hello
UWAGA: jak sama nazwa wskazuje, piaskownica to nawet nie jest test serwer, a testowanie surowej koncepcji zmian któremu (nie)potrzebnie (ku uciesze niektórych) towarzyszy wysyp "clickbaitowych" nagłówków, #uninstallchallenge i innego szamba. Szanujmy społeczność graczy ffs!
Jak wykazały testy, mechanika uszkodzeń pocisków HE działa poprawnie, bez błędów technicznych. Kolejnym krokiem będzie stopniowe dostosowywanie skuteczności pocisków wybuchowych.
Zmiany w drugiej iteracji piaskownicy: • zwiększenie obrażeń pocisków HE o 75% • zmieniono wartości uszkodzeń rozprowadzonych wzdłuż promienia eksplozji: od 1 w centrum do 0,5 na obrzeżach (było 1 do 0.1) • zwiększono szanse na uszkodzenie krytyczne modułów • zwiększono kąt lotu odłamków uszkadzających moduły wewnętrzne z 45 na 60° • rekonfiguracja mechaniki fali uderzeniowej tak aby robiła więcej DMG
Q&A: Jak obecna piaskownica jest powiązana z testami, które miały miejsce latem? Kontynuujemy rebalans całego systemu pocisków (zwiększanie jednorazowego DMG pocisków podstawowych) wraz ze wzrostem HP pojazdów. Wraz z nową iteracją testujemy zaktualizowaną mechanikę pocisków HE.
Co z działami samobieżnymi? Kiedy czekać na zmiany? Nowa mechanika musi najpierw zostać przetestowana na konwencjonalnych pojazdach, aby łatwiej było zidentyfikować nieprawidłowe założenia i błędy projektowe. Dopiero potem możemy przejść dalej. Obecne wartości przypisane działom samobieżnym są po prostu błędem. Rozszerzenie mechaniki pocisków HE o artylerie pojawi się w czasie późniejszym na piaskownicy.
Dlaczego usunęliśmy pociski HESH? Zmiany pocisków HESH przeprowadzimy podczas kolejnej odsłony piaskownicy. Na obecnym etapie po prostu je wyłączyliśmy ponieważ chcieliśmy zachować przejrzystość eksperymentu na pociskach HE. Tak więc brak pocisków HESH nie jest sprawą balansu, dopuścimy je do użytku, ale najpierw trzeba je odpowiednio przetestować. Nie usuniemy pocisków HESH z gry.
Co stanie się z brytyjskimi pojazdami bazującymi na pociskach zadających duże obrażenia? Mówiąc konkretnie o tych maszynach, prosimy abyście wstrzymali się z oceną ich skuteczności. Przetestujemy pociski HESH i dopiero wtedy można oceniać zmiany na tych maszynach. Jeśli chodzi o różnicę w wartościach obrażeń np. FV4005 Stage II, w ramach testowanej koncepcji ma ona raczej charakter pomocniczy.
Co z czołgami pokroju KV-2 (fun tank)? Jest to dość poważny problem poruszany przez społeczność wszystkich regionów. Prosimy o wyrozumiałość: obecnie przede wszystkim testujemy zaktualizowaną mechanikę bez dodatkowych zmian na pojazdach. Najważniejsze jest przetestowanie funkcjonalności mechaniki, jak i samej jej wykonalności. W kolejnym kroku przejdziemy do dopracowania statystyk poszczególnych maszyn, w których postaramy się zachować wyjątkowość tych pojazdów w nowych warunkach.
Czy nowa koncepcja doprowadzi do zmiany charakterystyk pojazdów premium? Oczywiście rozumiemy rolę i znaczenie pojazdów premium i podczas ponownego równoważenia rozgrywki weźmiemy pod uwagę funkcje wszystkich maszyn. Jednocześnie podczas rebalansu weźmiemy pod uwagę wszystkie funkcje wykorzystania pojazdów premium w walce.
Co z misjami osobistymi? Jeśli zmiany zostaną wprowadzone na serwer publiczny, weźmiemy to pod uwagę.
Czy czekają nas kolejne odsłony piaskownicy? Tak. Najprawdopodobniej czeka nas kolejny test przed końcem roku, testy będą kontynuowane także zimą.