PanzerNews - pojazdy kołowe: weźcie je na przejażdżkę

pojazdy kołowe: weźcie je na przejażdżkę

Przyjrzyjmy się jeszcze raz tym aktywnym kołowym zwiadowcom! Podamy Wam więcej szczegółów na temat każdego pojazdu w nowej gałęzi oraz trochę użytecznych wskazówek na temat gry nimi, co pozwoli Wam grać skuteczniej.

Nowa gałąź, nowa mechanika

Nasz zespół deweloperów spędził długi czas na dyskusjach nad tym, które pojazdy powinny się znaleźć w nowej gałęzi pojazdów kołowych. W wyniku tych dyskusji wybraliśmy sześć pojazdów kołowych, z których pięć to pojazdy do zbadania na poziomach od VI od X, a jeden jest pojazdem premium. Wszystkie mają historyczne początki, jedynie pojazd X poziomu trochę zmieniono względem jego historycznego odpowiednika.
WSKAZÓWKA: Pojazdy kołowe różnią się od „standardowych” czołgów ze względu na nowe mechaniki: funkcję automatycznego namierzania i dwa tryby jazdy. Te mechaniki są dodawane stopniowo na kolejnych poziomach w miarę badania przez Was nowych pojazdów. W miarę wspinania się na wyższe poziomy, zwiększa się również różnica w zwrotności i prędkości pomiędzy dwoma dostępnymi trybami, normalnym i szybkim.


AMD Panhard 178В

Pierwszy dostępny w grze pojazd kołowy, który brał udział w bitwach podczas II Wojny Światowej. AMD Panhard 178B jest krokiem pośrednim pomiędzy czołgami lekkimi i pojazdami kołowymi. Jego dynamika i zwrotność nie różnią się zbytnio od większości czołgów lekkich w naszej grze.Ale ten pojazd wprowadzi Was do nowej mechaniki całej gałęzi: funkcją automatycznego namierzania. Pozwala Wam ona automatycznie namierzać pojazdy przeciwnika poprzez proste kliknięcie prawym przyciskiem myszy w ich pobliżu.

Hotchkiss EBR

Ten pojazd kołowy jest uzbrojony tak jak standardowy czołg lekki i ma o dwa koła więcej niż AMD Panhard 178В. W przypadku uszkodzenia jednego z jego kół, Hotchkiss EBR będzie kontynuować jazdę. Nie tak szybko, ale aby go w końcu zatrzymać, trzeba zadać pokaźne uszkodzenia jego zawieszeniu.

AML Lynx 6x6

Groźny przeciwnik na polu bitwy. Ma kolejną unikalną cechę – szybkie przełączanie pomiędzy dwoma trybami jazdy, szybkim i normalnym. Tryb szybki pozwala Wam rozwinąć prędkość do 80 km/godz. i doskonale nadaje się do jak najszybszego przemierzania otwartych obszarów. Z drugiej strony, tak wysoka prędkość wpływa na prowadzenie i zwiększa ryzyko kraksy, szczególnie przy grze w obszarach miejskich. Tryb normalny zapewni Wam lepszą zwrotność, co przyda się w ciasnych przestrzeniach i na drogach. Po jego aktywacji, maksymalna prędkość Waszego pojazdu to 58 km/godz.

Panhard EBR 90 (mle. 64)

Ten pojazd kołowy szczyci się doskonałą manewrowością, a jego prędkość maksymalna wynosi 85 km/godz. Panhard EBR 90 (mle. 64) może jechać naprzód i wstecz z taką samą prędkością. To w tym pojeździe najlepiej w pełni poczujecie różnicę pomiędzy dwoma trybami prędkości. Celne działo kal. 90 mm dobrze dopełnia jego wysoką manewrowość.

Panhard EBR 105

Historyczne samochody opancerzone tej wersji nie miały działa kal. 105 mm, więc musieliśmy dostosować zawieszenie i wieżę, aby umożliwić jego wyposażenie. Panhard EBR 105 może osiągać najwyższą prędkość wśród wszystkich pojazdów kiedykolwiek wprowadzonych do World of Tanks – 95 km/godz. W tym pojeździe kołowym również różnica w prędkości pomiędzy tymi dwoma trybami jest najwyższa. Jego szybkostrzelne działo kal. 105 mm zadaje wysokie uszkodzenia od strzału (390 PW) i jest prawdziwą zmorą dla każdego przeciwnika.

Wskazówki do gry

Aby ułatwić Wam opanowanie pojazdów kołowych, przygotowaliśmy trochę użytecznych wskazówek, które pozwolą Wam grać nimi skuteczniej.
  • Jedną z najważniejszych cech pojazdów kołowych są ich rekordowo wysokie prędkości (do 95 km/godz.), nieosiągalne dla innych czołgów w naszej grze. Dzięki tak wysokim prędkościom, pojazdy kołowe mogą przemierzać duże odległości w krótkim czasie, niespodziewanie wpadać na tyły przeciwnika i służyć za aktywny zwiad.
  • Wiele pojazdów kołowych może poruszać się wstecz z tą samą prędkością, co w przód. W przypadku pojazdów pozbawionych tej możliwości, prędkość jazdy wstecz jest wciąż dosyć wysoka.
  • Jeśli jedno lub dwa koła zostaną uszkodzone, a Wy w tym momencie znajdujecie się w ruchu, lepiej jechać dalej, żebyście nie musieli przyspieszać przy zmniejszonej dynamice.
  • Pojazdy kołowe nie mogą obracać się w miejscu na gąsienicach, tak jak standardowe czołgi. Jeśli traficie na przeszkodę, nie możecie po prostu obrócić się w bok: musicie najpierw wycofać, a potem pojechać naprzód, jednocześnie skręcając i w ten sposób omijając przeszkodę.
  • Aby przełączać się pomiędzy trybami ruchu, używajcie klawisza „X”, jeśli używacie domyślnych ustawień. Tryby można przełączać zarówno w czasie jazdy, jak i kiedy pojazd pozostaje nieruchomy.
  • Prędkość i zwrotność pojazdów kołowych pozwalają Wam wykonywać spektakularne skoki. W przypadku lądowania na zwieszeniu (na kołach), pojazdy kołowe odnoszą mniej uszkodzeń niż pojazdy gąsienicowe.
  • Wysokie wartości kamuflażu pozwalają Wam podjechać do przeciwnika odrobinę bliżej niż inne pojazdy i nadal pozostać w ukryciu. Dobra stabilizacja działa i funkcja automatycznego namierzania pozwalają Wam skutecznie strzelać podczas ruchu bez konieczności dokładnego celowania.
  • Czasami wysoka wartość penetracji pocisków odłamkowo-burzących pozwoli Wam zadać więcej uszkodzeń słabiej opancerzonym przeciwnikom.
Dokładamy wszelkich starań, aby dostosować charakterystyki pojazdów kołowych, w ten sposób czyniąc je przyjemnymi w grze i skutecznymi na polu bitwy. Teraz Wasza kolej – grajcie, używajcie nowych taktyk i wygrywajcie!
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...