PanzerNews - War Thunder: Typ 75 155 mm

War Thunder: Typ 75 155 mm

Typ 75 155 mm jest japońską samobieżną haubicą, opracowaną na początku lat 70. dla JGSDF. Do dnia dzisiejszego jest wykorzystywana jako jedna z głównych japońskich mobilnych jednostek artyleryjskich, a Typ 75 155 mm wkrótce stanie się dostępny dla wszystkich japońskich czołgistów także w War Thunder, już zaraz po po przybyciu do gry wraz z aktualizacją 1.91!

Typ 75 155 mm, samobieżna haubica, Japonia, V era.

Zalety
  • Działo dużego kalibru
  • Niszczycielskie pociski burzące
  • Dobra mobilność
Wady
  • Lekkie opancerzenie
  • Brak wyspecjalizowanej amunicji przeciwpancernej
Type 75 155 07 1280h720 462dfedd8e46c28692a5d61b4e1f9760

Historia Rozwój samobieżnej haubicy Typu 75 rozpoczął się pod koniec lat 60. ubiegłego wieku, kiedy to Japonia poszukiwała mobilnej samobieżnej jednostki artyleryjskiej obok dział samobieżnych mniejszego kalibru. W rezultacie powstały odpowiednio Typ 75 i Typ 74.

Konstrukcja Typu 75 w dużej mierze opierała się na istniejących modelach 74 i 73, dzieląc z nimi wiele komponentów, a nawet linii montażowych, a wszystko to w celu zmniejszenia kosztów i oszczędności zasobów. Prace rozwojowe zostały podzielone między dwie japońskie firmy: Mitsubishi Heavy Industries opracowało podwozie, podczas gdy Japan Steel Works zajęło się konstrukcją wieży i armaty.

Dwa prototypy były gotowe na początku lat 70., a różniły się jedynie rodzajem zastosowanego mechanizmu ładującego. Próby tych prototypów przeprowadzono w latach 1973-1974. W październiku 1975 roku, na podstawie wyników testów, prototyp z bębnowym mechanizmem automatycznego ładowania armaty został wybrany do produkcji seryjnej.

Produkcja Typu 75 rozpoczęła się w 1975 roku i trwała do 1988 roku, kiedy to zbudowano wszystkie początkowo zamówione 201 sztuk. Mimo, że Typ 75 jest nadal w czynnej służbie w JGSDF, liczba aktywnie wykorzystywanych pojazdów maleje, ponieważ Typ 75 jest stopniowo wycofywany i zastępowany przez samobieżną haubicę Typu 99 z działem kalibru 155 mm.

Typ 75 nie brał jeszcze udziału w żadnych operacjach bojowych i do tej pory był obsługiwany wyłącznie przez JGSDF.

Type 75 155 06 1280h720 485ade8a1e32bc5d3db001214ef2432d

W War Thunder Typ 75 155 mm będzie nowym działem samobieżnym, który pojawi się w grze w następnej dużej aktualizacji i będzie dostępne dla wszystkich czołgistów w V erze japońskiego drzewka sił lądowych. Łącząc niszczycielską moc potężnej haubicy kalibru 155 mm z dużą szybkostrzelnością i mobilnym podwoziem, Typ 75 155 mm na pewno szybko znajdzie entuzjastów wśród dowódców pojazdów, którzy lubią zwinne lekkie maszyny, a jednocześnie z pewnością uwiedzie miłośników ogromnych dział.

Największą i najbardziej zauważalną cechą Typu 75 jest oczywiście wyposażenie pojazdu w haubicę NSJ L30 kalibru 155 mm, zamontowaną w obrotowej wieży. Oferując balistykę podobną do tej, którą można znaleźć w innych armatach tego kalibru w grze, najskuteczniejszymi pociskami z pewnością będą burzące M107. Tę amunicję nasi gracze znają już z Lorraine 155 Mle.50 lub T30. Mimo, że nie oferuje największej ilości materiału wybuchowego w porównaniu z podobnymi pociskami w grze, M107 z 6,86 kg masy wybuchowej nadal jest w stanie wyrządzić ogromne uszkodzenia swoim celom, o ile nie zniszczy ich doszczętnie jednym trafieniem.

Type 75 155 08 1280h720 65815b8c089fa8a21dde1c7e77e95ea3

Oprócz wysoce niszczycielskiej broni warto wspomnieć, że Typ 75 155 mm wyposażony jest również w automatyczny mechanizm ładowania bębna z amunicją. W rezultacie pojazd ma tylko stały 10-sekundowy czas przeładowania. Dzięki tej funkcji, Typ 75 155 mm jest również pierwszym działem samobieżnym w grze, w którym przeładowanie działa o tak dużym kalibrze zajmuje tak mało czasu.

Jednakże, podczas gdy Typ 75 może z pewnością częściej niż inne porównywalne haubice niszczyć swoich adwersarzy jednym strzałem, to i sam może paść celem wrażych pocisków. Będzie to miało opłakane konsekwencje, co wynika głównie z cienkiego opancerzonego kadłuba i wieży, z grubością pancerza dochodzącą tylko do 30 mm, a w niektórych mniej opancerzonych miejscach sięgającej grubością ledwo 25 mm.

Type 75 155 05 1280h720 444263e65a35731efa4424e649ba2bd3

W rezultacie dowódcy japońskiego pojazdu będą musieli w większym stopniu polegać na dobrej mobilności pojazdu, aby nie dopuścić do szybkiego zniszczenia jednostki. Na szczęście Typ 75 155 mm może osiągać na drogach prędkość maksymalną 47 km/h, a dzięki silnikowi wysokoprężnemu o mocy 450 KM rozwija 16 km/h na wstecznym biegu.

ź: WT
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...