hello
Koncepcja nowej gałęzi w grze: lekko opancerzone, mobilne, kołowe czołgi średnie o dużej sylwetce. Zawieszenie kołowe zapewnia świetną dynamikę. Aby zapewnić najwyższy poziom mobilności, kadłuby tych pojazdów odciążono i w zasadzie nie mają pancerza. Ale zostaną wyposażone w działa o świetnym prowadzeniu i wysokich uszkodzeniach od jednego strzału, a także z przyzwoitymi wartościami rozrzutu i czasu celowania.
Pierwszym reprezentantem nowej gałęzi wchodzącym do supertestu jest pojazd premium GSOR 1010 FB. Ten czołg ma wszystkie główne cechy nadchodzącej gałęzi brytyjskiej: dobre parametry prowadzenia działa, świetną mobilność i nowe zawieszenie kołowe.
Pojazd jest wyposażony w działo kalibru 105 mm strzelające co 12,2 s. Siła przebicia standardowymi pociskami wynosi 218 mm, a pociski specjalne mogą przebić 252 mm pancerza. Oba zadają 360 PW uszkodzeń. Rozrzut działa wynosi 0,33 m, a czas celowania 2,1 s.
W rzucie przednim grubość pancerza pojazdu sięga 18 mm. Prędkość maksymalna pojazdu to 60 km/h, a moc na tonę wynosi 23,7 KM/t. Wytrzymałość czołgu to 1300 PW, a jego zasięg widzenia wynosi 390 m.
Cechy kołowych czołgów średnich
Nowe kołowe czołgi średnie łączą główne charakterystyki francuskich kołowych czołgów zwiadowczych i klasycznych pojazdów gąsienicowych.
Wysoka moc na tonę nowych brytyjskich czołgów średnich zapewnia im świetną dynamikę i pozwala rozwijać wysokie prędkości jazdy w przód i wstecz. Powinno to pomóc w zajęciu kluczowych pozycji na mapach w pierwszym etapie bitwy. Pod względem mobilności te pojazdy wypadają trochę gorzej od kołowych zwiadowców, więc ich dowódcy będą musieli zawczasu opracować trasy ucieczki.
Specyfika konstrukcji zawieszenia kołowego w tych czołgach średnich pozwala im na skręcanie w miejscu i obracanie kadłuba przy niskiej prędkości. Jest to jedna z głównych różnic w stosunku do kołowych czołgów lekkich. Jednakże brytyjskie czołgi średnie mają znacznie niższą zwrotność od francuskich kołowych zwiadowców, przy średnich i wysokich prędkościach. Inaczej mówiąc, nie będziecie mogli szybko zmienić kierunku ruchu przy wysokich prędkościach (tak jak w EBR). Przyzwyczajenie do takiego zachowania nie zajmie dużo czasu – wiele pojazdów w grze zachowuje się tak samo, na przykład Bat.-Châtillon 25 t. Również sterowanie tymi pojazdami w walce w zwarciu będzie intuicyjnie proste i nie będzie wymagało dodatkowych umiejętności (które są zwykle potrzebne przy grze pojazdami kołowymi).
Dowódcy nowych czołgów średnich powinni też rozważyć ich większe rozmiary i o wiele gorsze parametry maskowania w porównaniu do kołowych czołgów lekkich. Chociaż świetna mobilność i dobry zasięg widzenia mogą pozwolić na aktywny zwiad w pewnych sytuacjach bojowych, to nowe czołgi średnie nie będą w stanie pełnić roli pełnoprawnych zwiadowców.