hello
Odpowiedzi twórców WoT na pytania blogerów z okazji Stream of the Year 2019 w Moskwie. Na pytania odpowiadali Maxim Chuvalov (dyrektor ds. globalnego wydawnictwa World of Tanks), Alexey Ilyin (menedżer produktu World of Tanks) i Wiaczesław Makarov (dyrektor produktu w World of Tanks). Blogerzy: EviL GrannY, Amway921 i LeBwa.
- W przyszłym roku, każdy odcinek Linii Frontu będzie bardziej samowystarczalny; nawet jeśli grasz tylko w Stalowe Łowy (battle royale WoT), możesz zdobyć wszystkie nagrody. Nagrody będą nowe. SŁ i LF będą miały wspólny postęp, który potrwa cały rok ze wspólnymi nagrodami. Zaliczenie wszystkich odcinków nie będzie konieczne do zdobycia wszystkich nagród. Można też grać tylko LF lub tylko SŁ. - O tegorocznym sezonie Linii Frontu: tak, być może posunęliśmy się za daleko i było zbyt wiele odcinków; w przyszłym roku będzie ich mniej. - Proces przebudowy załogi jest na bardzo zaawansowanym etapie. Kompletujemy róże kombinacje i testujemy je. - Postanowiliśmy uprościć ten system, ponieważ system obecny w grze jest skomplikowany i niewygodny dla graczy, odstaje on również od obecnych realiów. Uprościmy go, a o szczegółach poinformujemy Was w późniejszym terminie. - Kiedy rozpoczynacie nowe wydarzenie, zwykle macie wiele problemów, Halloween zostało całkowicie anulowane. Dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić, aby wszystko poszło gładko? To jest nasz złożony wewnętrzny problem. Pracujemy teraz nad ulepszeniem i zmianą niektórych procesów. Ogólnie rzecz biorąc, nasz dział developerski mocno się rozwinął. Wprowadzanie nowych pracowników ich szkolenie itd. samo w sobie wymaga ogromu pracy. Dodatkowo część eventu była tworzona przy udziale zbyt dużej liczby nowych ludzi; ktoś gdzieś po prostu zawiódł. - Postaramy się, aby konwersja załóg była sprawiedliwa i nikt nie był pokrzywdzony. Jak to będzie wyglądało liczbowo? Wciąż nie ustaliliśmy jeszcze finalnej wersji. Najważniejsze jest, by na końcu nie pojawiły się OP załogi, w pełni wymaksowane. - Zmiana narodowości nowej załogi nie będzie możliwa. - Rok 2019 był pełny różnych wydarzeń. W 2020 będzie ich mniej, ale za to będzie więcej nowych funkcji. - Oprócz czołgów z podwójną lufą, w 2020r. pojawią się dwie nowe gałęzie (włoskie HT i druga, nieznana). - Gdy wprowadzimy nowy balans, statystyki czekają pewne zmiany. Pojawi się nowa zakładka ze statystykami za określony czas, którą gracz odnotuje jako istotną; rozwiązanie to jest to o wiele lepsze niż obecne. Wchodząc do profilu, pojawią się dwie zakładki: statystyki ogólne i statystyki bieżące. Po kliknięciu bieżących statystyk pozostaniesz na tej karcie (przechodząc dalej będziesz widział tylko wybrany rodzaj statystyk). Chcemy to zrobić w ten sposób, by było wygodniej, ale być może pojawią się jeszcze jakieś poprawki. - Nie chcemy jeszcze podawać szczegółów na temat włoskich HT - będą to bardzo ciekawe maszyny, ale nie będzie dwóch wież. - Oprócz dwóch map ogłoszonych dla bitew losowych w 2020 r. (Perłowa Rzeka i Berlin), na razie nie mamy w planach nic więcej. Wprowadzone zostaną tylko poprawki do obecnych map i różnych wydarzeń, takich jak Halloween. - Na zawsze porzuciliśmy walki drużynowe, ponieważ nikt w nie nie grał (to jest główny powód). Ci, którzy grali, po prostu farmili kredyty. - Planujemy BARDZO duży turniej z okazji dziesięciolecia gry. Szczegóły zostaną podane w specjalnym ogłoszeniu na początku 2020 r. Urodziny gry są w sierpniu. - Chcemy przeprowadzić jeszcze jedną rundę piaskownicy, w której będą dostępne wszystkie funkcje pomocnicze: nowe, uproszczone drzewka rozwoju oraz statystyki (jeśli będzie to technicznie możliwe) i wszystkie inne zmiany balansu. Zobaczmy, jak to wszystko działa razem, a jeśli wszystko pójdzie dobrze i duża liczba graczy weźmie udział, oraz jeśli otrzymamy wystarczającą liczbę opinii, które będą pozytywne, to pomyślimy o tym jak i kiedy wprowadzić zmiany na normalne serwery. Wstępnie jest to koniec wiosny. - Zapowiedzieliśmy już nowe wyposażenie na 2020 rok. Doświadczenia z czołgami niskich poziomów będą poprawione. Wyposażenie będzie znacznie tańsze i będzie posiadało kilka usprawnień. - Jeśli chodzi o uporządkowanie drzewek rozwoju: na samym dole drzewek nie będzie już takiej obfitości różnych maszyn. Chcemy, aby gracz miał łatwiej i bardziej interesująco. - Mapa „Smocza Grań”? Zdecydowanie nie w 2020 roku. - W przyszłym roku pojawi się nowy system komunikacji. - Ograniczyliśmy liczbę "ekspresowych bitew" za pomocą różnych sztuczek z balansem i wielu innych rzeczy. Łącznie co drugą bitwę, odkąd wprowadzone zostały nowe metody. I to wydaje się być górnym pułapem. Ale czasami zdarza się, że jedna drużyna gra do bani, a druga jest dobra i nic nie można na to poradzić. - Możecie się zdziwić, ale wczesny spot zmniejsza liczbę "ekspresowych bitew". Im wcześniej podświetlona zostanie drużyna, tym rozsądniej grają gracze. Paliwem napędowym ekspresowych bitew nie jest to, że ktoś źle strzelił, a to, że pewna grupa graczy w danym momencie oszalała z jakiegoś powodu (np. zrobiła "wylew"). - W ciągu ostatnich czterech miesięcy dokładnie analizowaliśmy wszystkie statystyki dotyczące LT (nie tylko kołowców). Wraz z wprowadzeniem Brytyjczyków zwrócono na to jeszcze większą uwagę, ponieważ pojawiło się ilościowo więcej LT. Wszystko jest raczej w normie, ale mamy różne przemyślenia... Kiedy testowaliśmy MM z ograniczeniem do 3 SPG na bitwę, osiągnęliśmy dobre wyniki. Wcześniej było około 70% bitew z 3 artami, teraz jest to dokładnie 39% i dąży do 30%. Efekty nie pojawiają się natychmiast, system uczy się w zależności od sytuacji itp. Chodzi o to, że próbowaliśmy już zrobić to samo z LT. Działa, ale jest trudniejsze dla MM, ponieważ pojawia się znacznie więcej czynników. Nie prowadzimy obecnie aktywnych działań w tej sprawie, ale w przyszłym roku na pewno wrócimy do LT, z punktu widzenia mechanizmu losującego i dostosujemy rozkład tej klasy. - Połączenie serwerów (RU/EU/NA) - jest to trudne przede wszystkim od strony prawnej. W zależności od danego kraju/regionu mamy różne prawa, różne zasady, ograniczenia, podatki itp. Problem nie leży po stronie technicznej. Już dawno stworzyliśmy takie rozwiązanie, a nawet je wewnętrznie przetestowaliśmy - roaming, jeśli ktoś pamięta. - Dodanie turniejów (i wszystkiego, co się z nimi wiąże), bezpośrednio do klienta gry zaplanowaliśmy na 2020 rok. Ale po zapoznaniu się z naszą Mapą Drogową 2020, trzeźwo oceniliśmy nasze mocne strony i zdaliśmy sobie sprawę, że nie będziemy mieli wystarczającej siły i nie będziemy mieli czasu, aby to zrobić w 2020 roku. Mamy nadzieję, że jest to jedna z głównych funkcji, które pojawią się na początku 2021r. A oto szczegóły problemu: interfejsów jest niewiele, ale ich tworzenie jest dla nas bardzo kosztowne. Zamiast tego łatwiej jest nam zrobić kolejne wydarzenie na Halloween. Z tym, jak teraz robimy interfejsy, jest lepiej, ale ma to też swoje niuanse techniczne. Sprzęt, załoga - wszystko to jest również powiązane z interfejsem. Koncentrujemy teraz wszystkie nasze siły w tym kierunku. Jest do zrobienia wiele nowych interfejsów do turniejach i do nowej załogi i myślę, że jasne jest, co wybierzemy. - "Zdobyczne wyposażenie" będzie nagrodą za przepustkę bitewną (WoT). Jest to wyposażenie, które ma standardowe cechy, ale można je ulepszyć, poprzez podnoszenie poziomu. Będzie można je usunąć za złoto. - Nie będzie zmiany ceny za usunięcie sprzętu za obligacje - Chociaż zmiany w schematach nie są planowane, obecnie pracujemy nad funkcjami, które są z nimi ściśle powiązane. Będą bardziej użyteczne dla graczy, którzy ekspią konkretną linię. Teraz trafiają się losowo. Konieczne jest udoskonalenie tego systemu. W 2020 roku przerobiony system powinien być gotowy. - Manager odpowiedzialny za CW, Alexei Plotnikov, potwierdził że nowa kampania odbędzie się w styczniu, nie wcześniej niż 12, potrwa dwa tygodnie, a walki będą toczyły się na X tierach. Nie przyniesie też ona nowego czołgu - nagrody. - W ramach testu zostanie wprowadzona nowa mechanika w bitwach kampanii, wszyscy otrzymają do niej taki sam dostęp. - Zostanie wprowadzona nowa mechanika - "warsztat". Oba zespoły uczestniczące w bitwie otrzymają komponenty, z których będzie można zbudować pojazdy premium 8 tieru - IS-5, KV-4 Kreslavsky, Chieftain/T95 czy T23E3. Wszyscy uczestnicy dostaną taką samą ilość komponentów.
ź: WoT Express