hello
Szczegółowe informacje znaleźć można w dedykowanej serii artykułów, w których objaśniamy nowy system sterowania i ataku samolotami, opowiadamy o specjalnym sprzęcie eksploatacyjnym, zmianach w drzewie technologicznym oraz innych aspektach gry. Czy chcecie zdobyć miano asów lotniczych? Czytajcie dalej, ten artykuł może Wam w tym pomóc. Najpierw krótki przegląd najważniejszych informacji.
Prosimy pamiętać, że w trakcie testu niemożliwe jest idealne zrównoważenie gry, ponieważ serwer testowy różni się znaczne od serwera głównego. Warunki gry są inne, statystyki niekompletne, a przeciwników często zastępują boty. W miesiącach, które nadejdą po wdrożeniu odświeżonych lotniskowców, zmianie mogą ulec wszystkie parametry samolotów, w tym również liczba i typ samolotów w kluczu. Będziemy bardzo wdzięczni za Wasze wsparcie w tym okresie!
Zgodnie z nową koncepcją jednocześnie sterować można tylko jedną eskadrą, ale za to eskadra ta w trakcie lotu zaatakować może kilkukrotnie.
Poza tym w grze pojawi się nowy typ samolotów – samoloty szturmowe – uzbrojone w rakiety niekierowane. Bombowce torpedowe i nurkujące nadal pozostawać będą do Waszej dyspozycji.
Eskadry kontrolowane są klawiszami WASD oraz myszą.
Po wybraniu celu i przygotowaniu do ataku wciśnijcie lewy przycisk myszy. Spowoduje to, że od formacji odłączy się jeden klucz i przejdzie w tryb ataku. Gdy klucz będzie gotowy, ponownie wciśnijcie lewy przycisk myszy, żeby przystąpić do ataku.
Staraliśmy się zachować unikalne właściwości obrony przeciwlotniczej każdego okrętu. Teraz stanowiska uzbrojenia przeciwlotniczego podzielone są na trzy typy, uzależnione od zasięgu działania:
Stanowiska obrony przeciwlotniczej zadają pewną stałą ilość uszkodzeń w czasie, jednemu wybranemu samolotowi w znajdującej w zasięgu eskadrze. Ponadto działa średniego i dalekiego zasięgu wystrzeliwują pociski, które eksplodują na drodze eskadry i zadają uszkodzenia wszystkim samolotom, które znajdą się w obrębie eksplozji.
Każda eskadra wyposażona będzie w szczególne rodzaje sprzętu eksploatacyjnego: „Myśliwce”, „Chłodzenie silnika” i „Naprawa”.
Sprzęt eksploatacyjny „Myśliwce” zastępuje „Myśliwiec katapultowany”, który wcześniej znaleźć można było na pokładach okrętów. Po aktywacji tego sprzętu do bitwy wkroczy eskadra myśliwców. Myśliwce te wzywane są przez inne samoloty i pojawią się po jakimś czasie w miejscu, w którym sprzęt został aktywowany, po czym zaczną patrolować okolicę. Jeśli sprzęt ten zostanie aktywowany przez okręt, myśliwce będą go eskortować. Jeśli w rejonie działania pojawią się wrogie samoloty, myśliwce zaatakują je automatycznie i zniszczą maksymalnie tylu przeciwników, ile samolotów liczy sama eskadra myśliwców.
Więcej informacji na temat nowego sposobu sterowania samolotami, trybów ataku, typów samolotów, mechanice ostrzału przeciwlotniczego oraz sprzętu eksploatacyjnego znaleźć można w osobnym artykule.
Wszystkie zmiany w rozgrywce mają również wpływ na takie aspekty gry jak mechanizm losowania drużyn, drzewo technologicznego, ekonomia, ulepszenia, umiejętności dowódców oraz wiele więcej.
Teraz gracze otrzymają więcej opcji wyekwipowania swoich lotniskowców oraz więcej możliwości taktycznych w bitwie, ale dogłębne zrozumienie i opanowanie nowej mechaniki wymagać będzie stoczenia kilkudziesięciu bitew. Sterowanie eskadrami przy nowej mechanice obrony przeciwlotniczej to skomplikowana sprawa: trzeba umiejętnie manewrować, by unikać ostrzału, jednocześnie uważając na lotnictwo przeciwnika i przewidując działania wybranego celu.
Od 30 stycznia do 8 lutego gracze mogą za darmo przeszkalać swoich dowódców oraz resetować ich umiejętności. Wszystkie ulepszenia, które związane są z samolotami lub obroną przeciwlotniczą zostaną zdemontowane z Waszych okrętów, żebyście mogli je „odpicować” odpowiednio do nowej sytuacji.
Wszystkie informacje na ten temat znajdziecie w osobnym artykule.
Lotniskowce japońskie posiadają szybkie samoloty szturmowe i bomby przeciwpancerne. Zmieniliśmy mechanikę bomb PP, żeby uczynić je bardziej interesującymi, choć nieco trudniejszymi w użyciu: trajektoria lotu i kąt, pod jakim spadną na cel, uzależnione będą od momentu spuszczenia ich przez samolot.
Jeśli jednak nie podoba się Wam nowy sposób gry i chcielibyście zupełnie od nowa zbadać gałąź lotniskowców aż to X poziomu, to do 21 lutego możecie wymieniać wszystkie swoje możliwe do zbadania lotniskowce na kredyty i wolne PD oraz odsprzedać swoje lotniskowce premium za ich pełną równowartość w dublonach. Reguły wymiany ustalono w taki sposób, żeby gracze odnieśli maksymalne korzyści, a główna zasada, jaka nam przyświecała, była następująca: nie tracicie niczego, a nawet zyskujecie.
Więcej informacji na temat unikalnych właściwości różnych lotniskowców oraz reguł ich wymiany opisaliśmy w specjalnym artykule.
Jedenasty sezon bitew rankingowych będzie wyjątkowy: bitwy toczone będą okrętami IX poziomu w odmienionym trybie gry Wyścig zbrojeń. Dodaliśmy nowe premie i ulepszyliśmy logikę umieszczania doładowań, żeby zwiększyć realizm bitew morskich w tym trybie gry.
Wasze klany potrzebują ropy, żeby rozwijać swoje bazy morskie, prawda? Nie przegapcie zatem nowych, cotygodniowych zawodów o kryptonimie „Bitwa morska“!
Zmieniliśmy umiejętność Ekspert w kamuflażu: okręty wszystkich typów otrzymywać teraz będą 10% premię. Poprzednio wynosiła ona 16% dla lotniskowców, 14% dla pancerników, 12% dla krążowników i 10% dla niszczycieli.
Dzięki tej zmianie nie będzie już dziwnych sytuacji, gdy okręty o dużych rozmiarach otrzymywały większą premię do kamuflażu niż małe jednostki.
Będziemy na bieżąco monitorować statystyki i podejmować działania, jeśli jakieś okręty okażą się zbyt potężne w wyniku zmian.
W aktualizacji 0.8.0 czas trwania pożarów na ciężkich krążownikach wzrośnie z 45 do 60 sekund. Zmiana ta obejmie wszystkie podobne do siebie okręty takie jak Kronshtadt, Stalingrad, Azuma i Alaska.
Doskonałe opancerzenie ciężkich krążowników dawało im nieadekwatnie dużą przeżywalność w długich bitwach. Gdy kapitanowie takich okrętów mądrze zajmowali pozycje, jedynym sposobem na ich uszkodzenie było wzniecenie pożaru. Wydłużając czas gaszenia pożarów wprowadzamy zatem większą równowagę pomiędzy nimi, a „standardowymi” krążownikami, ale zachowując przy tym ich wyróżniające cechy: duże uszkodzenia od pojedynczej salwy, dobre opancerzenie cytadeli i dużą pulę PW.
Wymienione poniżej okręty odstają pod względem statystyk od okrętów swojego poziomu i typu. Biorąc pod uwagę ich indywidualną charakterystykę, wprowadziliśmy kilka zmian w balansie, które zwiększają ich skuteczność.
Pancernik będzie skuteczniejszy w bitwie dzięki poprawie celności dział, co będzie rekompensować specyficzny układ baterii głównej.
Dzięki tym zmianom Kii jako pancernik będzie mieć więcej okazji na wykorzystanie swoich wyrzutni torped, które przestaną być ostatnią deska ratunku. Dotychczas wykorzystanie wyrzutni torpedowych zmuszało graczy do odsłaniania burty okrętu w celu wystrzelenia torpedy, ze względu na ograniczenia kątów wyrzutni.
Poprzez zredukowanie czasu przeładowania dział okrętu, pragniemy podkreślić rolę Nagato jako pancernika o dobrej manewrowości i solidnym pancerzu, lecz o niewielkiej liczbie celnych dział.
Nowa wartość parametru sigma podkreśli rolę pancernika jako wolnego okrętu o przyzwoitej manewrowości, dobrym opancerzeniu, lecz małej liczbie celnych dział.
Skrócony czas przeładowania zrekompensuje mały kaliber dział baterii głównej Dunkerque, co wyrówna szanse okrętu w starciach z innymi pancernikami VI poziomu.
Dzięki nowemu ustawieniu zapłonu, pociski przeciwpancerne częściej będą detonowane w cytadeli opancerzonego okrętu, lecz wzrośnie też szansa na przebicie na wylot słabiej opancerzonych celów.
Zwiększenie zasięgu torped wydłuży okno czasowe, podczas którego ten francuski niszczyciel będzie mógł wystrzelić torpedy pozostając niewykrytym przez wroga. To rozwiązanie zapewni okrętowi więcej okazji na zaatakowanie pancerników.
Mimo iż ten niszczyciel posiada jeden z najlepszych parametrów uszkodzeń na minutę na swoim poziomie, specyficzna balistyka dział często nie pozwala na rozwinięcie skrzydeł podczas starcia z innymi niszczycielami. Nowy parametr nie wpłynie na charakterystykę balistyki dział baterii głównej, lecz znacznie zwiększy jej skuteczność w bliskim starciu z wrogimi niszczycielami.
Zmiany w charakterystyce standardowych i alternatywnych torped mają na celu podkreślenie różnicy pomiędzy dwoma stylami gry niszczycielem Sims:
Dodanie sprzętu eksploatacyjnego „Grupa naprawcza” pozwoli na skuteczniejsze pojedynki z wrogimi niszczycielami i w większym stopniu zracjonalizuje postęp do X poziomu.
Brytyjski krążownik V poziomu Exeter będzie teraz testowany przez deweloperów, supertesterów i współtwórców społeczności.
W ramach obchodów Chińskiego Nowego Roku dodaliśmy nowe kontenery, kamuflaże i unikalnych dowódców.
Kontener Chiński Nowy Rok 2019 oraz kontener premium Chiński Nowy Rok 2019.
Ekspert w wyburzaniu
Ekspert przeżywalności
Dowódca Dà Róng będzie dostępny w charakterze nagrody za wypełnienie łańcucha misji bojowych, natomiast dowódcę Quán Róng można będzie kupić w Arsenale.
Począwszy od aktualizacji 0.8.0 okręty IX poziomu Musashi i Kronshtadt nie będą możliwe do kupienia za wolne PD i nie będzie ich można kupić za węgiel w kliencie gry.
Okręty te stały się bardzo popularne na swoim poziomie i ponieważ chcemy uniknąć ich dominacji w bitwach IX poziomu oraz żeby zachować różnorodność drużyn, zdecydowaliśmy się uniemożliwić ich nabycie na bliżej nieokreślony czas.
Okręty te zostały już zastąpione przez francuski pancernik IX poziomu Jean Bart, a wkrótce wprowadzimy również ofertę na krążownik IX poziomu Alaska.
W Arsenale pojawiły się nowe zestawy z kontenerami Chiński Nowy Rok 2019 oraz innymi przedmiotami w grze. Aby otrzymać gwarantowane nagrody w postaci unikatowego dowódcy Quán Róng oraz okrętu premium
VIII Irian, upewnijcie się, że kupiliście zestawy po kolei, jeden po drugim. Kto wie, być może ten krążownik premium wpadnie w Wasze ręce, zaraz po otwarciu jednego z kontenerów Chiński Nowy Rok, które znajdują się w tych zestawach.
W związku ze zmianami w rozgrywce lotniskowcami, następujące operacje zostały usunięte z rotacji:
Część rozgrywki w tych operacjach była związana z lotniskowcami. Niestety na obecnym etapie boty nie zostały wystarczająco „wyszkolone”, aby sprostać nowemu procesowi rozgrywki. Trwają prace nad ich „ulepszeniem” i dołożymy wszelkich starań, aby te operacje wróciły do gry.