Ideą przyświecającą przeprojektowaniu mapy jest chęć usunięcia liniowości i wprowadzenia większej różnorodności rozgrywki. W oparciu o powyższą koncepcję trwają obecnie prace nad dwoma wersjami mapy.
Opcja 1:• Przeprojektowano centralne wzgórze z domami z zamiarem uczynienia z niego jednego z głównych punktów na mapie. Można teraz je zająć i zapewnić sobie kontrolę nad sporą częścią terenu.
• Domy znajdujące się u stóp wzgórza zostały usunięte albo przesunięte na szczyt, dzięki czemu na tej linii gracze nie są od siebie znacząco oddzieleni.
• Cała strona południowo-zachodnia została otwarta i umożliwia przeprowadzanie szybkich ataków i manewrów oskrzydlających, a także ukrycie się.
• Góry w pobliżu baz stają się teraz punktami obronnymi.
Opcja 2:• Na mapie nie ma już zarośli, a ukryć można się wyłącznie za drzewami.
• Dodano łączącą skrzydło z centrum drogę dla czołgów ciężkich, a także prowadzące do baz bezpieczniejsze ścieżki wzdłuż krawędzi mapy.
• Od teraz można częściowo przejechać góry w pobliżu baz i wykorzystać te miejsca do obrony.
• Można zniszczyć wszystkie budynki znajdujące się w centrum wioski.
• Teren został wyrównany, co umożliwia bezpieczniejszy odwrót.
• Można teraz wjechać na górę, która była wcześniej nieprzejezdna.
Jak zawsze plany modyfikacji mapy Rzeka Perłowa mogą ulec zmianom w zależności od wyników prowadzonych testów.