hello
Włoski niszczyciel czołgów X poziomu Controcarro 3 Minotauro wkrótce wjedzie do supertestu. Controcarro 3 Minotauro to pojazd, który jest zwieńczeniem nowej gałęzi włoskich niszczycieli czołgów. Umożliwia on grę zarówno na średnim, jak i bliskim dystansie. Od poziomu VII począwszy, wszystkie pojazdy linii będą uzbrojone w działo z automatem ładującym, ale nie takim, do jakiego przywykliście. Jego funkcja i zasada działania odbiegają od klasycznych i znanych Wam już dział. Posłużmy się tutaj przykładem Controcarro 3 Minotauro. Wyposażono go w działo 130 mm z automatem ładującym na 5 pocisków. Czas ładowania pomiędzy pociskami wynosi 8 s, a magazynek przeładowuje się w 24 s. Przebicie pancerza pociskiem standardowym wynosi 255 mm, a specjalnym pociskiem kumulacyjnym HEAT – 345 mm. Uszkodzenia na strzał wynoszą 530 PW.
Jak na swój poziom pojazd jest nieźle chroniony. Przedni pancerz kadłuba i wieży osiąga 300 mm. Kąt obrotu wieży jest ograniczony do 90 stopni. Wytrzymałość: 2100 PW. Prędkość maksymalna w przód: 36 km/h. Moc na tonę: 12,2 KM/t.
Przy pierwszym spojrzeniu na charakterystyki pojazdu można pomyśleć, że Controcarro 3 Minotauro to niczym nie wyróżniający się niszczyciel czołgów i nie ma w nim nic szczególnego. To jednak nie prawda. Za sprawą mocnego pancerza, możecie odbijać większość pocisków. Dobre kąty opuszczenia działa i obrotowa wieża umożliwiają zajmowanie niestandardowych pozycji oraz wykorzystanie terenu i obiektów, by zwiększyć Waszą przewagę.
Jego działo 130 mm z automatem ładującym na 5 pocisków zasługuje na dodatkową wzmiankę. Czas ładowania pomiędzy pociskami wynosi 8 s, a magazynek przeładowuje się w 24 s, co daje Wam szansę na zwycięstwo w niemal każdym pojedynku. W większości przypadków powinniście grać tym niszczycielem czołgów, jak pojazdem z działem cyklicznym. Jeśli porównamy ten pojazd z niszczycielami czołgów X poziomu z działami cyklicznymi, Minotauro zajmie trzecie miejsce pod względem szybkostrzelności, po Badgerze i Strv 103B, ale pojazdy te nie mogą pochwalić się 530 uszkodzeniami na strzał. Jeśli zestawimy tego włoskiego niszczyciela czołgów z innymi pojazdami w naszej grze o tych samych charakterystykach, zauważymy, że pojazd ten nie poświęca długiego czasu przeładowania na rzecz zadawania dużych uszkodzeń w krótkim czasie.
Nie zapominajcie też, że Minotauro jest wyposażony w działo z automatycznym mechanizmem ładującym, co daje nam przewagę i zmniejsza koszty popełnienia błędu w przypadku, gdy nie uda nam się przebić pancerza przeciwnika. Jego krótki czas przeładowania magazynka – jedynie 24 sekundy – również stanowi zaletę, umożliwiając szybki powrót do działania, w przeciwieństwie do takich czołgów jak Foch B i Foch 155, które na przeładowanie magazynków potrzebują odpowiednio 38 i 50 sekund.
Wstępna charakterystyka:
Tier: X, TD, Włochy
DMG: 530/530/700
Penetracja: 255/345/130 mm
Czas przeładowania magazynka: 24 s
Czas przeładowania między pociskami: 8 s
Ilość pocisków w magazynku: 5
Celność: 0,44
Czas celowania: 2,3 s
Kąt obrotu wieży: 90°
V-max: +36/-12 km/h
Moc silnika: 700 KM
Stosunek mocy do masy: 12,2 KM/t
Obrót wieży: 24°/s
Obrót kadłuba: 18°/s
Pojemność magazynu amunicji: 50 szt.
Wychył pionowy działa: -10/+20°
Ilość HP: 2100
Pancerz kadłuba: 300/75/45 mm
Pancerz wieży: 300/75/50 mm
Zasięg widzenia: 390 m
Zasięg radia: 745 m
Liczba załogantów: 4