PanzerNews - równoważenie MT: STB-1, Leopard 1, AMX 30 B, Object 430U

równoważenie MT: STB-1, Leopard 1, AMX 30 B, Object 430U

W 2019 będziemy robili przegląd charakterystyk różnych pojazdów w World of Tanks, starając się znaleźć idealną równowagę. Jest to długi proces: dokładnie analizujemy Wasze opinie, by lepiej zrozumieć, w którą stronę powinniśmy pójść. Naszym ostatecznym celem jest zapewnienie, by wszystkie pojazdy były równie konkurencyjne na polu bitwy, jednocześnie zachowując indywidualne cechy każdego z nich.

Na WG Fest w grudniu ubiegłego roku ogłosiliśmy nadchodzące zmiany w równoważeniu pięciu kultowych pojazdów. Jeden z nich, Kranvagn, otrzyma komplet ulepszeń już niedługo, w aktualizacji 1.5. Teraz nadeszła pora, by przyjrzeć się niektórym czołgom średnim i wyregulować ich główne parametry bojowe. Przyjrzyjmy się temu z bliska!

STB-1 i jego gałąź

STB-1 to wszechstronny, szybko przyspieszający pojazd z odpowiednio pochyłą wieżą i dobrymi kątami opuszczenia lufy. Ten pojazd jest idealny do walki na średnim i bliskim dystansie, a zaprojektowano go tak, by mógł nieprzerwanie zadawać uszkodzenia. STB-1 zazwyczaj gra w roli aktywnego atakującego na linii frontu lub jako skuteczny pojazd wsparcia - ten drugi scenariusz odpowiada oryginalnym zamiarom jego konstruktorów. Jego uszkodzenia na minutę robią wrażenie i są one jednymi z najlepszych w World of Tanks, ale stabilizacja działa pozostawia sporo do życzenia. Nadszedł więc czas, by poprawić jego konkurencyjność i dodać kilka nowych cech do jego profilu!

Stb 1

Ostatecznie zamierzamy dać STB-1 coś, o co dość często prosicie: zawieszenie hydro-pneumatyczne— dokładnie takie, jak to dostępne w szwedzkich czołgach średnich najwyższych poziomów. Bardzo dokładnie przetestujemy tę możliwość i jeśli będziemy usatysfakcjonowani wynikami testu, ten pojazd otrzyma nową funkcjonalność.

Dodatkowo zamierzamy zrównoważyć efektywność niektórych innych pojazdów w japońskim drzewie technologicznym, zwłaszcza tych na poziomie VIII: STA-1oraz STA-2. Uszkodzenia na minutę w STA-1 zwiększą się, co sprawi, że będzie bardziej skuteczny.

Bardzo dokładnie przeanalizowaliśmy również Wasze opinie na temat STA-2 i jego rozgrywki i okazało się, że ten mobilny czołg mógłby być jeszcze bardziej skuteczny, więc zamierzamy nieznacznie poprawić niektóre z jego kluczowych charakterystyk. Szczegóły zmian w tej maszynie premium odkryjemy nieco później, gdy już skończymy dopracowywanie innych pojazdów.

Leopard 1

Uważamy Leoparda 1 za snajpera długodystansowego — szybkiego i zwrotnego. Po pierwsze zwiększymy jego uszkodzenia alfa z 390 na 420 oraz penetrację pancerza. Dla tego czołgu zmienimy również rodzaj pocisków standardowych. Domyślnie będzie strzelał pociskami przeciwpancernymi, a ich prędkość będzie jedną z najwyższych w grze.

Leopard 1 stanie się lepszym snajperem i będzie w stanie skuteczniej trafiać przeciwników z dużego dystansu dzięki poprawionej celności i skróconemu czasowi celowania. Co więcej, jego prędkość jazdy w przód poprawi się o 5 km/h do 70 km/h, co uczyni z niego najszybszy czołg średni X poziomu w grze!

Z powodu tak znaczących ulepszeń jego charakterystyk, będziemy musieli pogorszyć jego inne parametry, mające mniejszy wpływ na jego rolę w bitwie. W szczególności będziemy zmniejszać:

  • prędkość jazdy wstecz o 3 km/h, do 20 km/h
  • pulę PW o 100 punktów, do 1850 punktów
  • stosunek mocy do masy
Leo1

Mimo tego, po zmianach w równoważeniu Leopard 1 nadal utrzyma swoją wyjątkową mobilność.

Chcemy również odpowiednio skonfigurować całą gałąź i sprawdzić wpływ naszych zmian na pojazdy do zbadania. Tylko wtedy rozpoczniemy równoważenie pojazdów premium VIII poziomu. A zatem charakterystyki Pz. 58 Mutz z pewnością ulegną zmianie, ale dopiero po zrebilansowaniu całej gałęzi.

AMX 30 B

Główną zmianą, którą przygotowaliśmy, jest zwiększenie penetracji pancerza pociskami standardowymi i specjalnymi. Jednocześnie uszkodzenia alfa AMX 30 B pozostaną na przeciętnym poziomie.

Amx30b

Przy równoważeniu charakterystyk tego pojazdu cały czas pamiętaliśmy o tym, że nie posiadał on żadnej konkretnej roli w grze. AMX 30 B to uniwersalny pojazd wsparcia drugiej linii, który sprawuje się dobrze w różnych sytuacjach. Niemniej jednak brakuje mu celności i zdolności penetracji pancerza, gdy gra na długich dystansach, więc postanowiliśmy ulepszyć dokładnie te parametry. To najbardziej uniwersalny wybór, bo zachowuje się lepiej niż Leopard 1 na krótkim dystansie i lepiej niż STB-1 na długim.

Object 430 oraz Object 430U  

Te śmiertelnie groźne pojazdy wykazywały swoją skuteczność od ich pojawienia się w World of Tanks, więc nie śpieszyliśmy się ze zmianą ich parametrów. Nie były też zbyt popularne w bitwach losowych, a ich liczba nie wpływała na równowagę w grze.

Niemniej jednak w ciągu ostatnich sześciu miesięcy liczba tych dwóch czołgów wzrosła, jak również pojawiło się więcej opinii na temat ich efektywności bojowej. Dlatego postanowiliśmy zmniejszyć niektóre z ich nadmiernie rozbuchanych parametrów bojowych.

Obj430 Obj430u

Przed nami jeszcze sporo do zrobienia!

To tylko drugie podejście do rebilansowania na dużą skalę, którego podjęliśmy się w tym roku. W przyszłości skupimy się na niektórych popularnych czołgach ciężkich, więc dajcie nam znać na forum, które pojazdy powinny jako pierwsze zostać zrebilansowane. Bądźcie czujni!

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...