hello
Typ 74 w odmianie G/Kai jest ostatnią i wysoce zmodernizowaną wersją znanego japońskiego czołgu podstawowego. W aktualizacji 1.87 czołgiści mogą się spodziewać możliwości dowodzenia jednym z najbardziej wyczekiwanych japońskich pojazdów, już wkrótce w War Thunder!
Historia Wraz z wprowadzeniem czołgu podstawowego Typ 90 zauważono, że tak duży pojazd nie nadaje się do szybkiego rozmieszczenia w ciasnych obszarach miejskich japońskich wysp macierzystych, gdyby rozgorzały tam działania wojenne. W rezultacie Typ 90 stacjonował głównie na przestronnej wyspie Hokkaido.
Sytuacja ta wywołała potrzebę stworzenia mniejszego i bardziej elastycznego pojazdu bojowego, który zastąpiłby Typ 90 w problematycznych obszarach. W rezultacie zaplanowana została modernizacja istniejących czołgów Typ 74, dzięki której maszyny zostały wyposażone w jedne z najbardziej zaawansowanych urządzeń dostępnych w owym czasie.
Powstały w ten sposób Typ 74 G/Kai zawierał wiele usprawnień w stosunku do wcześniejszych modyfikacji. Maszyna przejęła z Typu 90 między innymi nowoczesny komputer balistyczny. Wprowadzono dalsze ulepszenia w zakresie ochrony pojazdu, instalując panele boczne i wyposażenie chroniące przed bronią chemiczną, biologiczną, radiologiczną i nuklearną, a także udoskonalono mobilność pojazdu.
Pierwszy prototyp Typu 74 mod G/Kai został skonstruowany na początku lat 90. Ponieważ jednak zimna wojna dobiegła końca, a modernizacja okazała się zbyt kosztowna, wkrótce potem zrezygnowano z tego projektu. Ostatecznie pięć pierwszych wprowadzonych odmian G/Kai okazało się również być również ostatnimi. Maszyny te pozostają jednak w czynnej służbie japońskich wojsk lądowych.
W War Thunder Typ 74 w wersji G/Kai będzie nowym japońskim pojazdem VI ery możliwym do zakupu w ramach specjalnego pakietu w naszym sklepie internetowym. W porównaniu z już istniejącym Typem 74 w grze, G/Kai będzie oferować zwiększoną mobilność, a także fartuchy boczne, i oczywiście zapewni szybsze odkrywanie kolejnych maszyn dzięki statusowi premium!
Mimo, że nadal uzbrojony w doskonałe działo gwintowane L7A3 kalibru 105 mm, Typ 74 w wersji G/Kai ma większą siłę ognia dzięki możliwości wykorzystywania nowszej amunicji podkalibrowej. Stabilizowany brzechwowo pocisk przeciwpancerny z odrzucanym sabotem Typu 93 jest w stanie przebić nawet 405 mm walcowanego pancerza jednorodnego. Dzięki świetnym parametrom podkalibrowego penetratora dowódcy tego pojazdu nie powinni mieć kłopotów w walce nawet z niektórymi z bardziej opancerzonych czołgów podstawowych.
Uzupełnieniem ulepszeń w zakresie siły ognia są również niewielkie ulepszenia w zakresie opancerzenia Typu 74 G/Kai. Czołg wzbogacił się o nowe boczne panele grubości 10 mm, które zakrywają znaczną część boków kadłuba pojazdu. Mimo, że mogą one nie mieć większego wpływu na penetratory kinetyczne, czasami mogą uratować pojazd od zniszczenia poprzez przedwczesne zdetonowanie pocisku kumulacyjnego.
Chociaż nadal napędzany tym samym silnikiem wysokoprężnym Mitsubishi o mocy 720 koni mechanicznych, zmiany w skrzyni biegów pozwalają Typowi 74 mod G/Kai osiągnąć większą prędkość wstecz. W rezultacie Typ 74 G/Kai odczuje pozytywne skutki tej zmiany szczególnie w miastach, gdzie możliwe stanie się szybkie chowanie za osłoną po oddaniu strzału, optymalnie nim adwersarz spostrzeże japoński czołg.
ź: WT