ ma zbyt niski współczynnik penetracji, nie przebija go. Zamiast tego, wybucha na powierzchni. Wewnątrz pojazdu tworzą się odłamki i zadają uszkodzenia Mausowi, ale o znacznie mniejszej wartości (250–350 PW uszkodzeń), niż przy poprzedniej mechanice.
Dzieje się tak, ponieważ nowa mechanika pocisków OB nie szuka najsłabszego punktu, aby spowodować maksymalne uszkodzenia. Według tej mechaniki, pociski OB nie będą oddziaływać na osłonę kadłuba, (która jest gruba na 50 mm ), ale raczej na miejsce kontaktu (tutaj - przednie „policzki” Mausa), które mają 260 mm grubości.
Poprzez wyeliminowanie uszkodzeń w obrębie promienia wybuchu pozbyliśmy się sytuacji w których, po trafieniu w określone miejsce, uszkodzenia zadawanie są w nieprzewidywalny sposób.
2. Przebicie ekranów, gąsienic (kół), i mniejszych przeszkód.
W nowej mechanice chcemy, by pociski OB mogły przebijać ekrany, a także gąsienice i koła pojazdów kołowych w miejscu uderzenia. Chcemy też, by mogły penetrować obiekty, które nie są istotne i możliwe do zniszczenia (ogrodzenia, struktury, które można zburzyć itd.).
Ich zachowanie będzie przypominać reakcje na pociski przeciwpancerne. Jednak jeśli, po przebiciu ekranu, pocisk PP uderzy w pancerz grubszy niż wartość penetracji pocisku, nie zostaną zadane żadne uszkodzenia. W takiej sytuacji pociski OB wywołują efekt odłamków i tym samym gwarantują uszkodzenia.
Jeśli pocisk OB nie przebije ekranu i nie dosięgnie pancerza, nie spowoduje żadnych uszkodzeń. Aby sprawić, by pociski OB przebijały ekrany będziecie musieli wziąć pod uwagę grubość i nachylenie tych ekranów.
Ponownie przyjrzyjmy się przykładowi z Mausem.
W obecnym systemie, jeśli FV 4005 wystrzeli pocisk OB w jarzmo działa Mausa , sytuacja potoczy się tak samo jak w powyżej opisanym przypadku strzelania w bok jego wieży. Pocisk nie przebije pancerza. Zamiast tego, eksploduje na powierzchni i wytworzy krąg, wewnątrz którego mechanika znajdzie osłonę kadłuba, grubą na 50 mm. Maus otrzyma 570–850 PW uszkodzeń. W nowej mechanice, po trafieniu w jarzmo działa, pocisk OB, ze względu na zbyt mały współczynnik penetracji, nie zdoła przebić ekranu i dosięgnąć pancerza. Ponieważ nie ma tu bezpośredniego punktu kontaktu z pancerzem, nie wytworzą się odłamki i żadne uszkodzenia nie zostaną zadane pancerzowi, wewnętrznym modułom, ani załogantom.
Wszyscy uczestnicy będą mogli wypełnić ankietę i wypowiedzieć się na temat zasugerowanych powyżej zmian. Po tym, jak ocenimy działanie nowej mechaniki, szczegółowe charakterystyki i dokładne wartości zostaną dostosowane w kolejnych iteracjach, w zależności od Waszych uwag, zatem koniecznie ją przetestujcie! Jeśli rezultaty testów będą niezadowalające, nie wprowadzimy tych zmian do gry.
UWAGA Od momentu przypisania większości pojazdów możliwych do zbadania i premium na konta graczy, możecie napotkać pewne problemy ze stabilnością i działaniem gry gdy po raz pierwszy zalogujecie się do klienta.
Wszyscy gracze mogą dołączyć do testu.
QUIZ NA OFICJALNEJ STRONIE WoT
Dołączcie do testu, opanujcie zmienione mechaniki i podzielcie się wrażeniami! ź: WoTMożecie podzielić się swoimi opiniami na temat rebalansu pocisków OB w tym wątku na forum: