hello
„Zielone okręty są po naszej stronie. Nie strzelaj do nich.” Ten żart z naszego filmu instruktażowego może okazać się jednak bardzo przydatną radą dla części z naszych graczy.
Bardzo prawdopodobne, że co najmniej raz zostaliście trafieni przez torpedę sojusznika lub byliście świadkami bezczynności sojusznika w bitwie. Ten rodzaj zachowania członków drużyny może wpłynąć na to, jak bardzo cieszycie się z rozgrywki i na zepsucie zabawy. Aby zmniejszyć liczbę takich przypadków, mamy wprowadzony system zapobiegania niesportowemu zachowaniu.
Począwszy od aktualizacji 0.10.5, nie będziecie mogli zadawać uszkodzeń sojuszniczym okrętom. Oto zestawienie zmian i przypomnienie o innych istniejących zasadach.
Jeśli gracz „śpi”, strzela do sojuszników lub przedwcześnie opuszcza bitwę:
Aby usunąć ostrzeżenie, będzie musiał rozegrać kilka bitew bez naruszenia zasad.
Jeśli gracz nie ustaje w łamaniu reguł po otrzymaniu ostrzeżenia, jego dostęp do bitew kooperacyjnych, klanowych i treningowych zostanie ograniczony na pewien czas. Jego nazwa użytkownika zmieni się na pomarańczową, lecz tylko w porcie — w bitwach nadal będzie różowa.
By znieść karę, będzie musiał rozegrać kilka bitew kooperacyjnych i przestrzegać zasad. Więcej przewinień oznacza więcej bitew kooperacyjnych.
Liczba bitew, jakie należy stoczyć, by znieść karę, jest wyświetlana w specjalnym, wyskakującym oknie w porcie.
Wciąż możecie uczestniczyć w bitwach klanowych z tym statusem. Przywódca klanu może zdecydować, czy taki gracz powinien uczestniczyć w bitwach.
Wraz z aktualizacją 0.10.5 wyłączamy uszkodzenia sojuszników we wszystkich typach bitwy. Wpłynie to pozytywnie na rozgrywkę — gracze nie będą już mogli uszkodzić ani zniszczyć sojuszniczego okrętu.
Nawet jeśli nie możecie już więcej uszkodzić sojuszniczych okrętów, trafienie ich wciąż będzie rejestrowane przez system zapobiegania niesportowemu zachowaniu. To pozwoli nam na karanie graczy, którzy umyślnie strzelają do swoich kolegów z drużyny. Tego rodzaju zachowanie koliduje z wrażeniami z gry innych Kapitanów i nie zwiększa szans na odniesienie zwycięstwa drużynowego.
Jeśli gracz jest nieaktywny w bitwie, również otrzymuje karę. Aby zapobiec karze, gracz musi spełnić co najmniej jedno z poniższych kryteriów.
Jeśli gracz aktywnie uczestniczył w bitwie przez mniej niż 75% jej trwania (z powodu opuszczenia bitwy lub problemów technicznych), jest uznawany za tego, który opuścił ją przedwcześnie. Na przykład gracz walczył w bitwie przez 7,5 minuty i opuścił bitwę przed jej zakończeniem, a jego okręt nadal unosi się na wodzie. Jeśli ta bitwa trwa dłużej niż 10 minut, gracz otrzyma stosowne ostrzeżenie lub potencjalnie dostanie ostrzejszą karę, jeśli przewinił już w ten lub inny sposób.
Niestety nikt nie może się zapobiec nagłym rozłączeniem od serwera lub nieprzewidzianym sytuacjom w życiu. Jeśli gracz nie łamie zasad regularnie, prawdopodobieństwo otrzymania statusu „pomarańczowego” i ograniczenia dostępu do typów bitew jest marginalne.
System jest bardziej pobłażliwy dla tych, którzy puścili swoje stery w związku z nieprzewidzianymi sytuacjami. Niemniej jednak dotkliwie wymierzy karę tym, którzy umyślnie i wielokrotnie złamią zasady. Dzięki systemowi zapobiegania niesportowemu zachowaniu bitwy w World of Warships staną się bardziej komfortowe dla wszystkich graczy, którzy trzymają się zasad i walczą o zwycięstwo.
Szanujmy innych graczy i ich czas! Powodzenia w bitwie, Kapitanowie!
ź: WoWs