hello
W zeszłym miesiącu omówiliśmy nasze plany odnośnie mechanizmu losującego na 2019 rok. Nieustannie pracujemy nad tym, by gra w World of Tanks była jak najbardziej przyjemna. W niedalekiej przyszłości przetestujemy nowy mechanizm losujący na serwerze europejskim. Aby zapewnić naturalną rozgrywkę i zebrać rzetelne statystyki, dzień rozpoczęcia testów i czas ich trwania nie będą jawne.
Cel tych zmian jest prosty: ma za zadanie zmniejszyć liczbę bitew, w których gracze muszą walczyć z pojazdami wyższych poziomów. Dlatego na przykład bitwy tego samego poziomu będą znacznie częściej spotykane, jak możecie zobaczyć poniżej.
*Mechanika doboru drużyn bazująca na bitwach rozegranych 11 grudnia 2018 roku.Niemniej jednak w przeciągu ostatnich dwóch lat liczby pojazdów różnych typów znacząco się zmieniły. Teraz pojazdy X poziomu są ledwo dwukrotnie rzadsze niż VIII; liczba pojazdów IX poziomów również znacząco wzrosła.
Jednocześnie kolejka jest bardzo dynamiczna i zmienia się niemalże co sekundę. Nie jest to wyłącznie skutek naturalnej ewolucji naszej gry; kolejka jest obciążona dodatkowymi czynniki w grze, takimi jak:
Naturalna ewolucja kolejki doprowadziła do pojawienia się dwóch nowych, poważnych problemów, z którymi próbujemy sobie poradzić.
Szablony w aktualnym systemie doboru są sztywne, więc nie mogą się szybko adaptować do rozbudowujących się kolejek, które są przyczyną tych problemów. W rezultacie wiele graczy dzisiaj trafia na dół listy, co jest najważniejszą rzeczą, którą chcemy zmienić.
Aby osiągnąć te cele, mamy w planach wprowadzenie dynamicznych szablonów zarówno dla dwu-, jak i trzypoziomowych bitew. W przyszłości mogą pojawiać się następujące szablony:
Uwaga: Format bitwy 5-5-5 może nie być optymalny dla tych, którzy znajdą się na dole listy. Niemniej jednak, dzięki wprowadzeniu tego szablonu wszyscy gracze będą mieli mniejszą szansę trafić na dół listy. Zmniejszy to również liczbę bitew, w których będzie można spotkać przeciwnika o dwa poziomy silniejszego.
Nowy system doboru będzie mógł wybierać różne szablony dla pojazdów różnych poziomów tak, by utrzymać równowagę w systemie. Jednocześnie system będzie mógł szybko adaptować się do aktualnej sytuacji w kolejce, biorąc pod uwagę wiele czynników. Wybór konkretnego szablonu będzie dokonany na podstawie liczby czołgów w kolejce oraz ich poziomów, zobaczcie sami!
Techniczna część architektury przeszła testy. W nieodległej przyszłości, po pewnych dodatkowych poprawkach i ulepszeniach uruchomimy nowy system doboru na głównych serwerach.
Przede wszystkim sprawdzimy stabilność i odporność nowego systemu w rzeczywistych warunkach na serwerze oraz zbierzemy realne dane dotyczące dystrybucji czołgów w bitwach. Oczywiście wprowadzimy też ostateczne poprawki do ustawień szablonów.
Po zakończeniu testów dokładnie przeanalizujemy uzyskane rezultaty i Wasze opinie. Jeśli upewnimy się, że nowy system doboru poprawia jakość bitew, uruchomimy go na innych serwerach na całym świecie.