Bitwy losowe w pełnym świetle
Statystyki sesji będą dostępne bezpośrednio w garażu, na lewo od przycisku centrum powiadomień.- Sesja gry to okres od uruchomienia klienta gry do chwili ręcznego wyzerowania statystyk przez gracza.
- Dzień gry to okres pomiędzy kolejnymi wyzerowaniami aktywności dziennych.
- Ogólne statystyki dotyczące dochodów (obligacje, kredyty, PD i wolne PD) na bitwę
- Ogólne statystyki dotyczące wydatków (obligacje, kredyty)
- średniej zablokowanych uszkodzeń,
- średniego współczynnika zadanych/poniesionych uszkodzeń,
- średniej liczby zdobytych PD.
Sala chwały i klasyfikacja WTR
Statystyki sesji dają Wam również bezpośredni dostęp do Sali chwały, zatem możecie analizować jeszcze dokładniejsze statystyki z konkretnego dnia gry lub za dany okres. Dodatkowo statystyki sesji pozwalają natychmiastowo sprawdzić swoją aktualną klasyfikację WTR.- Statystyki z całego okresu istnienia konta
- dzienne zmiany w ogólnych statystykach.
Delta: Pomiar efektywności
Statystyki sesji, dzięki metryce zwanej „delta”, pomogą Wam zrozumieć, jak aktualna sesja gry wpłynęła na Wasze statystyki ogólne (od początku istnienia konta). W matematyce „delta” oznacza różnicę pomiędzy dwoma wartościami. W naszym przypadku obliczana „delta” to wpływ bitew w bieżącej sesji na ogólne statystyki bojowe.- Różnica pomiędzy średnią ilością uszkodzeń zadanych w trakcie bieżącej sesji i ogólnymi średnimi uszkodzeniami
- Różnica pomiędzy średnim doświadczeniem za wszystkie bitwy z włączeniem aktualnych statystyk a średnim doświadczeniem ze wszystkich bitew z wyłączeniem aktualnej sesji
- Różnica pomiędzy WTR za wszystkie Wasze bitwy w trakcie bieżącej sesji i WTR za wszystkie bitwy, z wyłączeniem bieżącej sesji
Szczegółowe statystyki dotyczące pojazdów
Statystyki sesji dają dostęp do szczegółowych statystyk pojazdów, którymi graliście. Macie dostęp do:- całkowitej liczby bitew, które rozegraliście tym pojazdem w trakcie sesji,
- różnicy pomiędzy średnim WTD pojazdu za wszystkie bitwy w trakcie bieżącej sesji a średnim WTR pojazdu za wszystkie bitwy, z wyłączeniem bieżącej sesji.
- Postęp w odznace biegłości (w %)
- Liczba PD zdobytych przez gracza tym pojazdem w czasie sesji.
- Liczba kredytów zdobytych tym pojazdem za wszystkie bitwy w czasie sesji.
- Stosunek uszkodzeń zadanych/otrzymanych w czasie sesji
Pytania dotyczące statystyk sesji
Dlaczego wybrano te parametry, które są wyświetlane w statystykach?
System pokazuje bloki informacji: postępy, zmiany w stanie posiadania waluty gry oraz osobistą efektywność bojową gracza. Parametry wybrano tak, by jak najlepiej opisywały te elementy rozgrywki.
Jakie są parametry współczynników „uszkodzenia zadane/otrzymane” i „pojazdy zniszczone/został zniszczony”? Do czego służą i co pokazują?
Te parametry pokazują rzeczywistą wydajność gracza, pomijając wpływ poziomów pojazdów. O ile ogólne średnie parametry, jak na przykład średnie uszkodzenia, całkowicie zależą od poziomu pojazdu (po rozegraniu pięciu bitew pojazdem X poziomu, jeśli zagracie pojazdem VII poziomu, Wasze średnie uszkodzenia znacząco spadną), stosunek uszkodzeń pozostaje aktualny, gdy cały sezon gra się pojazdami dowolnych poziomów.
Parametr „pojazdy zniszczone/został zniszczony” bierze jednocześnie pod uwagę dwie zmienne: średnia liczba zniszczonych pojazdów i bitwy, które się przetrwało.
Im wyższe są te parametry w Waszych statystykach, tym lepiej.
Czym jest parametr „asysta”?
Jest to ilość uszkodzeń zadanych przy asyście gracza (uszkodzenia po wykryciu i po zniszczeniu gąsienicy pojazdy przeciwnika).
Dlaczego statystyki są raz dziennie resetowane? Czy planujecie w przyszłości to zmienić tak, by pokazywać statystyki za dłuższy okres?
Statystyki są przechowywane na serwerze i takie ograniczenie zostało wprowadzone, by go nie przeciążać. Co więcej, samo pojęcie „sesji” zakłada jakiś określony przedział czasu. Sesja gry zazwyczaj trwa jeden dzień, stąd nasz wybór.
Ważne: z widżetu „Statystyki sesji” można bezpośrednio przejść do Sali chwały. Umożliwi to Wam ocenę swojej gry w różnych przedziałach czasu na wszystkich pojazdach, jak również porównanie swojej wydajności z najlepszymi graczami, znajomymi i członkami własnego klanu.
Dlaczego w statystykach występuje tylko klasyfikacja WTR?
WTR jest najbardziej obiektywnym i elastycznym rankingiem, pokazującym efektywność gracza w najbardziej adekwatnej formie. Dlatego wykorzystujemy go w statystykach sesji.
Jak to działa? Klasyfikacja WTR porównuje Waszą efektywność na konkretnym pojeździe ze średnimi parametrami dla tego pojazdu na danym serwerze. Wykorzystując maksymalnie kompletny zestaw danych statystycznych, system określa, jakie parametry są ważne dla danego pojazdu (na przykład zablokowane uszkodzenia nie będą statystycznie ważne dla Bat.-Chatillon 25t, ale są krytyczne dla Maus).
WTR porównuje efektywność na konkretnym pojeździe do średnich parametrów na serwerze, które są aktualizowane raz na miesiąc. Dlatego WTR pokazuje Waszą efektywność w porównaniu z bieżącym poziomem efektywności graczy i nie wykorzystuje sztucznie wymyślonych kryteriów.
Jakie wartości WTR mogą być uznawane za dobrą efektywność?
Powyżej 5000 dla pojazdu i powyżej 9500 dla konta.
Aby określić wartość Waszej klasyfikacji WTR (zarówno generalnej, jak i dla konkretnego pojazdu), wykorzystajcie obie klasyfikacje Sali chwały. Pokazują one Waszą pozycję w odniesieniu do innych graczy, jak również pozycje najlepszych graczy na serwerze.
Dlaczego WTR konta w oknie statystyk sesji jest różny niż WTR dla konkretnego pojazdu?
Ogólny WTR jest średnią z efektywności gracza na wszystkich pojazdach za wybrany przedział czasu. Ponieważ efektywność gracza może się różnić między pojazdami, pokazujemy zarówno ogólny WTR, jak i WTR dla każdego pojazdu.
Kiedy stara klasyfikacja zostanie zastąpiona przez WTR?
Pracujemy nad tym.
Dlaczego w oknie statystyk powielacie informacje dotyczące obligacji?
Druga liczba pokazuje liczbę całkowitą, biorąc pod uwagę obligacje wydane z konta. Jeśli wydajecie obligacje, druga liczba będzie różniła się od pierwszej.