PanzerNews - War Thunder: Wojna Światowa

War Thunder: Wojna Światowa

Od samego początku wiadome było, iż tryb Wojny Światowej stanie się nieodłączną częścią gry, w której lotnictwo, jednostki naziemne oraz marynarka brać będą udział w historycznych bitwach.

Z przyjemnością ogłaszamy start długo wyczekiwanej Wojny Światowej. Wiele informacji możecie znaleźć już na naszej Wiki, z tego powodu dzisiaj skupimy się na wywiadzie z twórcą gry pracującym nad tryb trybem – Dymitrem Gordeewem.

— Witaj, Dymitrze. Powiedz nam jak powstała idea tego trybu.

Witam. Od samego początku wiadome było, że gra potrzebować będzie trybu historycznego, dzięki któremu gracze poczują się jak na prawdziwej wojnie, gdzie nie będzie tylu ograniczeń jak w innych produkcjach.

Z drugiej strony bitwy historyczne opierają się na ścisłych założeniach, gdzie obydwie strony walczą w zupełnie innych warunkach, mają do wypełnienia inne cele i posiadają inne maszyny. Z tego powodu takie pojedynki nie nadają się do losowych sesji. Nieprzewidywalność, kompleksowość oraz unikalność – tego można spodziewać się po Wojnie Światowej.


— Chcielibyśmy dowiedzieć się więcej o tym trybie.

Sporo tego. Po pierwsze stworzyliśmy własny silnik dla Wojny Światowej. Scenariusze są dostępne dla graczy, to wycinki prawdziwych bitew z różnych teatrów działań. Gracze zarządzają wojskami na prawdziwej mapie, toczą bitwy i zgarniają kolejne tereny.

Wojna Światowa odbywać się będzie sezonowo, w każdym pojawią się inne scenariusze, z różnych przedziałów czasowych. Na koniec sezonu najlepsze dywizjony i gracze otrzymają unikalne nagrody.

Szczegółowe opracowania operacji, które biorą pod uwagę historyczny balans na początku starć pozostaną niezmienne.


— Co dzieje się w scenariuszu?​​​​​​​

Każdy scenariusz zawiera globalną mapę prawdziwego świata, na której rozmieszczane są armie. Reprezentowane są przez jednostki biorące udział w prawdziwej bitwie. Gracze mogą dołączyć do jednej ze stron i powtórzyć losy wojsk, lub je zmienić. Dowódcy rozpoczynają bitwę na mapie, a same bitwy będą zbliżone do tych, które już znamy. Udział będą mogli wziąć nie tylko członkowie dywizjonów, lecz wszyscy gracze.


— Jak wyglądają bitwy?​​​​​​​

Technicznie rzecz biorąc są to podobne sesje, lecz to jak się zaczną zależy od typu jednostek oraz ich statusu. Od tego zależy też rodzaj misji.


— Czyli?​​​​​​​

Powiedzmy że atakującą stroną jest lotnictwo, ma unicestwić kolumnę pojazdów, obrońcy posiadają działa przeciwlotnicze. W tym samym czasie na drugiej stronie frontu czołgi przeciwnika muszą zaatakować okopane pozycje - trudne zadanie dla strony atakującej. By wspomóc myśliwce, dowódca może wysłać samoloty szturmowe, które będą od razu dostępne dla graczy atakujących.

Takich opcji jest znacznie więcej.


— Brzmi to interesująco, a co z przyszłością tego trybu?​​​​​​​

Oczywiście będziemy dodawać nowe scenariusze oraz nagrody, więcej misji. Będziemy zbierać opinie dotyczące Wojny Światowej.

W przyszłości również marynarka będzie miała swój udział, możliwe są też scenariusze powojenne.


— Co jeszcze możecie nam powiedzieć?​​​​​​​

Jest jeden szczegół, przez który tryb Wojny Światowej zostałby znacznie opóźniony, lub nawet całkowicie porzucony. To dzięki dywizjonom i pojedynczym graczom, którzy pomogli nam w pracach i dzielili się pomysłami, ten tryb mógł powstać. Dziękujemy wszystkim uczestnikom Zamkniętych Testów. Jesteśmy Wam dozgonnie wdzięczni za udzielone wsparcie.


Dziękujemy także Dymitrowi Gordeewowi, projektantowi Wojny Światowej.​​​​​​​


Scenariusze Wojny Światowej: Bitwa o Witebsk

Każdy scenariusz zawiera globalną mapę prawdziwego świata, na której rozmieszczane są armie. Reprezentowane są przez jednostki biorące udział w prawdziwej bitwie. Gracze mogą dołączyć do jednej ze stron i powtórzyć losy wojsk, lub je zmienić. Dowódcy rozpoczynają bitwę na mapie, a same bitwy będą zbliżone do tych, które już znamy. Udział będą mogli wziąć nie tylko członkowie dywizjonów, lecz wszyscy gracze.

Twórca Wojny Światowej – Dimitr Gordeew Vitebsk Wwmap Historical E1b8e75335192ec37a7e28ab5a36f4c7

Bitwy różnią się od klasycznych tym, że bazują na prawdziwych operacjach, a biorące w nich udział jednostki odpowiadają rzeczywistości. Uczestnicy zmagań mogą powtórzyć bieg historii, lub wręcz przeciwnie, zmienić go.

Dzisiaj zaprezentujemy jeden z pierwszych scenariuszy.

Bitwa o Witebsk

Moskwa – klucz do ofensywy niemieckiej w 1941 roku. Za wojskami niemieckimi Warszawa oraz Mińsk, do stolicy ZSRR zostało ponad 700 kilometrów. Druga oraz trzecia grupa pancerna armii „Centralnej” została zatrzymana przez dwa zmechanizowane korpusy radzieckie 20 Armii Frontu Wschodniego.

6 lipca rozpoczęła się bitwa pancerna, która trwała 5 dni.

W War Thunder odtworzyliśmy to wydarzenie, strona radziecka musi powstrzymać atak na Witebsk w określonym czasie, podczas gdy strona niemiecka za zadanie ma przebić się przez obronę. Środowisko jest po stronie radzieckiej, rzeka Dwina pokrywa niemal połowę frontu.

Jednakże strona niemiecka posiada większą ilość czołgów średnich. Ich przeciwnicy mają mniej jednostek, lecz w ich składzie znalazły się ciężkie KW-1, oraz szybkie T-34. Do boju! ź: War Thunder

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...