hello
Obalone drzewa pozwalają na lepsze ukrycie się przed przeciwnikiem, zsunięcie się ze stromego zbocza umożliwia atak na tyły przeciwnika itd. Nieustannie wkładaliśmy wiele wysiłku w zwiększanie ilości trików związanych ze środowiskiem gry, które przydałyby się graczom w bitwach. Aktualizacja 9.13 umożliwiła walkę wewnątrz budynków zapewniających ochronę przed ostrzałem artyleryjskim. Później w aktualizacji 1.0 dodaliśmy pierwszy obiekt ulegający destrukcji, który mógł posłużyć jako osłona.
Najwyższy czas na to, aby wszyscy gracze mogli wypróbować dwie nowe funkcje mapy, które były dostępne dla uczestników testu publicznego aktualizacji 1.20.1: wydarzenia losowe i dynamiczna osłona. Zachęcamy Was do zagrania od 15 maja w trybie Misja zwiadowcza 2023 (poprzez menu wyboru trybu bitew) i do podzielenia się z nami Waszymi opiniami za pomocą zaktualizowanego kwestionariusza.
Dodanie do rozgrywki wydarzeń losowych oraz dynamicznej osłony wzbogaciło ją i urozmaiciło, jednocześnie zaś nie odeszło od jej podstaw. Wydarzenia losowe otworzą przed Wami nowe możliwości, a każda z nich może potencjalnie przechylić szalę bitwy. Dynamiczna osłona (którą można przemieszczać po polu bitwy) to otwarte zaproszenie do improwizacji. Nowe funkcje sprawią, że Wasz zmysł taktyczny i wyobraźnia będą wynagradzane bardziej niż kiedykolwiek. Liczy się to, że udoskonalona rozgrywka, której możecie doświadczyć w Misji zwiadowczej 2023, to przedsmak tego, co właśnie udostępniamy do testowania!
Wydarzenie losowe znacząco wpływa na duży obszar mapy, tworzy nowe trasy dla pojazdów i/lub blokuje istniejące, stwarza nowe osłony i pozycje strzeleckie. Jednym z głównych celów wydarzeń losowych jest zachwianie statusu quo na polu bitwy. Obszary objęte wydarzeniem (ukazane na poniższej grafice) są Wam już dobrze znane – to miejsca, w których często dochodzi do sytuacji patowych. Wydarzenia losowe potrafią przełamać impas, stwarzając nowe taktyczne możliwości dla obu stron konfliktu.
Zaprojektowano je w ten sposób, by stały się integralną częścią lokalizacji, w której występują i tak, aby odpowiadały jej warunkom. Przykładowo na mapie Bezpieczna przystań znajduje się port morski, i jednym z wydarzeń losowych, które tam może wystąpić, jest wielki kontenerowiec, który rozbija się o nadbrzeże. W Misji zwiadowczej 2023 losowe wydarzenia występują na czterech mapach: Himmelsdorfie, Ruinbergu, Prochorowce oraz Bezpiecznej przystani.
Interaktywny obrazek na oficjalnej stronie WoT
Himmelsdorf
Pociąg opuszcza magazyn, jest atakowany i następuje katastrofa. Zniszczona lokomotywa i wagony służą jako doskonałe schronienie oraz pomagają drużynom przejść przez otwartą przestrzeń i zbliżyć się do przeciwnika, zmniejszając ryzyko uszkodzeń.
2Statek powietrzny zostaje zestrzelony ogniem dział przeciwlotniczych z głównego placu i części zamku. W wyniku tego na tym obszarze oraz w przyległej uliczce powstają naturalne schronienia. Te pozycje dają sporą przewagę i można je wykorzystywać zarówno do obrony, jak i do ataku. Drużyny mogą również zjechać z góry na plac przez wyrwę w murze zamkowym.
Prochorowka
Dwa strącone samoloty spadają na aleję. Pojazdy obu drużyn mogą się kryć za ich szczątkami. Te pozycje pomagają w lokalizowaniu przeciwnika, dając jednocześnie relatywnie bezpieczną pozycję. Na dodatek wraki samolotów zróżnicują atak i obronę na tym kierunku.
2Płonący samolot rozbija się, lecąc od strony góry. Jego wrak pozwala na zajęcie pozycji na wzgórzu przy mniejszym ryzyku. Służy też jako osłona przed ogniem od strony przejazdu kolejowego i centralnej części mapy. Możliwe kierunki oznaczono zacieniowanymi strzałkami.
3Pociąg trafia pod ostrzał i rozbija się na przejeździe w centralnej części mapy. Jego wrak pozwala na pewniejsze ruchy przez niebezpieczny obszar przejazdu. Może też chronić graczy przed ostrzałem ze wzgórza. Możliwe kierunki oznaczono zacieniowanymi strzałkami.
Ruinberg
Domy w centrum mapy zostają zbombardowane z powietrza i część osiedli zostaje zniszczona. Między nimi powstają nowe przejścia, dając drużynom nowe kierunki do ataku.
2Domy w centralnej części małego miasteczka zostały zniszczone przez bombardowanie. Rumowiska tworzą nowe schronienia, co pozwala drużynom na zbliżenie się bez ponoszenia ryzyka znaczniejszych uszkodzeń.
Bezpieczna przystań
Statek towarowy wbija się w nabrzeże. Ostrzał między pirsami nie jest już możliwy. Zamiast tego drużyny mogą poruszać się wewnątrz hangaru i względnie bezpiecznie zbliżać się do przeciwnika.
2Bombardowanie bunkra prowadzi do zarwania się sufitu, co zamyka wejście. Aby przejść przez ten obszar, trzeba wybrać inny kierunek. Bunkier nadal można wykorzystać jako tymczasową pozycję do walki.
3Most zapada się w wyniku bombardowania, blokując przejście między skałami i utrudniając przeprawę. Nie trzeba już kontrolować tylu kierunków. Gruzy mostu częściowo blokują też ataki od strony bunkra. Możliwe kierunki oznaczono zacieniowanymi strzałkami.
Aktualnie nie planujemy wprowadzenia wydarzeń losowych na wszystkich mapach, choć lista takich lokacji może się w przyszłości powiększyć. Dodatkowo w tej chwili dajemy pierwszeństwo bitwom losowym, są one bowiem podstawowym trybem w grze. W przyszłości być może wprowadzimy wydarzenia losowe do innych trybów.
Jesteśmy świadomi, że wydarzenia losowe mogą stanowić wyzwanie dla mniej wydajnych systemów. Zanim pojawią się w bitwach losowych, zajmiemy się optymalizacją obciążenia sprzętowego w różnych konfiguracjach i opracujemy mniej wymagające wersje wydarzeń przeznaczone dla systemów o niższych osiągach, dbając o to, aby nie ucierpiała na tym rozgrywka.
W każdej lokacji Misji zwiadowczej znajdzie się dynamiczna osłona: obiekty na mapie, które pojazd będzie mógł przemieszczać i które dadzą mu dodatkową ochronę. Takie osłony można wykorzystać w najróżniejszych sytuacjach taktycznych. Ważne jest rozróżnienie między dwoma rodzajami dynamicznej osłony: osłony, które można zniszczyć i niezniszczalne.
Planujemy dodać więcej obiektów dynamicznej osłony w przyszłości. W tej chwili liczba takich elementów jest ograniczona, ponieważ testujemy mechanikę i chcemy ułatwić identyfikację obiektów, które można przemieszczać oraz niszczyć.
Znalezienie się w pierwszej 12 pod względem zdobytych bazowych PD (w swojej drużynie) w bitwach Misji zwiadowczej wlicza się do paska postępu. Aby wypełnić pasek postępu wydarzenia, należy spełnić powyższe warunki w 50 bitwach. Wśród nagród przyznawanych za osiągnięcie poszczególnych etapów ścieżki postępu są dnia konta premium WoT, rezerwy osobiste, dyrektywy, medale i specjalne style 2D!
Postępy zostaną zresetowane po pierwszym tygodniu Misji zwiadowczej (22 maja o 10:00 CEST (UTC+2)), więc możecie ukończyć pasek postępu dwukrotnie –i zdobyć podwójne nagrody!
Możecie wypełnić ogólną ankietę po rozegraniu 20 bitew Misji zwiadowczej, w których znaleźliście się wśród najlepszych 12 graczy w swojej drużynie pod względem zdobytych bazowych PD. Istnieją jeszcze cztery odrębne ankiety związane z konkretnymi mapami, które są odblokowywane po rozegraniu 8 bitew na danej mapie (przy spełnionym tym samym warunku, czyli znalezieniu się wśród najlepszych 12 graczy w swojej drużynie pod względem zdobytych bazowych PD).
Kwestionariusz został przerobiony. W porównaniu do poprzedniej Misji zwiadowczej zawiera więcej pytań. W ankiecie zachęcamy Was do wyrażenia opinii, nie tylko o wprowadzonych wydarzeniach losowych i dynamicznej osłonie dostępnych na mapach, lecz również o elementach mechaniki rozgrywki, takich jak: losowość, czas, czynniki wyzwalające i kary dla pojazdów, którym nie udało się opuścić stref zagrożenia na czas oraz inne elementy.
Dowódcy! Zagrajcie w Misję zwiadowczą 2023, wypełnijcie kwestionariusz i przyczyńcie się do ukształtowania przyszłości tej gry!
ź: WoT