hello
Wykrywanie poprzez radary stało się ważną technologią wojskową już na początku 2WŚ. Po jej zakończeniu postęp w tej dziedzinie znacznie przyspieszył dzięki lepszej elektronice. W radary zaopatrywano samoloty, jednostki naziemne oraz okręty.
Zawsze dążyliśmy do tego, by maszyny w grze były dobrze odwzorowane. Wiedzieliśmy że nowoczesne jednostki potrzebować będą nowej technologii.
Nowe śmigłowce szturmowe z PPK dalekiego zasięgu, pociski powietrze-ziemia dla lotnictwa, zwiększony zapas bomb czy prędkość samolotów powodują, że należy wprowadzić środki przeciwdziałania takiemu zagrożeniu.
Podczas bitew, lotnictwo z radarami pełni ważną funkcję - nie mogliśmy tego zignorować.
Dla jednostek naziemnych radary będą składać się z kilku elementów:
Niektóre z pojazdów posiadają mniej skomplikowane systemy, np. M163 SPAA posiada tylko prosty dalmierz. Takie maszyny nie będą w stanie wykrywać radiowo celów, lecz będą mogły namierzać widoczne cele i uzyskiwać punkt ostrzału (kółeczko przed torem lotu).
Jeśli zaś chodzi o samoloty, w tej chwili wyposażone są w stacje radarowe o prostym projekcie i z mniejszymi możliwościami. Jednakże pozwalają one na rozszerzenie pola widzenia pilota. W przeciwieństwie do radarów naziemnych, mogą one wykryć cele tylko w określonym kącie. Do wyboru będzie kilka trybów wykrywania, np. węższe pole by przyspieszyć prędkość detekcji.
Niektóre z radarów pokażą także wyprzedzenie punktu ostrzału dla broni pokładowej.
Dla samobieżnych dział przeciwlotniczych wyposażonych w radary przeprojektowaliśmy również znaczniki wyprzedzenia ostrzału, by zwiększyć efektywny zasięg uzbrojenia. Tak jak w rzeczywistości, nowy system bierze pod uwagę więcej zmiennych do obliczeń, dzięki czemu ostrzał będzie celniejszy, a gracze będą mogli w pełni wykorzystać potencjał uzbrojenia. Dla działek kal. 30-40 mm efektywny zasięg wynosi do 4000 metrów, jeśli cel się nie porusza. W przypadku działa na OTOMATIC z zapalnikiem radiowym, dystans ten zwiększa się do 5000 - 6000 metrów.
W realnym świecie jednakże można wpłynąć na działanie radarów naziemnych, jeśli na samolocie czy śmigłowcu zamontowane są specjalne urządzenia. Niektóre wykrywają wrogie radary, a część z nich potrafi określić nawet kierunek źródła fal. Jest to część wojny elektronicznej, którą również odwzorujemy. Cel który zostaje wykryty z ziemi otrzyma informację o namierzeniu, dzięki czemu pilot będzie mógł podjąć odpowiednie kroki, np. wykonać manewr lub schować się za przeszkodą terenową. Z drugiej natomiast strony działa przeciwlotnicze będą mogły wyłączyć (schować antenę) by niepotrzebnie nie zwracać na siebie uwagi.
Wierzymy że taka mechanika spowoduje wyrównanie szans pomiędzy lotnictwem a jednostkami naziemnymi, jak również wprowadzi do gry nieco świeżości.
Wprowadzimy następujące funkcje:
W aktualizacji 1.87 poniższe działa przeciwlotnicze oraz samoloty otrzymają nowe systemy skanowania i namierzania: