hello
W najbliższe 10 dni w World of Tanks rozpoczną się wielkie testy nowego balansu. Do gry wejdą zmiany w pociskach, wśród których między innymi zobaczycie zmienione pociski dla artylerii i przerobione pociski HE. Zwiększyliśmy też wytrzymałość wszystkich pojazdów. Co nas czeka w grze w przyszłości? Jak wziąć udział w testach nowego balansu i zdobyć czas konta premium Wot?
Witajcie Dowódcy!
Zanim doszliśmy do nowego balansu, w 2019 roku przeprowadziliśmy cztery iteracje testów w Piaskownicy. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni wszystkim aktywnym graczom, którzy wzięli udział w tym szeroko zakrojonym teście.
Nadszedł czas na ostateczny krok: runda najbardziej rozbudowanych i wszechstronnych testów nowego balansu startuje 10 lutego. Pociąga to za sobą wiele potencjalnych zmian, a aktywni uczestnicy zostaną w niej nagrodzeni dniami konta premium WoT. Każdy może wziąć udział w testach — wystarczy, że pobierzecie i zainstalujecie specjalnego klienta gry. Będziecie też mogli podzielić się swoimi uwagami na temat potencjalnych zmian za pośrednictwem specjalnego kwestionariusza.
Zatem czego możemy się spodziewać na serwerze testów nowego balansu? Przyjrzyjmy się temu z bliska.
Początkowo planowaliśmy zmiany w formie zrebalansowania systemu pocisków, w celu osiągnięcia równowagi pomiędzy skutecznością standardowych i specjalnych pocisków . Od zarania dziejów mieliśmy w grze trzy typy pocisków, ale jeden z nich nigdy nie opuścił szczytu listy popularności pod względem swojej skuteczności — specjalny (lub złoty) pocisk. Te pociski są dostępne dla każdego za kredyty; zadają uszkodzenia podobne jak standardowe, ale mają o wiele większe wartości przebicia. To oznacza, że są one bardziej skuteczne, ponieważ dają większe prawdopodobieństwo spowodowania uszkodzeń. Na polu bitwy ten typ pocisku nie posiada żadnych wad.
Pamiętając, że specjalne pociski dawały większą wartość przebicia, a ich pozostałe wartości pozostawały porównywalne, ich zwiększona skuteczność bojowa w każdej sytuacji była oczywista. Jedynym problemem była ich cena. Dlatego właśnie w nowym systemie skupiliśmy się na zmniejszeniu skuteczności specjalnych pocisków i zwiększeniu jej dla pocisków standardowych, aby oba typy miały swoje zalety w różnych sytuacjach na polu bitwy.
Czas pokazał, że potrzebne są nowe rozwiązania i zrównoważony system, który odnosi się także do innych aspektów gry, poza pociskami. To skłoniło nas do pracy nad omawianymi konceptami. W tym nowym systemie wszystkie pociski będą bardziej zbalansowane, a każdy z nich otrzyma określoną rolę.
Przy tym założeniu, standardowe pociski powodują największe uszkodzenia, posiadają dobrą siłę przebicia i korzystna cenę. Z kolei specjalne pociski mają najwyższą siłę przebicia, ale zadają mniejsze uszkodzenia od tych standardowych. Cena tych pocisków jet kilkukrotnie większa od ceny pocisków standardowych.
Zatem kiedy używać jakiego typu?
Pociski OB to nieodłączny element obecnego systemu pocisków w World of Tanks. Główną cechą, która odróżnia je od reszty pocisków, to ich unikalna mechanika zadawania uszkodzeń. Podczas rebalansowania standardowych i specjalnych pocisków musieliśmy także przeprojektować pociski OB. Naszym zamierzeniem było, aby sprawdzały się w konkretnych taktycznych sytuacjach opisanych powyżej.
W nowym systemie te pociski stały się efektywniejsze dla dział kalibrów poniżej 120 mm i straciły na skuteczności dla kalibrów powyżej 150 mm. Ważne jest także, że mechanika zadawania uszkodzeń od eksplozji została ulepszona, co znaczy, że jest teraz bardziej przewidywalna dla zarówno pojazdu strzelającego jak i trafionego.
Dla czołgów głównie polegających na pociskach OB, staraliśmy się dopasować charakterystykę ich pocisków w nowym systemie, aby zachowały swoją zwyczajową skuteczność. W nowym systemie niemal żadne pociski odłamkowo-burzące i HESH nie są w stanie przebić pancerza. Pociski OB, które w starym systemie różniły się od innych swoją siłą przebicia, obecnie zadają wyższe uszkodzenia, w ramach rekompensaty. Jedynymi wyjątkami są KV-2 and KV-2 (R), które nadal zachowają zdolność penetracji pociskami OB.
Artyleria jest silnie powiązana z innymi elementami w naszej grze, ale z powodu skrajnie innej rozgrywki, jakiej wymaga, wszystkie zmiany w działach samobieżnych mają inny charakter. Nie chcemy zmieniać skuteczności artylerii pod względem uszkodzeń, ale zamiast tego zmienić podejście do ich rozgrywki, używając podobnej logiki, jaką opisaliśmy powyżej dla rebalansu pocisków.
W celu zachowania spójności z innymi zmianami, nowy typ pocisków zostanie dodany do arsenału dział samobieżnych. W rezultacie:
Zatem grając artylerią, będziecie mogli teraz wybierać między następującymi pociskami:
W celu uproszczenia gałęzi pojazdów dostępnych do badania, przenieśliśmy z nich 92 jednostki.
Czołgi z poziomów I–V zostaną dodane do osobnej zakładki „Pojazdy kolekcjonerskie” w sklepie w grze. Te czołgi nie zostaną usunięte z gry, ale jedynie pogrupowane według narodowości i przeniesione do innej zakładki. Możecie do niej dotrzeć w dwojaki sposób: przez sklep w grze lub z drzewa badań. Aby uzyskać dostęp do kolekcjonerskich pojazdów wybranego narodu, będziecie musieli zbadać przynajmniej jeden z jego czołgów na poziomie VI.
Aby badać kolekcjonerskie pojazdy potrzebujecie kredytów; PD nie są wymagane. Dostępne będą podstawowe wersje wszystkich czołgów, więc po ich zakupie możecie zacząć ulepszać ich moduły, tak to ma miejsce ze standardowymi pojazdami. Pojazdy kolekcjonerskie nie będą się różnić od ich poprzednich wersji; jedyną różnicą będzie fakt, że będą sprzedawane w sklepie.
Pojazdy z poziomów VI–X nie opuszczą gry – nadal będziecie w stanie je zdobyć. Więcej informacji podamy później. Jeśli posiadacie jakikolwiek z tych pojazdów w swoim garażu, pozostaną one w tym samym miejscu. Co więcej, przejdą one do kategorii promocyjnej, więc będziecie mogli uzyskać czołg w najbardziej zaawansowanej konfiguracji, nawet jeśli nie zbadaliście ani jednego modułu.
Jeśli pojazd, który już zbadaliście i kupiliście został usunięty z drzewa technologicznego, sąsiedni czołg lub ten umieszczony o stopień dalej w gałęzi zostanie automatycznie odblokowany.