PanzerNews - War Thunder: AH-64 Apache

War Thunder: AH-64 Apache

Zaprojektowany w połowie lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, AH-64 Apache jest jednym z najliczniej używanych i najbardziej rozpoznawalnych śmigłowców świata. Wraz z nadchodzącą aktualizacją „Furia Wikingów”, piloci w War Thunder staną przed szansą zajęcia kokpitu kilku wersji najbardziej legendarnej maszyny współczesnej historii wojskowości – wraz z następną dużą aktualizacją wszystkie z nich trafią do gry!

W skrócie: Będący ikoną najnowszej historii, amerykański śmigłowiec szturmowy Apache łączy w sobie doskonałe właściwości pilotażowe z zabójczymi zdolnościami przeciwpancernymi.

AH-64 Apache, śmigłowiec szturmowy, USA, Era VI/VII.

Zalety
  • doskonałe parametry lotu
  • potężne uzbrojenie
Wady
  • ¯\_(ツ)_/¯
Ah 64d 05 1280h720 9e72b3c12634338f50ba7b44b8581d08

Historia Na początku lat 70. XX wieku amerykańska armia chciała wprowadzić mocniejszy śmigłowiec bojowy, o zwiększonych możliwościach zwalczania broni pancernej i osiągach w stosunku do używanego wówczas AH-1 Cobra. W rezultacie tych działań w listopadzie 1972 roku zainicjowano program Advanced Attack Helicopter (ang. zaawansowany śmigłowiec szturmowy), w ramach którego zwrócono się do amerykańskich producentów śmigłowców o propozycje nowych projektów.

Następnie firmy Bell, Boeing, Hughes, Lockheed i Sikorsky zaproponowały różne konspekty, których prototypy zostały przetestowane przez armię w pierwszej połowie 1973 roku. W lipcu, po przetestowaniu wszystkich zaproponowanych projektów, armia wybrała dwa projekty do dalszego rozwoju — Model 77 (YAH-64) Hughesa i Model 409 (YAH-63) Bella.

Po przeprowadzeniu dziewiczych lotów odpowiednio 30 września i 1 października 1975 roku dalsze testy obu prototypów wykazały braki w zakresie wytrzymałości oraz stabilności podwozia w Modelu 409 Bella. W rezultacie projekt Bella został wykluczony z konkursu, a projekt Hughesa został ogłoszony zwycięzcą programu AAH w 1976 roku.

Prace nad udoskonaleniem projektu YAH-64 były kontynuowane w późnych latach siedemdziesiątych. W ramach dalszego rozwoju YAH-64 został zoptymalizowany pod kątem wykorzystania nowo opracowanej rakiety AGM-114 Hellfire, która była rozwijana od 1974 roku. Pod koniec lat 70. i we wczesnych latach 80. śmigłowiec AH-64 uznano za gotowy do produkcji seryjnej. W 1981 roku zbudowano pierwsze maszyny przedprodukcyjne, podczas gdy pierwsze modele produkcyjne zaczęły schodzić z linii montażowych w 1983 roku.Od tego czasu Apache został wyprodukowany w ogromnej liczbie, uczestnicząc praktycznie w każdej większej operacji wojskowej amerykańskiej armii: Panama, Irak, Bośnia, Kosowo, itp. Izrael był pierwszym zagranicznym użytkownikiem Apache o nazwie AH-64 Peten, gdzie ten helikopter uczestniczył w intensywnych walkach w Libanie i Strefie Gazy.

Ah 64d 04 1280h720 39d3c209c614b7289128de2cae29450a

AH-64 Apache trafi War Thunder w nadchodzącej aktualizacji 1.97 „Furia Wikingów” w kilku dostępnych do pilotażu wariantach. Innymi słowy, piloci otrzymają dostęp zarówno do wcześniejszego AH-64A Apache, jak również do późniejszego oraz bardziej zaawansowanego AH-64D Apache Longbow a także do Brytyjskiej wersji AH Mk. 1. Dla pilotów pragnących dodać kolejnego Apacza do wirtualnego hangaru, specjalna izraelska maszyna premium AH-64A Peten udostępniona zostanie w sklepie internetowym, Jej zakup zapewni dodatkowe korzyści w grze i przyspieszy uzyskanie dostępu do wersji umieszczonych w regularnym drzewku!

W sylwetce AH-64 dominują dwa silniki turbinowe T700-GE-701, zamontowane w gondolach po obu stronach kadłuba, nadając helikopterowi charakterystyczny wygląd. Produkując po 1770 KM każdy, silniki AH-64 są w stanie rozpędzić śmigłowiec do bardzo przyzwoitej prędkości maksymalnej wynoszącej 307 km/h. Silniki i osiągi w locie to tylko niektóre z głównych czynników odróżniających prototyp od pierwszej wersji produkcyjnej Apache. Ta ostatnia jest wyposażona w silniki T700-GE-701C o mocy blisko 1970 KM każdy, ale podstawowe rozwijane parametry nie zmieniły się znacząco, gdyż mocniejsze silniki w modelu AH-64A służą nie tylko skompensowaniu jego zwiększonej względem prototypu masy ale także zwiększeniu prędkości maksymalnej do 295 km/h.

Ah 64d 03 1280h720 6b293eeb16320f06187d5243be26777b

Jednak Apache nie tylko jest szybki podczas lotu w linii prostej, ale również bardzo zwrotny. Zaprojektowany od samego początku do przeprowadzania długotrwałych lotów koszących, Apache jest bardzo mobilny, co pozwala mu niemal pozostawać przyklejonym do terenu podczas lotu na małej wysokości. Wystarczy tylko, że pilot za jego sterami ma nerwy i umiejętności wystarczające do takich wyczynów. To z kolei sprawia, że maszyna ta jest idealnym wyborem dla niespodziewanych ataków zza osłony terenowej, co daje duże szanse na uniknięcie wykrycia przez wysokopoziomowe zestawy przeciwlotnicze wyposażone w radar.

Oprócz posiadania doskonałych osiągów, Apache może poszczycić się także doskonałym uzbrojeniem, co z pewnością ucieszy jego przyszłych pilotów. Oprócz podstawowego uzbrojenia w postaci działka kalibru 30 mm, śmigłowiec ma również dostęp do wyrzutni niekierowanych rakiet Hydra 70, 16 pocisków kierowanych Hellfire, oraz pocisków powietrze-powietrze typu AIM-9L Sidewinder (tylko dla AH-64A) lub AIM-92 Stinger.

Oczywiście dostępne będą różne warianty podwieszeń, uzależnione od wersji AH-64. Warto odnotować, że maszyna premium AH-64A Peten nie będzie posiadać opcji podwieszenia uzbrojenia przeciwlotniczego, dysponując jedynie pociskami rakietowymi Hydra oraz PPK Hellfire. Warto dodać, że będąc pojazdem premium wcześniej spomniany AH-64A Peten będzie oczywiście dostępny ze wszystkimi ulepszeniami odblokowanymi i zainstalowanymi natychmiast po zakupie.

Legendarny AH-64 Apache wreszcie dotrze w War Thunder na pola bitew. Dzięki wielu dostępnym wariantom, piloci otrzymają możliwość rozkoszować się odmiennym bukietem każdego z nich. Bez wahania odblokujcie Apacze wraz z aktualizacją War Thunder „Furia Wikingów” i ześlijcie na swoich adwersarzy śmierć i zniszczenie! W międzyczasie śledźcie nasz blog deweloperski w poszukiwaniu kolejnych nowinek jakie przyniesie nadchodząca aktualizacja. Do następnego razu, entuzjaści wiropłatów!

ź: WT
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...