hello
25 października została wypuszczona mała aktualizacja dla serwera Piaskownicy. W poprzednim okresie zbieraliśmy dane dotyczące pocisków HE przy różnych ustawieniach ich efektywności, od bardzo wysokich po minimalne. Dzisiaj wypuszczamy łatkę, w której przetestujemy mechanikę z uśrednionymi wartościami uszkodzeń w porównaniu do tych z poprzednich iteracji testów.
Co testujemy?
Dziś kontynuujemy testowanie nowej mechaniki ze zaktualizowaną mechaniką zadawania uszkodzeń, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości uszkodzeń zadawanych na strzał pocisków HE. Co dokładnie zmieniamy:Dlaczego zmieniamy wartość uszkodzeń na strzał?
Wciąż poszukujemy optymalnej wartości uszkodzeń spowodowanych przez pociski HE w porównaniu do innych typów amunicji, ich skuteczności w zależności od sytuacji w bitwie i skali ich użycia w bitwach. Użyliśmy pocisków ze znacząco obniżoną skutecznością w pierwszej i znacząco podniesioną skutecznością w drugiej części testy. To spowodowało ich zdecydowanie zwiększone użycie w bitwach i sądzimy, że efektem była ich nadmierna skuteczność w czasie drugiej iteracji: uznaliśmy ich uszkodzenia za wartość graniczną i nie będziemy testować wersji z jeszcze wyższymi uszkodzeniami. Obecnie pracujemy nad znalezieniem złotego środka pomiędzy wartościami z obu iteracji testu.
Co ze zmianami w mechanice zadawania uszkodzeń? Zmiany w mechanice są kluczowe i mają wpływ równie istotny, jak zmiana wartości uszkodzeń na strzał: dzięki nim korygujemy mechanizm zadawania uszkodzeń z pociskami HE dla pojazdów z różnym opancerzeniem. Zmiana w uszkodzeniach zadawanych przez odłamki w strefie wybuchu wpłynie na wszystkie pojazdy, ale w szczególności wpłynie na pojazdy słabo opancerzone. Mechanika zadawania uszkodzeń przez odpryski pancerza również wpłynie na wszystkie pojazdy, ale będzie mieć największy wpływ na pojazdy średnio i ciężko opancerzone. Zmiany w dystrybucji uszkodzeń w strefie rażenia, wraz z wprowadzeniem nowych ustawień, sprawi że moduły zewnętrzne będą uszkadzane w strefie znajdującej się najbliższej miejsca wybuchu pocisku. To zmniejszy ilość przypadków, gdy strzał w wieżę pojazdu niszczył jego gąsienice.
Czego nauczyliśmy się w czasie testów? Dzięki Waszym opiniom i zebranym danym przekonaliśmy się, że mechanika działa bez problemów technicznych: odkryliśmy i wyeliminowaliśmy szereg bugów. Obecnie rezultaty strzelania z pocisków HE są bardziej przewidywalne, to samo dotyczy również strzelania w słabe punkty pojazdu. Gracze mają lepsze pojęcie o przybliżonej ilości uszkodzeń jakie mogą zadać strzelając w określony punkt, i ta ilość będzie w przewidywalny sposób większa przy trafieniu we wrażliwe punkty pojazdu. Oznacza to również, że musimy znaleźć optymalne wartości dla ustawień pocisków HE. Dodatkowo, Wasze opinie potwierdziły fakt, że niektóre pojazdy, które opierają się na użyciu pocisków HE z uwagi na ich specyfikę są bardzo ważne dla graczy. Bierzemy to pod uwagę w planach dalszego rozwoju uwzględniającego osobne i indywidualne zmiany dla tych pojazdów.
Co dalej? Oferujemy dostęp do testów na Piaskownicy wszystkim graczom. Testy będą kontynuowane i w najbliższej przyszłości będziemy kontynuować zbieranie danych i testowanie kolejnych zmian w ustawieniach pocisków HE oraz w mechanice zadawania uszkodzeń. Każda zmiana przybliży pociski HE do ich wartości finalnych. W konsekwencji rozgrywka z użyciem tych pocisków stopniowo zacznie przypominać to, co oczekujemy zobaczyć na serwerze gry. Wasze opinie na temat tych ustawień są szczególnie interesujące.
Zbierając dane oraz Wasze opinie na temat zmian będziemy mogli wykonać kolejny krok w kierunku naszego celu, jakim jest kompletne przerobienie mechaniki pocisków HE. Wasze opinie są kluczowym elementem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o przyszłych zmianach.