hello
W grudniu ubiegłego roku ogłosiliśmy zamiar zmniejszenia o 25-30% ilości uszkodzeń zadawanych przez pociski specjalne, przy jednoczesnym utrzymaniu ich zdolności penetracji. Ponieważ takie zmiany wymagają rygorystycznych testów, na ich wprowadzenie potrzebowaliśmy więcej czasu. Teraz kiedy zmiany są gotowe, chcielibyśmy zaprosić Was do testu w piaskownicy.
Ważne: Test będzie trwał od 4 czerwca do 10 czerwca.
Oto dlaczego wprowadziliśmy zmiany:
Jednym z celów zbilansowania amunicji jest zachęcenie graczy do wybierania amunicji w trakcie bitwy w bardziej odpowiedzialny i przemyślany sposób, po rozważeniu możliwych konsekwencji swojego wyboru. Chcemy, by zdolność penetracji nie była jedynym powodem podejmowania decyzji, by wpływało na nią zestawienie różnych czynników.
Wraz ze zmianami w mechanice amunicji zamierzamy zmodyfikować gradację puli PW w pojazdach poziomów niskich i średnich.
Mówiliśmy już Wam o superteście, który przeprowadziliśmy w tym kierunku. Wyniki (jak i Wasze opinie) były zadowalające, więc na cały czas trwania testu w piaskownicy włączymy nową gradację PW dla pojazdów poziomów I-IV.
A teraz omówmy główne zmiany, które zamierzamy przetestować na serwerze z piaskownicą. Po długim superteście pierwszej rundy poprawek w mechanice amunicji, dokładnej analizie wszystkich argumentów za i przeciw i rozważeniu różnych opcji postawiliśmy na alternatywny pomysł na zbalansowanie amunicji. Nowe rozwiązanie jest złożone, składa się z dwóch dużych części:
Powiększanie puli PW dla wszystkich pojazdów w grze. Względny wzrost nie będzie taki sam dla każdego czołgu i będzie zależał od dwóch czynników:
Na przykład podniesienie PW dla Maus i dla Leopard 1 o ten sam współczynnik da większy przyrost w Maus. Dokładny zysk dla każdego pojazdu będzie zależny od tego, jak efektywnie dany pojazd wykorzystuje swoją pulę PW w aktualnym środowisku taktycznym. Dobrze opancerzone czołgi, bardziej odporne na uszkodzenia dzięki swojej zdolności przetrwania, otrzymają proporcjonalnie mniej PW w porównaniu do ich mniej zabezpieczonych współbraci. Jest to niezbędne, by utrzymać względną zdolność przetrwania różnych pojazdów na tym samym poziomie. Powiększenie puli PW będzie się wahać między 15% dla ciężko opancerzonych pojazdów (w zależności od poziomu), aż do 30% dla lekko opancerzonych (ze średnią 26%). Maus i Leopard 1 z powyższego przykładu otrzymają odpowiednio przyrost o 18% i 29%. Są to wartości testowe, które mogą się zmienić, jeśli taka potrzeba wyniknie z testów w piaskownicy.
Zwiększenie uszkodzeń od jednego strzału dla pocisku podstawowego. Powiększą się w różnym stopniu, w zależności od dwóch czynników:
Należy pamiętać, że czołgi z podstawowymi pociskami odłamkowo-burzącymi również będą miały zwiększone uszkodzenia alfa, ale w mniejszym stopniu: około 22%; dokładna wartość będzie zależeć od modelu działa. Mimo że wzrost uszkodzeń od jednego strzału jest mniejszy dla pocisków odłamkowo-burzących, specyfika mechaniki zadawania tych uszkodzeń sprawi, że ich efektywność będzie taka sama w porównaniu z inną amunicją podstawową.
Ważne: Podczas testu w piaskownicy będziemy w razie potrzeby na bieżąco dopasowywać rozmiary pul PW pojazdów i uszkodzenia alfa dla podstawowych pocisków, by móc odnaleźć punkt optymalny. Uszkodzenia jednorazowe amunicji specjalnej pozostaną bez zmian, gdyż balansowanie dotyczy tylko amunicji podstawowej.
W ten sposób chcemy zwiększyć część uszkodzeń zadawanych pociskami podstawowymi w porównaniu do innych rodzajów amunicji. Chcemy również wprowadzić większą różnorodność dla graczy w momencie wybierania rodzaju amunicji i analizowania aktualnej sytuacji taktycznej.
Zamierzamy przetestować następującą logikę wykorzystania pocisków:
W teście w piaskownicy każdy rodzaj pocisku będzie bardzo efektywny w bitwie (przy użyciu odpowiednim do sytuacji). Potrzeba wyboru odpowiedniego pocisku będzie sama w sobie wprowadzać różnorodność do taktyki, wpłynie na sytuację na polu bitwy i zwiększy Waszą efektywność.
Ważne: Chcemy podkreślić, że bieżący test nie będzie zawierał żadnych zmian w parametrach pocisków odłamkowo-burzących (oprócz podstawowych). Z pewnością przemyślimy sprawę zmian w ich wydajności bojowej w późniejszym terminie. Gdy otrzymamy wyniki testu w piaskownicy, pociski odłamkowo-burzące inne niż podstawowe również mogą zostać zmodyfikowane.
Powyższe zmiany wpłyną na każdy pojazd w grze, więc chcemy, byście przetestowali je w pojazdach każdego poziomu. Rozwijanie się od poziomu I do X będzie w trakcie testu dostępne w znacznie przyspieszonym tempie. Nasi wszyscy cenni testerzy otrzymają następujące korzyści:
Ponieważ piaskownica jest serwerem testowym, dostępne będzie tylko 5 narodowości, a ich drzewa technologiczne będą uproszczone.
Pod względem ekonomii, ceny pocisków i koszta napraw utrzymujemy takie same przez cały czas trwania testu w piaskownicy. Po przetworzeniu wyników również się zajmiemy tym bardzo ważnym aspektem gry. Jest bardzo prawdopodobne, że on też będzie wymagał poprawek i korekt.
Testy w piaskownicach są potrzebne, by ocenić realność naszych pomysłów i upewnić się, że nasze wyliczone współczynniki modyfikujące są poprawne. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy zaimplementować cały zestaw modyfikacji z tego artykułu, gdyż czekamy na wyniki testu w piaskownicy i liczymy na Wasz aktywny udział! Ale najważniejsze jest to, że chcemy dać Wam możliwość wypróbowania tych zmian w bitwie i powiedzenia, co o nich myślicie, zamiast po prostu dać do przeczytania artykuł na tym portalu.
Ważne: Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy zaimplementować cały zestaw modyfikacji z tego artykułu, gdyż czekamy na wyniki testu w piaskownicy i liczymy na Wasz aktywny udział! Wszystko, o czym piszemy powyżej, jest wersją roboczą balansowania, na którą składają się nasze pomysły i sugestie. Chcemy znać Wasze zdanie o tych propozycjach, by wiedzieć, że robimy krok w dobrą stronę.
Dołączcie do otwartego testu w piaskownicy i podzielcie się opinią. Sprawmy wspólnie, by nasza gra była lepsza!