PanzerNews - dzienniki twórców: Charków

dzienniki twórców: Charków

Legendarna mapa Charków powróci do World of Tanks. Nie tylko przerobiliśmy ją do jakości HD, teraz to zupełnie nowa mapa z elementami starego dobrego Charkowa. Jest większa, jaśniejsza i zaskoczy Was tysiącem nowych drobiazgów, których użyliśmy do zachowania panującej w mieście atmosfery. Wykonaliśmy kawał dobrej roboty i dziś chcemy opowiedzieć o wynikach. Zapraszamy do obejrzenia filmu i zostawienia komentarzy!

Czy pamiętacie Charków, mapę wprowadzoną w aktualizacji 0.9.1? Charków był pierwszą mapą historyczną wprowadzoną w World of Tanks — jest to szczegółowa reprodukcja sytuacji bojowej w drugim co do wielkości mieście Ukrainy podczas II Wojny Światowej. Ta lokalizacja wydawała się graczom niezwykła, a pozytywnie wyrażali się o niej tylko ci, którzy prowadzili dobrze opancerzone pojazdy lub czołgi średnie z przyzwoitymi działami. Charków miał pewne niedociągnięcia, które utrudniały graczom rozwinięcie pełnego potencjału bojowego niektórych klas czołgów, takie jak:
  • Dwie główne strefy, czyli część miejska i otwarty obszar, nie były ze sobą zbyt dobrze połączone. Na mapie brakowało wyraźnej linii frontu, więc przeciwnicy mogli się pojawić w najmniej oczekiwanych miejscach i zaskoczyć Was jednym niszczącym strzałem.
  • Ze względu na różnice w wysokości terenu, niszczyciele czołgów i inne pojazdy snajperskie nie mogły strzelać z otwartego terenu do celów w mieście i odwrotnie.
Skutkiem tego na tej mapie wygodnie było grać ciężkimi pojazdami, ale gracze, którzy woleli pojazdy szybkie i lekko opancerzone, czuli się nieprzydatni. Wielu z Was prosiło o dopracowanie i przywrócenie tej lokalizacji, więc powróci ona w znacznie zmienionej postaci w aktualizacji 1.5.1.

Kluczowe usprawnienia balansu  

Po pierwsze, dopracowaliśmy Charków do zachwycającej jakości HD. Staraliśmy się w jak największym stopniu zachować charakterystyczne cechy tej mapy, a jednocześnie jak najwierniej odtworzyć zimowy krajobraz miasta. Kluczowe zmiany w zbalansowaniu są następujące:
  • Rozmiar zmienionej mapy urósł do 1 km2
  • Zmieniliśmy lokalizację baz i obróciliśmy mapę o 45 stopni, aby dać graczom więcej miejsca na manewry taktyczne.
  • Dokonaliśmy pewnych zmian w konfiguracji obszarów miejskich i całkowicie zmieniliśmy zachodnią strefę, w której zlokalizowane są przedmieścia, zapewniając wygodniejszą rozgrywkę czołgom lekkim i średnim, jak również niszczycielom czołgów. Niszczyciele czołgów będą mogły wspierać swoje drużyny z dwóch wzgórz ulokowanych po lewej stronie mapy.
  • Część miejska mapy jest oddzielona od części otwartej rowem przeciwczołgowym, który też za bezpośredni tunel łączący obie bazy.
Bazy na mapie
Ważne: Charków będzie dostępny tylko w bitwach standardowych dla pojazdów poziomów IV-X!

Zmieniona ścieżka dźwiękowa

Na podstawie Waszych opinii zdecydowaliśmy nie zmieniać ścieżki dźwiękowej tej mapy na nową, a zamiast tego dopracowaliśmy istniejącą melodię, z którą tak wielu weteranów World of Tanks jest osłuchanych. Pozostawiliśmy legendarny motyw przewodni Charkowa z 2014 roku i wzbogaciliśmy go o nowoczesne brzmienia.

Główną atrakcją ścieżki dźwiękowej są linie melodyczne grane na akordeonie, jednym z głównych instrumentów Związku Radzieckiego i symbolu muzyki podczas II Wojny Światowej.

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...