hello
Z pomocą World of Tanks wydarzenie zanotowało ponad 1 000 000 wyświetleń oraz udało się zebrać ponad 272 000 PLN na pomoc muzeum.
Pomiędzy 26 a 28 czerwca odbył się Tankfest Online 2020, największy pokaz jeżdżących czołgów na świecie. Jednak ze względu na sytuację pandemiczną na świecie miał formę wirtualną, jako wydarzenie online dostępne dla widzów z całego globu. Pierwsza tego typu inicjatywa na świecie w dobie pandemii okazała się udana.
Organizatorem wydarzenia było Muzeum Czołgów w Bowington, a partnerem strategicznym World of Tanks. Transmisja została wyświetlona ponad 1 000 000 razy, w szczytowym momencie oglądało ją 34 400 osób jednocześnie. To jest o prawie 10 000 więcej niż zwyczajowo odwiedza wydarzenie w Bowington (średnio jest to około 25 000 osób).
W wirtualnym Tankfest Online 2020 uczestniczyło łącznie 7 muzeów z całego świata – Arsenalen ze Szwecji, francuskie Musée des Blindés, The War Heritage Institute z Belgii, The Canadian War Museum, The U.S. Army Armour & Cavalry Collection, The Dutch National Military Museum w partnerstwie z kolekcją historyczną holenderskiej armii królewskiej oraz Muzeum historii uzbrojenia z Wiednia. Dzięki tym placówkom, Muzeum Czołgów w Bowington oraz World of Tanks wydarzenie było pełne ekscytujących pokazów czołgów i mogło się odbyć sławne przedstawienie maszyn na Arenie w Bowington.
Tankfest Online 2020 to była możliwość dostarczenia rozrywki na najwyższym poziomie fanom czołgów z całego świata, ale również okazja by zebrać fundusze na wsparcie Muzeum Czołgów w Bowington. Podczas wydarzenia sprzedano ponad 10 000 pakietów charytatywnych - 4 000 wirtualnych czołgów Tiger 131 oraz 6000 kamuflaży na łączną kwotę ponad 62 000 Euro, co daje około 272 800 PLN.
Dyrektor Muzeum Richard Smith komentuje: „Muzeum zostało ponownie otwarte po 3 miesiącach zamknięcia. Sytuacja z Covid-19 dotknęła nas mocno, musieliśmy odwołać coroczny Tankfest, który jest ważnym momentem w roku dla naszej placówki. Z pomocą World of Tanks, które jest partnerem wydarzenia od 2014 roku, udało nam się przenieść do Internetu i dzięki graczom oraz widzom osiągnęliśmy świetne rezultaty, które pozwolą dalej działać Muzeum Czołgów w tych trudnych czasach.”
ź: informacja prasowa