PanzerNews - supertest: rebalans czołgów ciężkich

supertest: rebalans czołgów ciężkich

Około miesiąca temu podsumowaliśmy wyniki testu ogólnych zmian w zrównoważeniu piaskownicy.

Wcześniej wspominaliśmy również o zmianach w niektórych pojazdach, które zostały odłożone na później do czasu przeprowadzenia testów szerszych zmian w zakresie zrównoważenia. Teraz nadeszła pora, aby opowiedzieć Wam o naszych planach odnośnie tych konkretnych czołgów.

Najwięcej uwagi poświęcimy dziś trzem pojazdom z najwyższych poziomów: IS-4, E 100 oraz T110E5. Każdy z nich ma swój własny styl gry i rolę, a planowane zmiany mają na celu dalsze wzmocnienie i podkreślenie ich wyjątkowego charakteru. Oprócz tego omówimy kilka czołgów z innych poziomów, takich jak KV-4, King Tiger i T32.

Zapraszamy do lektury. Prosimy pamiętać, że zmiany wyszczególnione poniżej mogą ulec zmianie.

Radziecka waga ciężka

Zacznijmy od IS-4. Atutem tego czołgu ciężkiego jest gruby pancerz, który chroni go ze wszystkich stron. Pojazd został stworzony do walki na bliską odległość i przełamywania linii obronnych, a nadchodzące zmiany uczynią go jeszcze lepszym w tych zadaniach.

Pancerz na przodzie ulegnie pogrubieniu. Znikną również wrażliwe punkty w tym obszarze, ponieważ wzmocnimy pancerz górnej płyty i wierzch wieży czołgowej. Mniej potężne działa będą miały teraz problemy ze spenetrowaniem frontowego pancerza czołgu IS-4, a jego przeżywalność w bitwach losowych z pewnością ulegnie poprawie.

Jednocześnie ułatwiliśmy nieco prowadzenie ognia tym pojazdem, zwiększając stabilizację i szybkostrzelność działa. Dzięki temu łatwiej trafić z bliska w słaby punkt przeciwnika. W połączeniu ze zwiększoną prędkością obrotu wieży i kadłuba IS-4 będzie stabilniejszy w walce, zwłaszcza podczas manewrowania mającego na celu ukrycie bardziej czułych punktów przed pociskami nieprzyjaciela. Każdy przeciwnik, który odważy się stanąć naprzeciw IS-4 w bitwie na bliską odległość, zostanie surowo ukarany za swój błąd. Wszystkie opisywane zmiany w parametrach IS-4 uczynią z niego wyjątkowo niebezpieczny pojazd do walki bezpośredniej.

Lista zmian w czołgu IS-4 (z najlepszą konfiguracją): • Poprawiono stabilizację (zmiana parametrów rozrzutu działa podczas ruchu oraz obrotu kadłuba z 0,25 do 0,18; zmiana parametrów rozrzutu działa podczas obrotu wieży z 0,08 do 0,06); • Zmieniono prędkość obrotu kadłuba z 26 stopni/s na 30 stopni/s; • Zmieniono prędkość obrotu wieży z 22 stopni/s na 25 stopni/s; • Zmieniono czas przeładowania z 12 s na 10,5 s; • Zmieniono czas celowania z 2,9 s na 2,5 s; • Zmieniono celność działa z 0,38 na 0,42; • Wzmocniono pancerz przedni; • Wzmocniono pancerz na wierzchu wieży. Działo D-25T zostanie wyposażone w inne pociski, które poprawią komfort gry czołgiem IS-4: • Standardowy pocisk przeciwpancerny o współczynniku penetracji 175 mm zostanie zastąpiony pociskiem pełnokalibrowym z rdzeniem o penetracji 217 mm; • Pocisk pełnokalibrowy z rdzeniem o współczynniku penetracji 217 mm zostanie zastąpiony pociskiem kumulacyjnym (HEAT) o penetracji 270 mm. Supertest-trunk-IS-4 EN

W pojazdach przed czołgiem IS-4 zostaną wprowadzone podobne zmiany w celu usprawnienia ich efektywności w walce na bliską odległość.

Lista zmian w czołgu ST-1: Działo M62-T2: • Zmieniono czas przeładowania z 13,3 s na 12 s; • Zmieniono celność działa z 0,38 na 0,4; Działo D-25T: • Wymieniono pociski: standardowy pocisk przeciwpancerny z rdzeniem o współczynniku penetracji 175 mm zostanie zastąpiony pociskiem pełnokalibrowym z rdzeniem o penetracji 217 mm; pocisk pełnokalibrowy z rdzeniem o współczynniku penetracji 217 mm zostanie zastąpiony pociskiem kumulacyjnym (HEAT) o penetracji 270 mm; • Poprawiono stabilizację działa.

Lista zmian w czołgu KV-4: Działo D-25-T: • Wymieniono pociski: standardowy pocisk przeciwpancerny z rdzeniem o współczynniku penetracji 175 mm zostanie zastąpiony pociskiem pełnokalibrowym z rdzeniem o penetracji 217 mm; pocisk pełnokalibrowy z rdzeniem o współczynniku penetracji 217 mm zostanie zastąpiony pociskiem kumulacyjnym (HEAT) o penetracji 270 mm; • Zmieniono czas przeładowania działa z 12,1 s na 12 s; • Zmieniono czas celowania z 3,4 s na 3 s; • Zmieniono celność działa z 0,46 na 0,44; Działo ZiS-24: • Zmieniono czas przeładowania działa z 10,3 s na 9 s; • Zmieniono czas celowania z 2,9 s na 2,3 s; • Zmieniono celność działa z 0,38 na 0,36; • Poprawiono stabilizację działa; • Wzmocniono pancerz osłony działa.

Lista zmian w czołgu KV-3: Działo D-25T: • Zmieniono czas celowania z 3,4 s na 3,1 s; • Zmieniono celność działa z 0,46 na 0,44; • Wzmocniono pancerz osłony działa.

Niemieccy giganci

Czas na kolejny punkt programu, czyli E 100. To superciężki pojazd szturmowy, który łączy świetną obronność z potężną siłą ognia. Tym niemniej podczas walki czołg bazuje bardziej na głębokiej puli PW, a nie na grubym pancerzu. Duża liczba uszkodzeń zadawanych jednym trafieniem zapewnia atrakcyjny „kurs wymiany” wytrzymałości czołgu za wytrzymałość przeciwników. Aby poprawić ten stan rzeczy, wzmocniliśmy przedni pancerz na wieży czołgowej E 100. Od tej pory przebicie tego pancerza będzie cięższym zadaniem dla przeciwnika – zwłaszcza w sytuacji, gdy wieża czołgu jest nachylona. Skrócony czas celowania (działa kalibru 15 cm) sprawi, że E 100 będzie rzadziej odsłaniać swoje słabe punkty, co zwiększy jego przeżywalność na polu bitwy.

Ulepszenia w dziale kal. 12,8 cm zostały „odziedziczone” po uzbrojeniu pojazdów z niższych poziomów i sprawiają, że mniejszy oręż będzie skuteczniejszą alternatywą wobec armaty kal. 15 cm. Warto wspomnieć, że podobne działo kal. 12,8 cm jest montowane w wielu czołgach niemieckich, ale zwiększenie uszkodzeń zadawanych jednym trafieniem dotyczy wyłącznie pojazdów z gałęzi E 100 (w tym pojazdów z niższych poziomów), a jest tak z powodu zastosowania potężniejszych pocisków.

Lista zmian w pojeździe E 100: Działo kal. 12,8 cm Kw.K. 44 L/55: • Zmieniono uszkodzenia zadawane pociskami z 490 na 530 pkt; • Zmieniono czas przeładowania z 13,3 s na 12 s; • Zmieniono czas celowania z 2,3 s na 2,5 s; • Zmieniono celność działa z 0,36 na 0,39; • Nieznacznie poprawiono stabilizację działa; Działo kal. 15 cm Kw.K. L/38: • Zmieniono czas celowania z 2,9 s na 2,7 s; • Wzmocniono przedni pancerz wieży.

Supertest-trunk-E100 EN

W pojazdach poprzedzających czołg E 100 zostaną wprowadzone podobne zmiany. Wspomniane pojazdy będą zadawać więcej uszkodzeń jednym trafieniem, mieć lepszą charakterystykę prowadzenia ostrzału, a niektóre otrzymają ulepszony pancerz.

Lista zmian w pojeździe E 75: Zmieniono charakterystykę uszkodzeń powodowanych przez standardowe i specjalne pociski w następujących działach: • 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 – z 240 na 280 pkt; • 10,5 cm Kw.K. L/52 – z 320 na 360 pkt; • 10,5 cm Kw.K. L/68 – z 320 na 360 pkt; • 12,8 cm Kw.K. 44 L/55 – z 490 na 530 pkt; Zmieniono całkowitą liczbę punktów wytrzymałości następujących wieżyczek: • E 75 Ausf. A – z 1820 na 1850 pkt; • E 75 Ausf. B – z 1920 na 1950 pkt; Zmieniono prędkość obrotu kadłuba: • Е 75 – z 36 stopni/s na 28 stopni/s; • E 75 verstärkteketten – z 39 stopni/s na 30 stopni/s; • Wzmocniono przedni pancerz wieży.

Lista zmian w pojeździe Tiger II: Działo kal. 8,8 cm Kw.K. 43 L/71: • Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 240 na 280 pkt; • Zmieniono czas przeładowywania 6,7 s do 7,8 s; • czas celowania z 2,7 s na 2,5 s; Działo 10,5 cm Kw.K. L/52: • Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 320 na 360 pkt; Działo 10,5 cm Kw.K. L/68: • Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 320 na 360 pkt; • Wzmocniono pancerz. Lista zmian w pojeździe Tiger I: Działo kal. 8,8 cm Kw.K. 43 L/71: • Zmieniono uszkodzenia zadawane standardowymi i specjalnymi pociskami z 240 na 280 pkt; • Zmieniono czas przeładowywania 6,7 s do 7,8 s; • Zmieniono czas celowania z 2,7 s na 2,5 s; • Wzmocniono pancerz osłony działa. Lista zmian w czołgu VK 36.01 (H): Działo kal. 8,8 cm Kw.K. 36 L/56: • Zmieniono celność działa z 0,38 na 0,36; • Poprawiono stabilizację działa; • Zmieniono prędkość obrotu z 12 stopni/s do 14 stopni/s; • Zmieniono całkowitą liczbę punktów wytrzymałości następujących wieżyczek: VK 36.01 (H) – z 1000 na 1100 pkt; Pz.Kpfw. VI H Ausf. H2 – z 1060 na 1200 pkt;

Amerykańscy wojownicy

Na koniec został nam T110E5. Czołg ten ma „uniwersalny” charakter, co przekłada się na niezłą mobilność, żywotność i siłę ognia. Mimo wszystko (w obecnym stanie) jego ogólna efektywność jest dosyć niska, więc wprowadzimy w nim szereg poprawek. Poprawa stabilizacji działa i zwiększenie szybkostrzelności powinny zapewnić zauważalne wzmocnienie siły ognia. Grubszy pancerz na bokach sprawi, że T110E5 nie będzie już tak łatwy do przebicia.

Lista zmian w czołgu T110E5: • Zmieniono czas przeładowania działa M58 kal. 120 mm z 10 s na 8,8 s; • Poprawiono stabilizację (zmniejszenie parametrów rozrzutu działa podczas ruchu oraz obrotu kadłuba z 0,18 do 0,14, zmniejszenie parametrów rozrzutu działa podczas obrotu wieży z 0,08 do 0,06); • Wzmocniono boczny pancerz w pobliżu przednich rolek. W pozostałych pojazdach tej gałęzi również zostaną wprowadzone zmiany poprawiające siłę i komfort prowadzenia ognia. Lista zmian w czołgu М103: Działo M58 kal. 120 mm: • Zmieniono czas przeładowania działa z 11,2 s na 10 s; Działo T5E1 kal. 105 mm: • Zmieniono penetrację pocisków standardowych z 198 do 208 pkt; • Zmieniono czas przeładowania działa z 10,6 s na 8,7 s; • Zmieniono czas celowania z 2,3 s na 2,1 s; • Zmieniono celność działa z 0,41 na 0,4; • Poprawiono stabilizację działa; • Wzmocniono pancerz wieży. Lista zmian w czołgu T32: Działo T5E1 kal. 105 mm: • Zmieniono penetrację pocisków standardowych z 198 do 208 pkt; • Zmieniono czas przeładowania działa z 10,6 s na 8,7 s; • Zmieniono czas celowania z 2,3 s na 2,1 s; • Zmieniono celność działa z 0,41 na 0,4; • Zmieniono parametr rozrzutu przy obrocie wieżą z 0,14 do 0,1.

Podsumowanie Obiecaliśmy zająć się pewnymi pojazdami już jakiś czas temu, ale potrzebowaliśmy czasu, aby sprawdzić hipotezy związane ze zmianą zrównoważenia. W efekcie konieczne okazało się odłożenie testów zmian w poszczególnych maszynach aż do teraz.

Rozumiemy, że społeczność zgłasza problemy z większą liczbą czołgów niż te, o których wspominamy, jednak na razie zamierzamy skupić się tylko na tej części i zadbać, aby przyjemniej się nimi grało. Resztą maszyn zajmiemy się w przyszłości i natychmiast powiadomimy Was o postępach prac.

Serdecznie dziękujemy wszystkim graczom, którzy informowali i wciąż informują nas o problemach z tymi (oraz kilkoma innymi) pojazdami. Doceniamy Waszą pasję, a także zainteresowanie i zaangażowanie.

Prosimy pamiętać, że opisane zmiany nie są ostateczne (jak zawsze w przypadku proponowanych zmian w pojazdach). Czekamy niecierpliwe na Wasze opinie na ich temat.

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...